Tuo maskisuositus on muuten hyvä ihmistuntemustesti
Nimittäin sen suhteen että kuka on itsekäs ja kuka ei. Itsekäs ei välitä muista eikä käytä maskia muiden vuoksi, vaan ajattelee vain itseään. Epäitsekäs ja muita ajatteleva käyttää maskia. Pelkissä ruokakaupoissa voi nyt katsella kuka tutuista naamoista on pohjimmiltaan itsekäs ja kuka epäitsekäs. Kätevää.
Kommentit (53)
Kohta niitä muutamia maskittomia sheimataan sen verran että suosiolla vetävät rätin naamaansa. Se on todella harvalukuinen joukko joka ei muka pysty normaalisti hengittämään maskin kanssa joten ihan turha vedota johonkin sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeista ei ole minkäänlaista tieteellisesti todistettua hyötyä.
Itselläni ei ole minkäänlaista tarvetta väheksyä tai paheksua muita, tuntemattomia ihmisiä.
Tuomitsevat ihmiset ovat yleensä niitä pahimpia, aina nostamassa itseään jalustalle. SE on itsekeskeistä.
Tutkimus
https://www.verkkouutiset.fi/172-tutkimuksen-ja-16-maan-jattiselvitys-m…Verkkouutiset? 😂
Suomeksi lyhyesti esitetty tutkimus, johon löytyy alkuperäislinkki artikkelista.
Tuota... mulla oli se korona jo niin en voi sitä enää saada enkä levittää. Ja teille, jotka nyt sanotte, että sen voi sairastaa uudelleen, niin tarkistakaapa kuinka moni sen on uudelleen saanut. Niin ja: sittenhän rokotuskaan ei toimi... jestas sentään teidän kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Joo tunnistaa hyvin ketkä on marttyyreita. "Minä pidän maskia ja uhraudun kaikkien muiden puolesta." -ei kiitos näille tyypeille. Mieluummin tutustun järkeviin ihmisiin.
Minä käytän maskia, mutta kummallista kyllä, en tunne olevani yhtään uhrin asemassa. Käytän maskia, koska mä voin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap voisit ajatella asioita uskomusten sijasta tosiasioilla. Maski ei suojaa käyttäjäänsä virukselta.
Asia on helppo jokaisen todeta. Etsi jostain tupakoitsija ja pyydä häntä puhaltamaan savua maskia vasten. Jos savu läpäisee sen (kuten se tekee) se ei suojaa. Yksi savuhiukkanen on suurempi, kuin virus. On turhaa käyttää tehotonta maskia ja tuudittautua turvallisuuden tunteeseen, kun tosiasiassa maski ei ole mikään este virukselle.
Ne kirurgiset maskit, mitä on tyrkyllä, estävät roiskeet, siinä kaikki. Ota iisisti ja ajattele tosiasioita. Pidä välimatkaa, se tehoaa.
Virus ei lennä ilmassa yksinään, vaan liman kera. Joten kyllä maski auttaa.
Fiksut ja vastuulliset käyttävät maskia. Ja hyvin harvan maskittoman kohdalla on terveyseste maskin käyttöön. Tunnen astmaa sairastavia, jotka käyttävät maskia, eikä kuulemma ole erityisen vaikea pitää.
Joku edellä kirjoitti, että maski voi kaunistaa ihmistä peittämällä vähemmän edustavia kohtia. Kiva lisä meille käyttäjille.
Minä kans ihmettelen että ketkä on niitä, jotka ei voi maskia pitää. Mulla itsellä on hankala astma, joka oireilee joka päivä ja vaatii päivittäisen lääkityksen. Ihan hyvin pystyn silti pitämään kirurginmaskia kauppareissuilla. Sellainen N95-maski oli hankalampi, ei oikein henki kulkenut, mutta kirurginmaskihan riittää.
En usko, että asia on noin yksiselitteinen. Uskon, että moni maskiton on puhtaasti tietämätön asian tärkeydestä, sillä puhe on suosituksesta ja keväällä maskeista puhuttiin hyvin eri sävyyn. Haluan uskoa, että harva ihminen on puhtaasti itsekäs, vaan kyse on enemmänkin ymmärryksen ja tiedon puutteesta. Tai ilkeästi? sanottuna tyhmyydestä, sillä valitettavasti ihmiset tajuavat asiat eri tahtiin.
Minun täytyy myöntää, että sain kuulla maskisuosituksesta vasta bussissa olevasta mainoksesta. Etätyöskentely on tehnyt sen, etten ole jutellut paljoakaan ihmisten kanssa, jolloin uutiset voivat usein mennä minulta ohi. Toivoisin, että peruskauppoihin laitettaisiin heti ovien läheisyyteen maskipakkaukset. Näin maskit ja maskivalikoiman löytäisi paremmin ja näkisi tilanteen. (Esim. keväällä lattiamerkinnät kaupoissa ja käsidesirajoitukset kertoivat tällaiselle eristyneelle konkreettisesti missä nyt todella mennään)
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä maskihulluja useampi, vai teetkö sinä yksin nämä kaikki aloitukset?
Miksi nimittelet ihmisiä hulluiksi? Etkö osaa keskustella asiallisesti?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Muista ap että ihmisillä on sairauksia joiden takia maskia ei voi käyttää.
Ei ole. Kyllä esim. astmaatikot pystyvät hyvin käyttämään maskeja. Moni yrittää vain puolustella itsekkyyttään.
Ap on oikeassa!
Tai sitten jos ei voi pitää maskia, jotenkin tunnistaa nekin ketkä ei voi esim astman takia pitää. Just näin kaupassa ihanan vanhan sedän joka seisoi metrin päässä kassastakin, maskitta. Sen huomaa kun ihminen on maskitta muista syistä kuin itsekkyydestä.
Omassa lähikaupassa joku repii ovista pois lappuja joissa kauppa ilmoittaa maskisuosituksesta
Vierailija kirjoitti:
Muista ap että ihmisillä on sairauksia joiden takia maskia ei voi käyttää.
5% väestöllä. Muuten sairauksiensa puolesta 800 000 suomalaista kuuluu riskiryhmään.
Painonsa puolesta puolet ja miehistä 60% kuuluu myös riskiryhmään. Missään ei ole laskettu sitä, että onko paljon useamman riskin omaavia riskiryhmäläisiä.
Nyt pidän koska tuli altistumisilmoitus, mutta muuten en!