Vihkimisistä vain puolet kirkossa
Täällä niin vahdotaan kuinka KAIKKI liittyvät kirkkoon että saavat kirkkohäät. Oikeasti kirkkohäitä viettää enää joka toinen ja kohta ei sitäkään. 2012 kirkkohäitä vietti enää 51,5% ja pudotusta oli edellisestä vuodesta 2,5%.
Kommentit (15)
Enää 51,5%? Sehän on yli puolet. Ja että sua kirvelisi vielä enemmän, niin ev.lut kirkkoon kuuluu edelleen 75% suomalaisista. Kerro ihmeessä, miksi sua haittaa se, että joku kuuluu kirkkoon? Eihän se sun eväistäs pois ole, vai onko?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:13"]
Enää 51,5%? Sehän on yli puolet. Ja että sua kirvelisi vielä enemmän, niin ev.lut kirkkoon kuuluu edelleen 75% suomalaisista. Kerro ihmeessä, miksi sua haittaa se, että joku kuuluu kirkkoon? Eihän se sun eväistäs pois ole, vai onko?
[/quote]
Heti on kirkkoon kuuluva vastustamassa sitä faktaa että kirkkoon ei haluta kuulua ja kirkon palveluita kaivataan vuosi vuodelta entistä vähemmän. Ottaa ilmeisesti päähän ja pahasti? Minua oikeasti ilahduttaa että kirkoon kuulu ENÄÄ hieman yli 75% ja tämän vuoden jälkeen ei sitäkään. Väheneminen on ollut suurempaa kuin olen osannut odottaakaan. ;D
Vihkimisten 2013 luvut eivät ole tulleet joten luku voi olla jo nyt koko maassa alta 50%. joissakin paikoissa sivilivihkiminen on jo huomattavasti alle 50% esim Helsingissä. Jos haluat katsella faktatilastoja vihkimisen romahtamisesta ja kasteen vähenemisestä http://hopinaa.blogspot.fi/2013/07/kasteen-suosio-laskee-vihkiminen-romahti.html
[/quote]
Koska kirkko ei itse älyä irtaantua valtiosta, irroittaminen n tehtävä väkisin kun jäsenmäärä on tarpeeksi pieni ja enemmistöasema on mennyt. Kirkko ei mitenkään tue sitä että kaikkia katsomuksia on kohdeltava yhdenvertaisesti vaan haluaa määräillä monistakin asioista.
ps. Tiesitkö että uskomiseen ei tarvia kirkkoa, kirkon henkilöstöä, kirkkorakennuksia eikä kirkollisveroa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:40"]
[/quote]
Heti on kirkkoon kuuluva vastustamassa sitä faktaa että kirkkoon ei haluta kuulua ja kirkon palveluita kaivataan vuosi vuodelta entistä vähemmän. Ottaa ilmeisesti päähän ja pahasti? Minua oikeasti ilahduttaa että kirkoon kuulu ENÄÄ hieman yli 75% ja tämän vuoden jälkeen ei sitäkään. Väheneminen on ollut suurempaa kuin olen osannut odottaakaan. ;D
Vihkimisten 2013 luvut eivät ole tulleet joten luku voi olla jo nyt koko maassa alta 50%. joissakin paikoissa sivilivihkiminen on jo huomattavasti alle 50% esim Helsingissä. Jos haluat katsella faktatilastoja vihkimisen romahtamisesta ja kasteen vähenemisestä http://hopinaa.blogspot.fi/2013/07/kasteen-suosio-laskee-vihkiminen-romahti.html
[/quote]
Huoh, kirkkoon haluavat toiset kuulua ja toiset eivät. Suotakoon se molemmille osapuolille, eikös vain?
Kirkkohäitä ei järjestetä, koska häät halutaan pitää pienellä budjetilla tai kahden kesken. Silloin ei mitään kirkkoja varailla, vaikka oltaisiin kristittyjä.
Saatko sä orgasmin noista kirkosta eronneiden tilastoista ja luvuista?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:52"]
Kirkkohäitä ei järjestetä, koska häät halutaan pitää pienellä budjetilla tai kahden kesken. Silloin ei mitään kirkkoja varailla, vaikka oltaisiin kristittyjä.
[/quote]
Siis katsovat, että eivät tarvitse jumalansiunausta avioliitolle laisinkaan vaan raha ajaa hengellisyyden edelle. Voidaan pitää kirkon jokseinkin totaalisena epäonnistumisena jakaa uskonnon ja kirkon riittien ilosanomaa edes omille jäsenilleen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:54"]
[/quote]
Ei vaan kirkon alamäestä. Harmittaako? .D
No, minä olen erittäin uskovainen kristitty ja harkitsin maistraattihäitä. Kirkossa kuitenkin mennään, onneksi :)
Odotan tässä seuraavaa suurempaa orgasmia, joka tulee kun eduskunnassa aletaan käsittelemään tasa-arvoista avioliittolakia helmikussa. ;D
[/quote]
Kirkkohäihin ei tarvita mitään budjetteja, budjetit on tarkoitettu hääjuhliin. Meidät vihittiin kirkossa todistajien läsnäollessa eikä se maksanut mitään. Sen jälkeen mentiin syömään hyvin ja se ei paljoa maksanut 8 hengeltä :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:17"]
[/quote]
Siis katsovat, että eivät tarvitse jumalansiunausta avioliitolle laisinkaan vaan raha ajaa hengellisyyden edelle. Voidaan pitää kirkon jokseinkin totaalisena epäonnistumisena jakaa uskonnon ja kirkon riittien ilosanomaa edes omille jäsenilleen.
[/quote]
No mä ajattelen, että saan sen Jumalan siunauksen ihan itsekin pyytämällä, ei siihen pappia tarvita välikädeksi. Muutoin maksan kirkollisveroni ja silloin tällöin käyn kirkossa/käytän palveluja. Naimisiinmenossa en niitä kuitenkaan tarvinnut. En koe että mun pitäis ihan kaikessa pakolla olla aina kirkon palveluja käyttämässä, eikä se kuitenkaan tee minusta huonoa ihmistä tai seurakuntalaista.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:19"]
[/quote]
[/quote]
Ei, säälittää lähinnä. Aika surkea pitää elämän olla jos sen ykkösasia on ev.lut.kirkko ja sen alamäki. Itse olen eronnut kirkosta, eikä vois vähempää sen asiat enää kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:19"]
[/quote]
[/quote]
Ei, säälittää lähinnä. Aika surkea pitää elämän olla jos sen ykkösasia on ev.lut.kirkko ja sen alamäki. Itse olen eronnut kirkosta, eikä vois vähempää sen asiat enää kiinnostaa.
[/quote]
Ei tarvitse sääliä. Kukin "harrastaa" mitä haluaa. Kirkon alamäki tarkoittaa mm. että koulu vapautuvat pakkouskonnosta jossain vaiheessa.
Niinpä! Edes kaikki kirkon jäsenet eivät halua kirkkohäitä.