Huolestunut
Ex puolisoni yritti itsemurhaa lääkkeillä ja kaljalla huuhteli pillerit alas kurkusta kuulemani mukaan on miettinyt pidempään jo itsemurhaa. Meillä on lapsia yhteishuollossa vuoroviikko järjestelyllä.
Hän pääsi sairaalasta heti seuraavana aamuna pois ja lastensuojelusta otettiin yhteyttä minuun aamulla kyseisen asian tiimoilta.
Lasten parasta ajatellen lasten lähihuoltajuus siirtyisi etävanhemmalle tässä tapauksessa minulle. Kuitenkaan muuttamatta tapaamisia edellyttäen että ex lähihuoltajalla on tuetut tapaamiset kunnes on oikeasti selvää että hänen jaksamisensa on kohdillaan voisimme katsoa huoltajuus asiaa uudestaan jos tarve tähän on silloin.
Taustaa työpaikka kiusaaminen, avioero, masennus avioeroa ennen ja jälkeen myös. sukulaisen kuolemaa.
Edelleen välitän hänestä olimme kuitenkin pitkään avioliitossa.
En syytä häntä tai ole vihainen lähinnä huolissani hänen ja lasteniturvallisuudesta, kuitenkin esimerkki tapauksia on suomessa missä toinen on vienyt lapset ja itsensä ensimmäisen yrityksen jälkeen rajanyli mistä ei ole paluuta.
Olen ollut yhteydessä lastensuojeluun ja kriisipäivystykseen ja alan ammattilaisten kanssa keskustellut miten toimia tässä tilanteessa.
Lastensuojelusta sanottiin kerran viikkoon on palaverit jossa päätetään milloin asiaan puututaan mutta eivät sanoneet voinko pitää lapset luonani siihen asti kun tämä tapaaminen on. Joudun viemään toiselle vanhemmalle lapset joka on juuri yrittänyt riistää henkeään. Mistä kohtaan tälläinen käytös takaa lapseni turvallisuuden taikka saatika sitä onko lapset elossa seuraavana päivänä. Luottamus putosi nollaan kun hän yritti itsemurhaa.
Hän sanoi ettei hänellä ole muuta sisältöä elämään kuin lapset ja työ. eron jälkeen, kuitenkin hän itse haki avioeron.
Itse jatkoin elämääni eteenpäin ja rakensin elämäni itseni varaan ja lapseni on iso-osa elämääni ja minä heidän elämää. Itsellä on myös uusi kumppani jonka kanssa voin jakaa elämäni surut ja huolet ja lapsetkin tykkää hänestä koskaan uusi puolison ei ole yrittänyt korvata ex-puolisoani. Enkä hyväksyisikään jos yrittäisi sitä koska heillä on toinen vanhempi minun lisäkseni joka asuu nyt vaan eriosoitteessa.
Kysymys:
Miten te toimisitte minun asemassani?
p.s. Huomatkaa etten tieten tahtoen laittanut sukupuoltani tähän.
Kävisin kioskilta nakkeja.