Jopa miljoona amerikkalaista voi tulla Suomeen - kestääkö rajat?
Hätä Yhdysvalloissa kasvaa. Suuntautuuko amerikkalaispakolaisten aalto Suomeen?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lehdissä oli jo jokin aika sitten juttua, että USA:sta on alkanut korkeasti koulutettujen huippuosaajien maastamuutto koronan takia. Asiantuntija ehdotti jo silloin, että heidän mahdollisuuksiaan tulla Suomeen olisi helpotettava välittömästi. Moni heistä tekee etätyötä ja toisi tullessaan valtavat palkkatulot (esim. Piilaaksosta).
Suomen politiikan tuntien tänne otettaisiin mieluummin multi talentit jostain Comptonin ghetosta.
En ole nähnyt kenenkään poliitikon ehdottavan, että tänne valittaisiin mieluummin huonosti kuin hyvin toimeentulevia ihmisiä. Et kai tosissasi ajattele näin olevan?
Ongelma on siinä, että ne joilla on varaa valita minne muuttavat, valitsevat jonkun muun maan kuin sellaisen jossa kantaväestö on avoimen muukalaisvihamielistä. Öyhöttäjät ovat tehneet Suomesta paikan, jonne vain heikoimmassa asemassa olevat ja epätoivoisimmat haluavat muuttaa.
Lähes kaikki vallassa olevat tollasia on. Ehkkäpä käynti optikolla auttaisia asiaan.
Tai ota edes ne punaviherlasit pois.
Miljoona trumputtavaa persuloidia vasarat kädessä kiertämässä ja koputtelemassa oville ja tuomassa terveisiä puoluetoimistosta.
Eikö niitä voisi laittaa saareen rakennettavaan leiriin josta voisivat sitten käydä keräämässä marjoja?
Vierailija kirjoitti:
Miljoona trumputtavaa persuloidia vasarat kädessä kiertämässä ja koputtelemassa oville ja tuomassa terveisiä puoluetoimistosta.
Hyi helvetti sentään...
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kaikki liki 50 ikävuottani vain julkisia terveydenhoitopalveluja, enkä koe että olisin saanut huonoa tai piittaamatonta hoitoa. Joskus liikaakin paapomista omaan makuuni. Joskus joutuu kiireettömissä vaivoissa odottamaan, mutta ei se ole elämänlaatuani heikentänyt. Akuuttitilanteissa olen saanut apua aina nopeasti.
Jenkkien terveydenhoitosysteemi on todella kallis (siis vie valtion varoista suhteessa enemmän kuin vaikka Suomen!!!) ja silti kansalaiset jäävät hoidotta tai maksavat (huonostakin) hoidosta kalliisti joko vakuutusmaksuina tai sairaanhoitokuluina.
Hyvä Suomi!
Olen käyttänyt saman ajan ja yksityistä, sekä julkista terveydenhoitoa.
Koen että olen saanut maksuille vastinetta, nopeampaa ja parempaa palvelua.
Julkisella en ehkä olisi saanut lainkaan tai olisin joutunt ravaamaan eri lääkäreillä todellä pitkään ilman oikeaa hoitoa. Ehkä jopa terveys ja henki vaarantunut.
Suomi on jenkeille niin takapajuinen paska jos edes tietävät missä sijaitsee, ei heitä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on tosi vaikea päästä jos on hyvätuloinen valkoinen länsimaalainen. Eivätkä ne, jotka tänne pääsevät, pysy täällä. Olen nähnyt niin monta tapausta, joissa länkkärit häipyvät Suomesta saman tien kun tulee ero, usein vaikka lapsetkin olisivat täällä. Elämä on vaan niin ankeaa, ettei täällä halua kukaan olla jos vaihtoehtoja on.
Täällä on äärimmäisen vaikeaa työllistyä, jos ei puhu täydellistä suomea. Yleensä anglosaksit oppivat kieliä hitaasti. Amerikkalaista miestäni ärsyttää myös terveydenhuollon heikko taso. Varakkaana jenkkinä tottunut huomattavasti parempaan.
Tarkoitat varakkaalla varmaan sellaista, jolla on varaa vakuutukseen? Kyllä sillä jenkkimiehelläsi voisi päästä itku, jos joutuisi maksamaan todelliset kustannukset Suomessa itse. Saati, että maksaisi ”jenkkien” ryöstöhintoja itse.
Kutsutko muuten kultaasi yankee-nimityksellä myös kotioloissa?
Yhdysvaltalaisessa järjestelmässä vakuutukset maksaa yleisimmin työnantaja. Myös Suomessa on keksitty sellainen asia kuin työterveydenhuolto. Yhdysvalloissa se on vaan laajempi käsite, koska kattaa yleensä myös perheenjäsenet.
