Mun mielestä vasta 25 vuotias on täysi-ikäinen. Pitäisi muuttaa lakeja!!
Niin että vanhemmilla on päätösvalta niin kauan kunnes lapsi täyttä 25 v. Ennen sitä on ihan pelkkä kakara, lapsi! Aivot kehittyy vielä 25 ikävuoteen asti, vasta sen jälkeen on kykeneväinen tekemään rationaalisia päätöksiä. Lakia pitäisi muuttaa niin että vanhemmat holhoaa kunnes lapsi on 25.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi niin, että aloin tyhmentyä täytettyäni 21. Elämänkokemus toki kasvaa, mutta aivot ne vaan tyhmenee :D
Mielestäni kyse ei ole niinkään onko ikä 18 vai 25, vaan siitä mitä opetamme lapsillemme.
Minä olen tyhmentynyt myös mitä enemmän ikää tulee, syynä alkoholismi. Sitä ei vaan voi opettaa pois vaikka mitä yrittäisi.
Niille lapsille kuuluu opettaa vastuuta, harkintakykyä ja itsenäistä ajattelua + päätöksentekoa suht nuoresta, pikkuhiljaa aina enemmän ja enemmän. Jos vanhemmat suorittavat tämän oman tehtävänsä, lapsetkin aikuistuvat ajallaan.
Täällä on surkeita, tunnottomia ja piittaamattomia vanhempia jos ovat sitä mieltä että yli 18 v on jo omillaan ja tekee omat päätökset. Ei se näin toimi.
Minulla kävi niin, että aloin tyhmentyä täytettyäni 21. Elämänkokemus toki kasvaa, mutta aivot ne vaan tyhmenee :D
Mielestäni kyse ei ole niinkään onko ikä 18 vai 25, vaan siitä mitä opetamme lapsillemme.