Lue keskustelun säännöt.
Rhodesiankoira
03.01.2014 |
Kotiutuu huhtikuussa (olen kokenut koiranomistaja+opiskellut rodun). Mutta silti kiinnostaa teidän käytännön kokemukset :) millainen teidän koira on?
Kommentit (2)
Heips, ap täällä. Olin yllättänyt että joku kaivoi tämän keskustelun ylös nyt :) Kaikki "kirjalliset lähteet" sanoo, että koiralla ei ole yhtään miellyttämisenhalua jne, muta joka ikinen tapaamani rhodeomistaja on kertonut, että "just tää yksilö haluaa miellyttää". Aika jännää.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rhodesiankoira on aivan ihana rotu. Itse olen aivan ihastunut. Minulla on nyt 5kk ikäinen uros pentu. Kaiken kaikkiaan ollut todella helppo pentu (ainakin tähän asti). Talon säännöistä ei ole tarvinnut neuvotella ja pentu tuntuu olevan jopa miellyttämisenhaluinen, toisin kun rotunsa edustajat yleensä. Tämä voi toki mennä ohi sitten murrosiässä. :D Kuten sinäkin, minä otin rodusta niin paljon selvää etukäteen kun vain voin, ja hieman yllätyin miten haukkuherkkä ja muutenkin äänekäs koirani on. Jos asut kerrostalossa, suosittelen treenaamaan yksinoloa pikkuhiljaa ja paljon. Meillä haukutaan valitettavasti myös vastaantuleville, mitä yritän nyt työstää pois. Eli yllättävän äänekäs rotu, vaikkakin kaikki on varmasti yksilöllistä. Toisaalta pentuna ja murkkuikäisenä tämä on varmaan ihan ymmärrettävää. Tapaamani aikuiset rhodet ovat olleet paljon hiljaisempia ja muutenkin tietysti rauhallisempia. :D Tuhoja meillä ei ole tehty yhtään, mitä ihmettelen. :) Tähän varmasti vaikuttaa myös se, että meillä on toinen vanhempi koira, joka osaltaan pitää pennulle seuraa ja väsyttää sitä leikeillä. Todella aktiivinen rotu, joten varaudu siihen että kaikki vapaa aikasi menee sitten vastaisuudessa koiran kanssa puuhaillessa. :)
Kannattaa sosiaalistaa pienestä pitäen ja aloittaa kouluttaminen jo ihan naperona. Muutenkin koiran kanssa yhdessä tekeminen on todella tärkeää, varsinkin pentuna. Onneksi olkoon hienosta rotuvalinnasta ja onnea uudelle perheen jäsenelle!:)