Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vaihtanut työpaikkaa pitkän työsuhteen jälkeen?

Vierailija
03.01.2014 |

Kokemuksia siitä? Olen ollut lähes 20v samassa työpaikassa ja harkitsen vaihtoa. Toisaalta jo niin jämähtänyt tähän mutta toisaalta vaihtelu virkistäisi. Sama ala siis mutta eri työpaikka.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 29 vuoden jälkeen. Mietin sitä pitkään. Kusipäinen uusi pomonulikka sai sitten tekemään lopullisen ratkaisun. 

Vierailija
2/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, mutta tavallaan sisäisenä siirtona omasta tahdosta. Vaihtelu virkistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymuksenä vielä että oliko teillä joku oma henk koht kriisi vai olitteko vaan niin kyllästyneitä vai miten homma meni?AP

Vierailija
4/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No (ikääni nähden ainakin) olen, olin reilut 10v saman firman palveluksessa. Joista 5v esimiehenä. Vaatimukset vaan meni liian hurjaksi palkaan ja työaikoihin nähden. Nyt teen reilusti vähemmän vaativaa työtä, pienemmällä palkalla ja huomattavasti paremmilla työajoilla. Kaikki on suhteellista..

Vierailija
5/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei antqnut enää mitään ja sitten se uusi poikapomo sai vain maljan vuotamaan yli. Sain myös paljon paremman paikan - ja kaiken kruununa vielä nulikan möhlyn takia ylimääräiset irtisanomiskorvaukset, joilla pisin yli puolen vuosen loman. 2

Vierailija
6/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kauan jaksaneet!

Mun kutsumus ei kantanut kuin 7 vuotta.

Vierailija
7/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 15 vuotta samassa paikassa ja vaihdoin kokonaan eri alalle töihin. Voi sanoa että virkisti todella.

Vierailija
8/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:55"]

Lisäkysymuksenä vielä että oliko teillä joku oma henk koht kriisi vai olitteko vaan niin kyllästyneitä vai miten homma meni?AP

[/quote]

Oli kriisi ja olin kyllästynyt. Olin aikanani tykännyt tosi paljon työstäni, mutta tuntui että se oli viimeiset vuodet vain junnannut paikallaan. Sen sijaan että olisi tullut enää vastaan uusia mielenkiintoisia juttuja ja haasteita, tein suurin piirtein samoja asioita joista olin aikaisemmin tykännyt hirveästi, mutta kymmenettä ja sadatta kertaa niistä sai koko ajan vähemmän ja vähemmän iloa. Alkoi tuntua että rappeudun pystyyn, että jokainen päivä on aina vähän vähemmän antoisa kuin edellinen. Se vaikutti itsetuntooni ja mielialaani myös kotirintamalla.

Tein sitä lähtöäni useamman vuoden, koska työpaikan vaihtaminen pelotti niin paljon ja koska sopivia työpaikkoja ei myöskään tullut tarjolle.

Vaihtaminen oli todella iso muutos monellakin tavalla, ja vaikka osa niistä muutoksista meni huonompaan suuntaan (esim. uudet työkaverit eivät tietenkään ole pystyneet muodostamaan samanlaista yhteisöä kuin ne joiden kanssa kasvettiin yhteen vanhassa työpaikassa), ainakin se pystyyn kuolemisen tunne on ohi ja uuden oppiminensty  on virkistänyt. Nyt on rankempaa mutta vähemmän masentavaa. Kannatti lähteä.

Vierailija
9/9 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vaan mitta täyttyi vanhaa työtä. Oikeatsaan se ratkaisi, että eräs vaativa asiakkuus päättyi ja perustyö aloi tuntua tylsältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä