en aio lahjoittaa senttiäkään lastensairaalalle
Ennenkuin pillusi on täynnä hiekkaa niin kerron miksi:
Suomi maksaa viikossa 100miljoonaa euroa kehitysapua (eli ns. sadistirahaa) mm. afrikkaan. Tällä sadistirahalla pidetään ihmiset nippanappa hengissä, että he jaksavat lisääntyä ja kuormittaa lisää jo ylikuormitettua ympäristöä. Loput rahat sitten menevät suikkapäisille klaanijohtajille jotka voivat sitten ostaa vaikka kullattuja konekivääreitä.
Niin kauan kuin valtio käyttää (vero)rahojaan näin holtittomasti ja "mistään" ei löydy rahaa lastensairaalalle, en minäkään aio omistani antaa.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:45"]
Minun perusteluni, miksi minä en lahjoita.
En uskalla luottaa siihen, että ne rahat todella menee lyhentämättömänä sen sairaalan rakentamiseen. Katsotaan vaan, niin jossain vaiheessa saamme lukea uutisia, kuinka joku puuhamies/-nainen on vetänyt välistä suuria summia omiin menoihinsa tai sitten on vähän laitettu rahaa haisemaan edustuskuluihin. Tai jotain muuta yhtä älytöntä.
[/quote]
Komppi tälle. Suuri osa tuosta toiminnasta (ei suinkaan kaikki myönnetään) on julkkisten puuhastelua, jolla pidetään imagoa yllä.
Rahan keräämisessä hyviin tarkoituksiin valtio on tehokkain, sitten taitaa olla SPR ja loput lafkat pääasiassa elättävät puuhamiehet ja jotain tulee sille hyvälle asiallekin.
Muistaakseni kaksi kertaa lastenklinikoiden kummit-toiminnassa on tehty isot kuprut ja rahat ovat lähteneet joidenkin liiveihin. Kerran ainakin, mutta mielestäni kaksi kertaa.
Odotan sitä päivää, kun Teemut ja muut julkkikset antavat aikaansa skitsofenian tuki ry:lle tai rappioalkoholistien ystävät ry:lle ja keräävät rahaa tukiasuintoihin ja julkisuudessa puolustavat mielenterveyskuntoutujien oikeutta asua muun väestön seassa. Siihen sitten osallistun mielelläni.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:33"]
No kehitysapu ei todellakaan ole 100 miljoonaa viikossa. Ja ei, vaikka jollain virkamiehellä kuinka "lähtisi lapasesta", hänen ei ole mahdollista lähettää miljarditolkulla rahaa maailmalle ihan itsekseen.
[/quote]
Ei tuo 100milj€ kaukana ole toduusta. Kehitysapua maksettiin vuonna 2013 reilut 2miljardia€ eli se tekee noin 38milj€/viikko. Ja käsittääkseni rumaheidi ja muut vanhat komukat haluavat nostaa vielä kehitysavun määrää.
[/quote]
Niin, tiesinkin tuon, siis summan.
Mutta ei helvetti, aatelkaa, lastensairaalaan pitää kerätä rahaa, vaikka sen kustannukset eivät olisi kuin murto-osa tuosta summasta. Eiköhän oman maan asiat pitäisi hoitaa ensin?
Mutta asiaoita ei ole hoidettu. Minusta on hienoa, että niin monet ihmiset ryhtyy itse hoitamaan asiaa, ja näyttävät että homma saadaan toimimaan. Olen samaa mieltä, että valtion tämä tulis maksaa, mutta jos ei poliitikot saa asiaa hoitumaan, niin tehdään se itse. Voidaanhan tässä huudella maailman tappiin, mutta se nykyinen sairaalatalo sortuu pian, jos jotain ei tehdä. Lapset ei voi odottaa!!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 15:38"]
Mutta asiaoita ei ole hoidettu. Minusta on hienoa, että niin monet ihmiset ryhtyy itse hoitamaan asiaa, ja näyttävät että homma saadaan toimimaan. Olen samaa mieltä, että valtion tämä tulis maksaa, mutta jos ei poliitikot saa asiaa hoitumaan, niin tehdään se itse. Voidaanhan tässä huudella maailman tappiin, mutta se nykyinen sairaalatalo sortuu pian, jos jotain ei tehdä. Lapset ei voi odottaa!!
