Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi moni jalankulkija nostaa kättä kun hiljennän auton vauhtia ja päästän hänet suojatielle (kuten kuuluukin)

Vierailija
10.10.2020 |

Onko se sitten kuitenkin niin harvinaista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kiitos, ei riipu harvinaisuudesta.

Vierailija
2/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Vaikka onhan se oikeataan hölmöä kiittää kättä heiluttamalla siitä että osaa liikennesäännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tai myös ilmoitus, että näin sinut ja nyt menen yli.

Vierailija
4/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä pudottaa sut jalustalta. Ei, se ei ole harvinaista. Käden nostaminen on vain kohtelias ele.

Vierailija
5/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kiitos, ei riipu harvinaisuudesta.

Mutta ei tuossa tilanteessa olisi mitään syytä kiittää kun mennään liikennesääntöjen mukaan. Eihän kukaan kiitä punaisiin jäävääkään. Tai sellaista joka pysähtyy stop-merkin eteen. Tai kiihdyttää sopivasti motariin tullessa.

Vierailija
6/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nostetaan silloin kättä jos jalankulkija on tehnyt jonkun yllättävän liikkeen kääntyessään suojatielle ja auto on joutunut pysähtymään vähän voimakkaammin kun ei heti havainnut tilannetta.

Vierailija
7/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset sutoilijat loukkaantuu jos EI tee noin. Itse en kiitä, onhan heillä lakisääteinen pakko pysähtyä, eihän kenenkään päälle saa ajaa.

Vierailija
8/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nostetaan silloin kättä jos jalankulkija on tehnyt jonkun yllättävän liikkeen kääntyessään suojatielle ja auto on joutunut pysähtymään vähän voimakkaammin kun ei heti havainnut tilannetta.

Ei ne mulle stop-merkkiä näytä kun moottorijarrutan jo kaukaa. Heilauttavat kättään.

Vierailija
9/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä joskus ihmeissäni kun annan tietä jollekin 5-vuotiaalle lapselle joka astuu suojatielle. Ja lapsi kiittää tästä! Ei tästä tarvitse kiittää. Minun PITÄÄ antaa tietysti tietä. Ei muualla Suomessa kiitetä koska pidetään ihan selvänä, että tietä annetaan.

Vierailija
10/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö noin tehdä vai onko se vain joku sosiaalinen sääntö-juttu? 

T: tyhmä

Vierailija
11/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, että nyt meen tästä. Eli jos ajat päälle niin on todistajia, jotka on nähny eleen.

Vierailija
12/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset sutoilijat loukkaantuu jos EI tee noin. Itse en kiitä, onhan heillä lakisääteinen pakko pysähtyä, eihän kenenkään päälle saa ajaa.

Minulla on niin huono näkö etten pysty kiittämään ja ylittämään tietä yhtä aikaa. Minun huonon näön tunnistaa paksuista linsseistä ja kömpelyydestäni. En jätä ilkeyttäni heilauttamatta kättä kiitokseksi vaan haluan päästä pois jaloista.

Vierailija
13/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain kohtelias ele, sivistyneet ihmiset yleensä harrastavat näitä. Ihan samoin kun tervehditään kadulla, hississä, rappukäytävässä ym. kohtaamisissa. 

Vierailija
14/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan, että nyt meen tästä. Eli jos ajat päälle niin on todistajia, jotka on nähny eleen.

No mulla on kokemuksia enemmänkin siitä että jalankulkija ensin odottaa ja luulee etten anna tietä. Sitten kun annankin tietä, niin jalankulkija on vähän aikaa tosi hämmästyneen näköinen ja sitten kiittää. Jotkut jopa hymyilee ihan kiitokseksi. Aika outoa. Toki en pahastu kiittämisestä, mutta en vain ymmärrä miksi liikennesääntöjen noudattamisesta pitää kiittää.

Vierailija
15/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä joskus ihmeissäni kun annan tietä jollekin 5-vuotiaalle lapselle joka astuu suojatielle. Ja lapsi kiittää tästä! Ei tästä tarvitse kiittää. Minun PITÄÄ antaa tietysti tietä. Ei muualla Suomessa kiitetä koska pidetään ihan selvänä, että tietä annetaan.

Et ole tainnut käydä Tampereella?

Vierailija
16/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain kohtelias ele, sivistyneet ihmiset yleensä harrastavat näitä. Ihan samoin kun tervehditään kadulla, hississä, rappukäytävässä ym. kohtaamisissa. 

Ei ole sama asia. Jalankulkijalle joka lähestyy suojatietä. pitää aina antaa tietä.

Vierailija
17/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se harvinaista ole, mutta minusta jalankulkijana on kivaa, kun autoilija pysähtyy vaikka en edes ole hyppäämässä suojatielle ja siksi käytän tilaisuutta hyväkseni kiittämällä häntä katsekontaktilla ja kädenheilautuksella. Autoilijana pysähdyn suojatien eteen vaikka sille saapuva ihminen selvästikin olisi valmis odottamaan, että minä menen ensin (paitsi, jos oma pysähtymiseni saattaisi aiheuttaa vaaratilanteen). On mukava levittää hyvää mieltä liikenteessä.

Vierailija
18/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kiitä ja hävettää kun en. :D Ei ole vain helsingin juttu, täällä syrjäkylillä kiitellään myös. Kiva sosiaalinen ele.

Vierailija
19/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kokemuksia enemmänkin siitä että jalankulkija ensin odottaa ja luulee etten anna tietä. Sitten kun annankin tietä, niin jalankulkija on vähän aikaa tosi hämmästyneen näköinen ja sitten kiittää. Jotkut jopa hymyilee ihan kiitokseksi. Aika outoa. Toki en pahastu kiittämisestä, mutta en vain ymmärrä miksi liikennesääntöjen noudattamisesta pitää kiittää.

Juuri tätä tarkoitan itsekin. Jalankulkija jää himmailemaan suojatien kohdalle eikä uskalla yli. Vaikka moottorijarrutan jo kaukaa. Joskus joutuu itsekin heiluttamaan kättä että mene vaan niin silloin ymmärrän kädenheilautuksen kiitokseksi/vastaukseksi.

Vierailija
20/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkijana "ahdistaa" kun tie tai kaupan piha on täysin hiljainen ja autoilija jää seisomaan tuijottamaan (jopa pariskunnat), eikä mene. Jos on ruuhkaa niin tien yli päästäminen fiksua, siis silloin jos tie ei ole kaksikaistainen niin että sivusta voi tulla toinen auto tai jos takaa ei tule joku siihen autoon törmäävä auto niin että autot lentävät jalankulkijan suuntaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi