Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi moni jalankulkija nostaa kättä kun hiljennän auton vauhtia ja päästän hänet suojatielle (kuten kuuluukin)

Vierailija
10.10.2020 |

Onko se sitten kuitenkin niin harvinaista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijänä voin hyvin odottaa sen muutaman sekunnin, kun lähestyvä auto hurahtaa ohi. Jos kuitenkin pysähtyy, ja antaa mun mennä ensin, niin heilautan kättäni.

Vierailija
22/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän minä kyyppariakin baarissa vaikka se on hänen työnsä olutta minulle rahaa vastaan tuoppiin kaataa.

Ihan peruskohteliaisuutta, jonka luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti ei kaikille ole.

Olen joskus kuullut yhden juntin viereisessä pöydässä suureen ääneen julistavan että hän ei ala juoksutyttöjä erikseen kiittelemään kun hän kerran maksaa palvelusta. Samaa porukkaa kun nämä "en kiitä autoilijaa koska se on autoilijan velvollisuus antaa tietä"-tyypit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta. Siellä losoperseet istuu ja itse raskaitten kassien kanssa painaa menemään. Sateellakin hirveä kiire autolla kaahata suojatielle.

Vierailija
24/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö noin tehdä vai onko se vain joku sosiaalinen sääntö-juttu? 

T: tyhmä

Se on vain kohtelias ele, sivistyneet ihmiset yleensä harrastavat näitä. Ihan samoin kun tervehditään kadulla, hississä, rappukäytävässä ym. kohtaamisissa. 

Ei ole sama asia. Jalankulkijalle joka lähestyy suojatietä. pitää aina antaa tietä.[/quote

Häh? Pitää tai ei niin sen jalankulkijan käyttäytymisestä on nyt puhe. Hän on kohtelias heilauttaessaan kättä. Sitä paitsi yleensä hän haluaa osoittaa, että arvostaa tätä nimenomaista autoilijaa, koska hyvin suuri osa autoilijoista ei anna tietä. 

Vierailija
25/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan autoilijana myös kättä, kun jalankulkija näyttää, että mene vaan.

Näytän myös itse kädellä joskus epävarmoille tienylittäjille, että mene vaan yli. Tällöin lähes aina käsi nousee kiitokseksi. Joskus jopa hymyn kera.

M44

Vierailija
26/26 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain jalankulkijoilta edellytetään moista kohteliaisuutta? En muista että autoilijat olisivat paljoakaan kiitelleet, kun olen seissyt suojatien edessä heidän posottaessaan autolla ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi