MIksi baareissa ei enää tanssita hitaita?
Milloin ne on loppuneet ja mihin se liittyy? Vielä 15 vuotta sitten kun tapasin mieheni, baareissa oli aina hitaat biisit.
Kommentit (28)
No niinpä on, mutta mitäs kakkonen luulet, miksi tämä on muuttunut.
Tasa-arvolain myötä naisten perseenpuristelu muuttui tuomittavaksi.
Samaa mä olen ihmetellyt. Mä käyn ravintoloissa harvoin, mutta haluan sillon tanssia oikein kunnon bassonjytkeessä. Olen siis jämähtänyt 90-luvulle. ;-)
Harmittaa kuitenkin lopettaa ilta aina niin energisenä, viimeiseksi voisi rauhoittua tanssimalla parit hitaat jonkun kainalossa, mutta eipä ole ollut mahdollista moneen vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:19"]
No niinpä on, mutta mitäs kakkonen luulet, miksi tämä on muuttunut.
[/quote]
Ihmiset tulevat baariin pitämään hauskaa ja pääsevät entistä sosiaalisempina kontaktiin myös ilman hitaita?
Vähän varttuneempien paikoissa kyllä tanssitaan hitaita.
On viimeinen hidas ennen pilkkua. Ainakin niissä nuorten klubeilla joissa käyn.
Muistelen, että 90-luvun lopulla oli kahdet hitaat. Ekat siinä yhden-kahden välissä ja tokat oli siinä ennen valomerkkiä. Valomerkin jälkeen sai olla tunnin sisätiloissa ennen kuin portsari tuli ajamaan ulos.
Todennäköisesti on tutkittu, että hitaat kappaleet vähentävät juomista ja nopeat lisäävät. Samaan perustuu musiikin huudattaminen aivan mielettömän kovaa. Kun ei voi jutella, pitää keskittyä juomiseen. On myös vinoja pöytiä, joille ei voi laskea juomalasia. Pitää siis tyhjentää se nopeasti.
1980-luvulla tosimiehet menivät ravintolaan juomaan viinaa koko illaksi, paitsi sitten illan viimeisten hitaiden aikaan rohkaistuttiin hakemaan naisia tanssimaan ja sitä kautta päädyttiin jatkoille panemaan.
Siis mitä, ei hitaita enää? Milloin sitä lähikontaktia sitten voi enää ottaa tuntemattomiin (turvallisesti)?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:53"]
Siis mitä, ei hitaita enää? Milloin sitä lähikontaktia sitten voi enää ottaa tuntemattomiin (turvallisesti)?
[/quote]
Ei baarissa ole tarkoitus ottaa kontaktia vaan juoda. Ravintola ei tienaa euroakaan siitä, kun nojailet lattialla.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:56"]
[/quote]
Ei baarissa ole tarkoitus ottaa kontaktia vaan juoda. Ravintola ei tienaa euroakaan siitä, kun nojailet lattialla.
[/quote]
Mutta entäs jos en mene sitten ollenkaan? Jää ne muutamatkin eurot ravintolalta saamatta. Entäs sisäänpääsymaksut, eikö niitä enää ole?
[/quote]
Eikö teitä okseta tanssia hitaita lantio kiinni jotain äijää vasten, jolla yleensä aina rupeaa seisomaan siinä tanssin aikana?
no onneksi jossain ei tanssita! ei ole mitään niin typerää kun 'illan viimeiset hitaat'. paras bileaika, vika biisi ja sit se on joku lälly. Muistin tämän kun kävin pitkästä aikaa Joensuun baarissa ja totesin , että ei mikään ole muuttunut.
no onneksi jossain ei tanssita! ei ole mitään niin typerää kun 'illan viimeiset hitaat'. paras bileaika, vika biisi ja sit se on joku lälly. Muistin tämän kun kävin pitkästä aikaa Joensuun baarissa ja totesin , että ei mikään ole muuttunut.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:00"]
[/quote]
Eikö teitä okseta tanssia hitaita lantio kiinni jotain äijää vasten, jolla yleensä aina rupeaa seisomaan siinä tanssin aikana?
[/quote]
Kannattaa pitää oma lantio vähän vähemmän liimautuneena.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:21"]Samaa mä olen ihmetellyt. Mä käyn ravintoloissa harvoin, mutta haluan sillon tanssia oikein kunnon bassonjytkeessä. Olen siis jämähtänyt 90-luvulle. ;-)
Harmittaa kuitenkin lopettaa ilta aina niin energisenä, viimeiseksi voisi rauhoittua tanssimalla parit hitaat jonkun kainalossa, mutta eipä ole ollut mahdollista moneen vuoteen.
[/quote]
nooooooo!! :) ei mitään rauhoittumista vaan kunnon ravebiletystä!! :)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:21"]Samaa mä olen ihmetellyt. Mä käyn ravintoloissa harvoin, mutta haluan sillon tanssia oikein kunnon bassonjytkeessä. Olen siis jämähtänyt 90-luvulle. ;-)
[/quote]
nooooooo!! :) ei mitään rauhoittumista vaan kunnon ravebiletystä!! :)
En tiedä näistä suurten kaupunkien yökerhoista, soitetaanko hitaita illan päätteeksi, mutta tällaisessa 10 000 asukkaan kaupungissa/kylässä ainakin viimeiset biisit ovat hitaita, yleensä ne kaksi viimeistä :) Ja tanssilattia on täynnä ;)
Viidessätoista vuodessa on moni muukin asia muuttunut.