Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun diabetes potilas tilaat tarvikkeita, paljonko niitä sinulle

Vierailija
10.10.2020 |

Aalähetetään?
Itse tilasin 2x50kpl verensokeri liuskoja, sain vain 50kpl.
Se kestää ehkä 10pv ja uusi tilaus 2vk kestää tulla.
Mitä järkeä. Ei kovin ekologista lähettää vähän kerrallaan. Vaikka puolen vuoden tai vuoden satsi kerralla.
Onko teillä muilla tälläistä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähetetä, itse pitää hakea jakelupisteestä.

Vierailija
2/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ne anna kovin isoja määriä per vuosi. Tilaan itse yleensä netistä lisää sokeriliuskoja. Haluan seurailla verensokereita pari kertaa päivässä mutta on kuulemma liikaa sellainen tuhlailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein vaihdat lansettia?

Vierailija
4/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein usko että otat 10 verikoetta päivittäin. Mun sormet on kipeet jo kahden viikon max 6 x pv pistoksista. (2x vuodessa)

Vierailija
5/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansetissahan on 6 steriiliä neulaa. Käytän jokaista kyllä useammin kuin kerran. Eli samalla neulalla otan useamman kerran verikokeen

Vierailija
6/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä uusi lähete tarvikejakeluun. Sieltä PITÄÄ saada 3 kk tarve kerralla. Liuskojen tarve vaihtelee riipuen Deen tyypistä. Ykkösellä pitäisi olla vähintään 5 kpl/vrk. Itselläni on Libre, jonka sensori kestää 14 vrk eli niitä on satsissa aina 6 kpl. Jos tarvikejakelu rupeaa kitistelemään lääkärin määräyksistä, ota yhteyttä Diabetesliittoon. Tuo kitistely on hävettävän yleistä joissakin kunnissa.

Vierailija
7/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 verikoetta ottaisin päivittäin jos saisin niitä tarpeeksi.

Onhan ne melko kalliita mutta pitäisi saada sen verran kun tarvitsee. Melkein 50€maksaa se 50kpl.

Herätessä otan, nukkumaan mennessä, 2h aterioiden jälkeen ja jos on huono olo.

Vierailija
8/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeriliuskat on kalliita. Osta itse lisää, jos haluat tuhlata.

Vierailija
9/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeriliuskat on kalliita. Osta itse lisää, jos haluat tuhlata.

Kyllähän se hengissä pysyminen aikamoista tuhlaamista on joo.

Vierailija
10/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne melko kalliita mutta pitäisi saada sen verran kun tarvitsee. Melkein 50€maksaa se 50kpl.

Minkä ihmeen takia aterioiden jälkeen mittaat? Ennen ateriaa mitataan ja korjataan ateriainsuliinilla tai säännellään syötävää hiilihydraattia.

Vierailija
11/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lansetissahan on 6 steriiliä neulaa. Käytän jokaista kyllä useammin kuin kerran. Eli samalla neulalla otan useamman kerran verikokeen

"Lansetti tarkoittaa neulaa, jolla pistetään ihoon reikä verinäytteen saamiseksi tai ihopistokokeen suorittamiseksi." eli yksi neula, mä käytän päivän vaikkei ehkä saisi

Vierailija
12/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lansetti tarkoittaa neulaa, jolla pistetään ihoon reikä verinäytteen saamiseksi tai ihopistokokeen suorittamiseksi." eli yksi neula, mä käytän päivän vaikkei ehkä saisi

Tiedän kyllä 😊Mun lansetissa on 6 steriiliä neulaa. Accu-check

Vierailija
13/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaan sokerin 2h aterioiden jälkeen. Uusi lääke, yritän saada sokereita tasapainoon.

Tämä lääke voi myös laskea sokerin melko alas enkä tunnista sitä pelkän olon perusteella. Siksi haluan sen varmistaa ja mitata.

Vierailija
14/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaan sokerin 2h aterioiden jälkeen. Uusi lääke, yritän saada sokereita tasapainoon.

Tämä lääke voi myös laskea sokerin melko alas enkä tunnista sitä pelkän olon perusteella. Siksi haluan sen varmistaa ja mitata.

Tuskin nyt aterian jälkeen laskee. Oletko tuollaisen ohjeen saanut, että mitata aterian jälkeen?

Vierailija
15/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sairastaa tyypin 2 diabetesta. Sen hoito on kyllä ihan muuta kuin verensokerin mittaamista.

Vierailija
16/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minulla diabeteshoitaja + lääkäri ovat kirjoittaneet hoitotarvikejakeluun lähetteen. Ilman sitä ei mitään neuloja, liuskoja tai muita tarvikkeita edes voi tilata. Olen tyyppi 1 diabeetikko. Tarvikkeita saan sen perusteella 3 kk.

2 tyyppiläisten hoidosta en edes tiedä, riippuu kai valtavasti siitä hoidetaanko ruokavaliolla, tableteilla vai insuliinilla.

Vierailija
17/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pistoshoito vai miksi mittaat niin usein? Näissä asioissa helpottaisi suunnattomasti jos edes diabetestyypistä olisi tietoa, samoin hoitomuodosta.

Vierailija
18/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt aterian jälkeen laskee. Oletko tuollaisen ohjeen saanut, että mitata aterian jälkeen?

Mulla on ihan ohje että ennen ateriaa ja 2 h aterian jälkeen. Näin saadaan ateriaparimittaus.

"Ateriaparimittaukset tuovat tärkeää tietoa siitä, miten verensokeri käyttäytyy aterioinnin jälkeen. Tee mittaus juuri ennen ateriaa ja 2 tuntia aterian jälkeen. Kaikkia ateriamittauksia ei tarvitse tehdä samana päivänä. Voit mitata yhtenä päivänä aamuarvon ja aamiaisen jälkeisen arvon, toisena päivänä ennen lounasta ja lounaan jälkeisen arvon jne. Ateriaparimittauspäivinä ei välttämättä tarvitse tehdä muita mittauksia lainkaan."

eri

Vierailija
19/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyypin

Lääkehoito

Mutta niin kuin sanoin nyt Jardiance uutena lääkkeenä ja se käyttäytyy ihan eri tavoin kuin vanha lääke Metforem.

Joskus sokeri 5 ja se mulle tosi alhainen.

Tavoite on alle 7 eli.. Mitata pitää usein

Vierailija
20/25 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Herra varjele sentään... Monella olisi ollut henki katkolla tuollaisella systeemillä, jättää nyt mittaamatta jälkeenpäin. On hyvinkin yleinen ohje ja eri ruoka-aineet vaikuttavat eri tavoin. Itsellä pahinta on haudutettu kaurapuuro, sokerit menevät yleensä rakettivauhtia alas, jos ei ole ohessa sopivaa proteiinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän