Auttakkee tyhmää -opintolainan koronmaksuit!
Eli: nyt pitäisi alkaa maksaa opintolainaa takaisin, eli siis lyhentämään lainaa. Kun tähän asti olen maksanut puolivuosittain korkoja (kesäkuussa ja joulukuussa), niin nyt kun alkaa maksaa lainaa takaisin+korkoja, niin maksanko yhä siis kesäkuisin ja joulukuisin samalla lailla nuo puolivuosittaiset korot. Eli (voi ei miten tyhmä olo mulla on...) onko siis niin että nyt kun lyhennän lainaa+kuukausittain korot, että makselen nyt sitten siis lainaa takaisin summan X ja korkoja summan Y JA näiden lisäksi yhä edelleen kesäkuussa ja joulukuussa sen saman verran korkoa mitä olen tähän astikin maksanut kesä -ja joulukuussa...?
Kommentit (3)
Kiitos sinulle 2! :) Noin ajattelinkin, kun summa täsmää (eli ne nyt kuukausittain maksettavaksi tulevat korot ovat saman verran kuin aikaisemmin olen maksanut 2x vuodessa).
Kun laina pienenee, kun maksat sitä takaisin, myös korot pienenevät jatkuvasti.
Jos sinä maksat jo lainaa takaisin summan X ja korkoja summan Y, niin siinä Y:ssä on jo kaikki korot, mitä sinun pitää maksaa. Todennäköisesti 6 * Y on melko samansuuruinen kuin mitä sinulla oli aikaisemmin puolivuosittain maksettu korko.