Turha sitten varmaan brassailla varakkaalla jenkkimiehellä, jos sen vakuutuksen(kin) maksaa joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen käyttänyt ristiin sekä yksityisiä että julkisia. Eroa ei palvelussa ole, mutta jonoissa on. Yksityiset ovat käytännössä vain VIP-lippu millä pääsee jonon ohi jos vaiva ei ole akuutti ja kiireellistä hoitoa tarvitseva. Kun jalkani ja käteni mursin, sain samaa hoitoa julkiselta samantien mitä yksityiseltäkin olisin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Trump voisi muuttaa Suomeen ja alkaa Suomen presidentiksi?
Pitäisi olla syntyperäinen Suomen kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että pienituloisillakin pitäisi olla oikeus hyvään terveydenhoitoon. Suomessa julkinen systeemi edistää tasa-arvoa lähinnä niin, että kukaan ei saa ystävällistä kohtelua. Minusta taas kaikkien kuuluisi saada yhtä nopeaa ja tehokasta hoitoa kuin yksityiselta sektorilta saa.
Jos julkiselta puolelta saisi yhtä nopeaa ja tehokasta hoitoa, niin kuka enää tarvitsisi yksityistä sektoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun perussuomalaiset ja kokoomus saavat TSUNAMIJYTKYN laaditaan POIKKEUSLAKI kuten KEKKOSEN AIKAAN! Myös markka tulee takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Lähde?
Amerikkalaisethan nyt eivät tänne tule. Ei ole yhtään pätevää syytä moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisethan nyt eivät tänne tule. Ei ole yhtään pätevää syytä moiseen.
Suomessa asuu muutama tuhat Yhdysvaltalaista. Useimmat ovat täällä työn tai perhesyiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun perussuomalaiset ja kokoomus saavat TSUNAMIJYTKYN laaditaan POIKKEUSLAKI kuten KEKKOSEN AIKAAN! Myös markka tulee takaisin!
Miten ne meinaa saada Kekkosen presidentiksi? Vai onko presidenttiyden ehtona, että Trump ajaa itsensä kaljuksi?
Susan suomalainen taalla.
En ole muuttamadssa Suomeen eiks taalla kukaan ole muuttamassa Suomeen
Sinuna olisin enemman huolissani siita miten huono tilanne on itarajalla ja pietarissa. Sielta voisi tulla miljoonan miehen kansanvaellus Suomeen
Suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on siinä mielessä tehokkaampi, että se motivoi kansalaisia pysymään terveinä. Esim. itse olen jo lähemmäs 50-vuotias, enkä ole koskaan tarvinnut terveydenhoitopalveluita kahta synnytystä lukuunottamatta. Osastohoito oli sen verran järkyttävä kokemus, että hyvin olen jaksanut lenkkeillä ja syödä terveellisesti, jotta siltä välttyy mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen käyttänyt ristiin sekä yksityisiä että julkisia. Eroa ei palvelussa ole, mutta jonoissa on. Yksityiset ovat käytännössä vain VIP-lippu millä pääsee jonon ohi jos vaiva ei ole akuutti ja kiireellistä hoitoa tarvitseva. Kun jalkani ja käteni mursin, sain samaa hoitoa julkiselta samantien mitä yksityiseltäkin olisin saanut.
En tiedä oletko käynyt yksityisellä esim murtuneen käden kanssa, mutta voin kertoa, että hoito ei ole samanlaista kuin yksityisellä. Kävelet sisään, näet lääkärin saman tien, menet röntgeniin (50 metrin kävelymatka), kuvat viiden minuutin sisällä, takaisin lääkärille ja saman tien kipsattavaksi. Julkisella et ole vielä päässyt edes triage-hoitajan ohi siinä vaiheessa kun yksityiseltä lähdet kipsin kanssa kotiin.
Olen käyttänyt kaikki liki 50 ikävuottani vain julkisia terveydenhoitopalveluja, enkä koe että olisin saanut huonoa tai piittaamatonta hoitoa. Joskus liikaakin paapomista omaan makuuni. Joskus joutuu kiireettömissä vaivoissa odottamaan, mutta ei se ole elämänlaatuani heikentänyt. Akuuttitilanteissa olen saanut apua aina nopeasti.
Jenkkien terveydenhoitosysteemi on todella kallis (siis vie valtion varoista suhteessa enemmän kuin vaikka Suomen!!!) ja silti kansalaiset jäävät hoidotta tai maksavat (huonostakin) hoidosta kalliisti joko vakuutusmaksuina tai sairaanhoitokuluina.
Hyvä Suomi!