[/quote]
Ymmärrän näkökantasi, lapset eivät voi odottaa. Toisaalta jos joku muu hoitaa aina asian, voi arvata, ettei jatkossakaan vastuussa oleva hoida leiviskäänsä. Vähän sama kuin ydinvoimapuheissa. Nyt tarvitaan ihan tasan heti lisää energiaa, ja kyllähän sitä tuulivoimaa sun muuta pitäisi kehittää, mutta nyt ei ehdi, joten on PAKKO rakentaa ydinvoimala. No vuosia menee ja taas ollaan samassa tilanteessa. Kehittikö joku sitä tuulivoimaa välillä, kun ei ollut akuutti pakko - ei tietenkään. Suomalaisten pitäisi laittaa kova kovaa vastaan ja ajaa niitä asioita, jotka ovat oikeasti tärkeitä. Mutta kun rahat ovat enemmän tai vähemmän korvamerkittyjä, joihinkin hankkeisiin ei riitä rahaa millään, ja samaan aikaan rahoitetaan sellaista, mikä taviskansalaisten mielestä on vähempiarvoista.
Mä en lahjoita siksi ettei asia kosketa mua mitenkään, ja tähän hankkeeseen näyttää lahjoittajia riittävän muutenkin niin paljon että muut kohteet jää vähemmälle. Mä lahjoitan mulle itselleni tärkeisiin kohteisiin, sellaisiin jotka toimii täysin lahjoitusvaroin ilman pennin latin valtiontukea. Ja myös sinne kehitysmaihin.
Kyllä suurin osa sairaalasta maksetaan verorahoista, ettekö te sitä ole vielä ymmärtäneet?
Aika käsittämätöntä, että jonkun suomalaisen äidin mielestä lasten on parempi kuolla, koska he ovat mustia ja ovat sattuneet syntymään väärään maanosaan. Todella puistattavaa.
Minä jo suunnittelin pienoista lahjoitusta, mutta se tyssäsi siihen, kun ne kolme entistä missukkss lävähti lehden sivuilta silmieni eteen, Vanessa, Janina ja Jenni siis. Jos keulakuvana olisi joku sellainen, joka on saanut lapsena sieltä avun tai jonka lapsi olisi siellä hoidettu terveeksi jostain vaikeasta sairaudesta, niin se olisi puhutellut minua.
Mulla ei ole lapsia eikä tule olemaan, joten miksi antaisin rahaa lastensairaalalle? Annan rahaa eläinsuojeluun.
Sensijaan antaisin VANHUSTENsairaalaan rahaa jos sellainen olisi tai tulisi, koska sitä me kaikki tarvitsisimme joskus ja koska vanhusten sairaanhoito ja hoito yleensäkin on pahiten rempallaan tässä maassa!
Kyllä ne lastensairaalan laitteet on pääosin nytkin lahjoiusvaroin hankittu. Ihan omakohtaista kokemusta on vyli vuosikymmenen ajalta, kun olen eri huoneissa odotellut ja tuijotellut laitteissa olevia lahjoittajien laattoja. Ja lastani on hoidettu ja tutkittu myös Meilahden puolella, ja siellä niitä ei näy. Tilat on toista luokkaa, ja en haluaisi asettaa niitä vastakkain, sillä niitäkin tarvitaan ihan yhtä kipeästi.Kyllä lapset on jääneet valtion puolelta heitteille.
Kaikkia lapsia ei voida hoitaa terveeksi. Anne Brunilalla, säätiön jäsenellä, olisi varmaan paljon omakohtaista kokemusta ja onhan hän poikansa kanssa ollut julkisuudessa. Ja onhan muillakin ainakin sukulaisiteitä myös sellaisiin lapsiin, joille paikka on tuttu.
Suomen kaltaisessa sivistysmaassa :DDD Mistähän oot keksiny kyseisen sanan ja miten liittyy aiheeseen mitenkään, millä tasolla sivistys Suomessa on? Hyvinvointivaltiota varmaan tarkoitit.
Hyvä osoitus tosta sivistysmaa-nimityksen kyseenalaisesta käytöstä Suomen kohdalla on kommentti nro 17! Vai on Afrikan tilanne itse aiheutettua? :D On tainnut muutama hissan tunti jäädä väliin. Ja sitten ihmetellään, että miksi historiaa pitää opiskella...
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:33"]
No kehitysapu ei todellakaan ole 100 miljoonaa viikossa. Ja ei, vaikka jollain virkamiehellä kuinka "lähtisi lapasesta", hänen ei ole mahdollista lähettää miljarditolkulla rahaa maailmalle ihan itsekseen.
[/quote]
Ei tuo 100milj€ kaukana ole toduusta. Kehitysapua maksettiin vuonna 2013 reilut 2miljardia€ eli se tekee noin 38milj€/viikko. Ja käsittääkseni rumaheidi ja muut vanhat komukat haluavat nostaa vielä kehitysavun määrää.
[/quote]
No minusta 38:n pyöristäminen 100:aan on melkoisen omaehtoista matematiikkaa. Mutta kun vakaumus on luja, faktat väistykööt! Tarkoitushan tunnetusti pyhittää keinot.