Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvin omaa autoa lähinnä kesä- ja heinäkuussa, onko järkeä omistaa autoa koko vuotta?

Vierailija
11.10.2020 |

Mulla menee pelkästään vakuutuksiin, veroihin ja huoltoihin jotain 1700e/vuosi.

Tällä saa kevyesti minileasingillä ihan ok auton kesä- ja heinäkuuksi.

Ainoa syy miksi en vielä ole luopunut että mulla on oma privaatti lämmin autotalli Helsingin kantakaupungissa omassa taloyhtiössä ja nämä ovat aika kiven alla. Talli on iso ja siellä pystyy säilyttämään paljon muutakin kuin auton.

Kommentit (13)

1/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa vuokrata auto pariksi kuukaudeksi.

En nyt ymmärrä tätä tallin ja auton omistamisen yhteyttä. Viekö taloyhtiö tallin pois, jos ei ole autoa? Enpä oikein usko, että se olisi laillista.

Vierailija
2/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

En nyt ymmärrä tätä tallin ja auton omistamisen yhteyttä. Viekö taloyhtiö tallin pois, jos ei ole autoa? Enpä oikein usko, että se olisi laillista.

No ei varmaan vie jos ei kerro mitään. Mutta jos on rehellinen, niin meidän taloyhtiössä tallia ei saa pitää, jos ei omista autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla auto seisontavakuutuksessa muun vuoden? Vai vieläkö sellaisia vakuutuksia on olemassa.

Vierailija
4/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei mene huoltoihin, veroihin ja vakuutuksiin noin paljon rahaa, vaikka ajan autolla joka päivä.

Tiedäthän että voit poistaa auton liikennekäytöstä silloin kun et varmuudella tarvi sitä, jolloin maksut pienenee oleellisesti.

Vierailija
5/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallia kait ei oikein saisi pitää varastona.

Voithan sen aina vuokrata jollekin.

Vierailija
6/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä auton voi laittaa reaaliaikaisesti seisontaan.

Vierailija
8/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

No ei varmaan vie jos ei kerro mitään. Mutta jos on rehellinen, niin meidän taloyhtiössä tallia ei saa pitää, jos ei omista autoa.

Onpa outo taloyhtiö teillä. Meillä autoton vanhus omistaa autopaikan, eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. (omistaa siksi että joku hänen lapsistaan tai lapsenlapsistaan vierailee melkein joka päivä)

Vierailija
9/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei mene huoltoihin, veroihin ja vakuutuksiin noin paljon rahaa, vaikka ajan autolla joka päivä.

Tiedäthän että voit poistaa auton liikennekäytöstä silloin kun et varmuudella tarvi sitä, jolloin maksut pienenee oleellisesti.

No tähän mennessä olen ihan satunnaisesti ajellut jotain pikku matkoja tai jotain työmatkojakin talvisin, mutta näiden takia autoa ei tarvitse kyllä pitää. Kaikki nuo matkat olisi ihan helposti hoitanut julkisilla kun mulla on metroasemakin melkein vieressä.

Vasta viime aikoina oikeastaan olen ruvennut tätä asiaa enemmän miettimään kun nämä minileasing-palvelut ovat tulleet saataville. Perinteinen autovuokraus vähän pidemmäksi aikaa on ollut aiemmin varsin tyyristä.

Vierailija
10/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea kustannukset per matka, laske mukaan vain ne joita et olisi voinut ilman autoa tehdä. Monilla tulee taksikin halvemmaksi.

Vierailija
11/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

Onpa outo taloyhtiö teillä. Meillä autoton vanhus omistaa autopaikan, eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. (omistaa siksi että joku hänen lapsistaan tai lapsenlapsistaan vierailee melkein joka päivä)

Kyllä meilläkin varmaan pihapaikan voi pitää tuossa tilanteessa, vaikka siitäkin on joskus ollut keskustelua, koska pihapaikkojakin on vähän. Autotallipaikalle muistaakseni vaaditaan että on auton omistava talossa asuva ja lisäksi vielä osakkeenomistaja.

Vierailija
12/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ehdotettukin seisontavakuutusta. Ei autosta kannata luopua eikä tallipaikasta.

Jokaisen oma asia mitä tallissaan säilyttää kunhan ei mitään räjähdysvaarallista.

Vierailija
13/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo ehdotettukin seisontavakuutusta. Ei autosta kannata luopua eikä tallipaikasta.

Jokaisen oma asia mitä tallissaan säilyttää kunhan ei mitään räjähdysvaarallista.

Putkiremontin tehnyt firma meidän taloyhtiössä rakennutti siihen talliin sähkötarvikkeita varten ihan pro-hyllyköt. Kun remppa oli valmis, niin kysyivät että haluanko sen hyllykön vai purkavatko sen. No arvatkaapa vain kumpi oli vastauskseni? Terv. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan