Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko some-etiketin?

Vierailija
11.10.2020 |

Vai viestitteletkö tutuille illalla vielä 22:00 jälkeen tai sunnuntaiaamuna 8:00?
Hyvien tapojen mukaista olisi että jos et soittaisi normaalia puhelua niin et myöskään lähettele whatsup-viestejä.
Mikä aika sinusta (tuttaville/ystävättärelle) on vielä vistittelylle sopivaa?

Osaatko some-etiketin?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole mikään ongelma vaikka somessa tulee viestejä keskellä yötä tai 4 aamulla. En vain vastaa niihin heti jos nukun.

Kuulostaa siltä että AP ottaa liikaa paineita nopeasti vastaamisesta. Tuskin se viestin lähettäjä olettaa että vastaisit heti takaisin 4 aamulla tulleeseen viestiin.

Puhelimessahan on myös äänetön toiminto jota useimmat käyttävät ja sen voi jopa valit sovelluskohtaisesti mitkä sovellukset hälyttää viesteistä.

Vierailija
2/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ole mikään ongelma vaikka somessa tulee viestejä keskellä yötä tai 4 aamulla. En vain vastaa niihin heti jos nukun.

Kuulostaa siltä että AP ottaa liikaa paineita nopeasti vastaamisesta. Tuskin se viestin lähettäjä olettaa että vastaisit heti takaisin 4 aamulla tulleeseen viestiin.

Puhelimessahan on myös äänetön toiminto jota useimmat käyttävät ja sen voi jopa valit sovelluskohtaisesti mitkä sovellukset hälyttää viesteistä.

Voitkos sovelluksessa myös laittaa erikseen nämä keillä ei ole tapoja erikseen äänettömäksi whatsupissa?

Vai pitääkö vaan suoraan poistaan kavereista ja osoitekirjasta, se lienee helpointa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaat te viestittelette sunnuntaiaamuisin tutuille?

Vierailija
4/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet pois puhelimesta 22 jälkeen. Son siinä.

Vierailija
5/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni ei ole ketään, joka ylipäänsä viestittelisi jatkuvasti. Yhteydenpito hoidetaan soittamalla, tapaamalla (paitsi nyt koronan takia) ja sähköposteilla. Viesteillä hoidetaan vain äkilliset asiat. Joka tapauksessa puhelimeni on äänettömällä 23-7, läpi pääsevät vain aikuisen lapseni ja puolisoni puhelut. Itselläni ei tulisi mieleenkään laitella viestejä myöhään illalla tai aikaisin aamulla.

Vierailija
6/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aikoja voi tapoja!

Vierailija
7/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan.

Vierailija
8/13 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos itse herään/valvon myöhempään niin muista ei väliä 20.0%

- mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
9/13 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan äänet päällä puhelimessa, niin saa viestittää ihan milloin vaan. 

Kuka on niin peelo, ettei pistä puhelimestaan ääniä pois edes yöksi? 

Vierailija
10/13 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse viestittelisi noihin aikoihin, mutta jos joku laittaa viestin, niin so what? Vastaan sitten, kun olen hereillä -- kelloon katsomatta. 

Vierailija
11/13 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No problem, mulla on puhelin värinällä työpäivän ajan, äänet päällä 15-20 ja yön äänettömällä.

pieni vaiva tehdä profiilit.

Vierailija
12/13 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi itsellenneni ikinä anteeksi jos joku jolla hätä soittaisi enkä kuulisi.

Näin vrsinkin kun läheinen sairaana, ja itsekin levon tarpeessa, siksi viesti yöllä häiritsee.

Vierailija
13/13 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi hallita some-etiketti, kuin pitää puhelin äänettömällä.

Sillä periaatteessa jokaisen meistä pitäisi olla pelastustoimen ja viranomaisten tavoitettavissa myös yöaikaan.

Esim. jos asuu kerrostalossa ja syttyy tulipalo, viranomaiset saavat jo osoitteen perusteella puhelinnumerot käyttöön ja joukkoviestinmän. Samoin kaikki vaaratiedotteet.

Itse en viestittele mitään arkisin klo 22.00-7.00 välillä ja viikonloppuisin 21.30-10.00 välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän