Onko teilläkin tyyliin sata erilaista kahvikuppia, vaikka käytätte vain yhtä?
Laskin just, että meillä on 77 erilaista kahvikuppia. Emäntä on yksitellen tuonut niitä 15 ajan shoppailureissuiltaan. Olen koko tämän ajan juonut samasta Batman-mukista, jonka sain 90-luvun alussa 7-vuotiaana. Emäntäkin käyttää vain kahta mukia. Että sellasta.
Kommentit (62)
Mikä ero on kupilla ja mukilla? Minä puhun aina vaan kupeista, enkä tiedä onko osa sitten kuitenkin mukeja 🤔. Olen aina pitänyt näitä sanoja synonyymeinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on kupilla ja mukilla? Minä puhun aina vaan kupeista, enkä tiedä onko osa sitten kuitenkin mukeja 🤔. Olen aina pitänyt näitä sanoja synonyymeinä.
Naapurin lasetkin juo vesikupeista, kun eivät ymmärrä lasin ja kupin eroa.
Ei. Meillä on tasan yksi kahvikuppi, jonka olen saanut pojalta äitienpäivänä. Meillä ei kukaan juo kahvia, ei ole edes kahvinkeitintä.
Ei koska olen myynyt ylimääräiset kirpparilla.
Noei. 6 teemaa ja joku 5 yksittäistä.
Omistan yhden lasin, siitä voi juoda vettä, kahvia olutta, maitoa, ihan mitä mieli tekee.
Olisko 12. Teeman valkoiset on näytössä jatkuvasti. Syksyllä vaihdan muumit joulunpunaisiin ja keväällä taas takas. Muumeja meillä on jokaiselle oma nimikkomuki, -kippo ja -lusikka.
Vieraskattauksiin sitten kahvikupit, 8kpl.
Meillä on paljon kuppeja mutta haluaisin lisää koska tykkään vaihdella ja juoda joka päivä erilaisesta. Eli ei oo yhtä suosikkikuppia mutta miehelläni on vaan pari kuppia joista suostuu juomaan. 😊
Vierailija kirjoitti:
Olisko 12. Teeman valkoiset on näytössä jatkuvasti. Syksyllä vaihdan muumit joulunpunaisiin ja keväällä taas takas. Muumeja meillä on jokaiselle oma nimikkomuki, -kippo ja -lusikka.
Vieraskattauksiin sitten kahvikupit, 8kpl.
Näytössä tai käytössä...liekö eroa.
-sama-
Siinä tilanteessa kyllä, kun loput odottavat tiskaamista.
Ei ole kahvikuppeja, vaan 3 mukia joista yksi on keittomuki tarkalleen ottaen, niitä kahta muuta käytän enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumimukeja parikymmentä kappaletta, niistä juodaan kahvit.
Siskoni Muumimukit ei missään tapauksessa ole käyttöä varten 😂 koristeena!
Monilla on ja muitakin koristeen.
Onhan ne kivoja katella.
Kauniita esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävän luona on ihana käydä kahvilla, kun hänellä on kahvimukeja joka moodiin :D Aina juodaan sellaisesta joka siihen mielentilaan tai päivään sopii :) <3
Kotona mulla on teemaa ja jotain arabiaa lahjaksi saatuna, ja kahvitan niistä vieraani. Itse juon kahvini kuitenkin lapseltani saamastani mukista, joka on vuodelta 2000.
Erilaiset kahvimukit tuovat iloa ja piristystä päivään! ☺
Piti laskea: Noin 12 eriparimukia, joista osa on jo lapsena saatuja, loput tulleet jostain, yhtään ei ole itse ostettu. (Tai oikeasti noista osa on keskenään sarjaa.) Lisäksi meillä on astiasto, jossa sitten tusina samanlaista mukia. Varsinaisia kahvikuppeja astiastoissa lisäksi. Käytetään kyllä aika tasaisesti kaikkia mukeja.
Meillä on iittalan Teema - mukit, joita käytetään eikä ole muita. Teema - kahvikupitkin on 12 kpl. Ihan juhlavarana.
Koitan olla ostelematta, mutta tee- ja kahvikupit on pieni paheeni. Varsinkin Harry Potter teemaiset.
Usvametsä kirjoitti:
Ei ihan sataa, mutta on näitä kertynyt jonkun verran. Juon silti aina samasta kupista. Siihen tuli pieni lohkeamakin, mutta käytän sitä siitä huolimatta.
Saavi olis parempi. Ei vaan kukaan huomannut kysyä.
Miksi annat emännän ostella niitä?
Mukeja kerääntynyt paljon erilaisia, mutta käytän vain muutamaa tietynlaista, muista ei kahvi maistu ollenkaan yhtä hyvälle :)
Mulla on muumimukeja n.10 joista valitsen fiiliksen mukaan. Tarjoan kahvia niistä tutuillekin paitsi jos on juhlaa tai harvinaisempia kahvittelijoita joille laitan oikein kupit ja asetit.