Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkönsiirron hintoja halutaan alaspäin, kansalaisaloite!

Vierailija
10.10.2020 |

Aloitteen nimi:

"Kansalaisaloite laiksi sähkömarkkinalain sekä sähkö- ja maakaasumarkkinoiden valvonnasta annetun lain muuttamisesta" löytyy Googlella.

Aivan mahtavaa jos menisi läpi, hinnat ovat nousseet jatkuvasti vain viime vuosina! Sähkönsiirto maksaa enemmän itsellä kuin sähkölasku!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan!

Vierailija
2/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https:// www. kansalaisaloite .fi/fi/aloite/7383

Tässä linkki, välilyönnit vaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteesta on tehty uutinenkin, btw: https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/3129499

Vierailija
4/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Etenkin Carunalla on kohtuuttomat siirtomaksut.

Eikö hinnoittelun pitäisi olla ympäristösyistäkin lähes kokonaan käyttöön perustuvaa.

Vierailija
5/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään. 

Allekirjoittakaa samalla kansalaisaloite Yle vero pois (en muista nimeä), saataisiin tämää Suomen politiikkaa terveemmälle pohjalle. 

Vierailija
6/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hinnoittelun pitäisi olla ympäristösyistäkin lähes kokonaan käyttöön perustuvaa.

Carunalla on vasta viidenneksi kalleimmat siirtomaksut.

Vierailija
7/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken sen sähkön olen tarvinnut, josta olen maksanut ja lähes puolet siirrosta on veroa ja niidenkin maksaminen on kunnia asia. Nykyihmisestä on tullut itsekäs. Piiska kourassa ollaan vaatimassa paljon, mutta mitään vastuuta ei kuitenkaan olla valmiita ottamaan.

Vierailija
8/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudenneksi.

Vierailija
9/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudenneksi.

Tämän vuoden tammikuussa Carunan ei yltänyt edes top 10 -listalle, mutta porua on toki paljon asiakas määrästä johtuen.

Vierailija
10/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken sen sähkön olen tarvinnut, josta olen maksanut ja lähes puolet siirrosta on veroa ja niidenkin maksaminen on kunnia asia. Nykyihmisestä on tullut itsekäs. Piiska kourassa ollaan vaatimassa paljon, mutta mitään vastuuta ei kuitenkaan olla valmiita ottamaan.

Kunnia-asia kun Haavisto myi Suomen verkkoja ulkomaiseen omistukseen, mikä aiheutti sen että hinnat nousivat samantien? Mitä kunniaa on siinä että yhteiskunnan kannalta niinkin keskeinen asia kuin sähköverkko on ulkomaisessa omistuksessa ja hinnankorotukset johtuvat vain voitontavoittelusta...

Vierailija
11/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa siirtomaksu on harhaanjohtava. Sen pitäisi olla kapasitettimaksu, ja kiinteä per kk.

Vierailija
12/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnia-asia kun Haavisto myi Suomen verkkoja ulkomaiseen omistukseen, mikä aiheutti sen että hinnat nousivat samantien? Mitä kunniaa on siinä että yhteiskunnan kannalta niinkin keskeinen asia kuin sähköverkko on ulkomaisessa omistuksessa ja hinnankorotukset johtuvat vain voitontavoittelusta...

Ei myynyt.

1) haavisto, eikä hallitus tai eduskunta voi myydä toisten omaisuutta -> hallitus antoi vain LUVAN myydä.

2) sitä ei myyty ulkomaisille sijoittajille vaan ihan kotimaisille, jotka tosin myivät sen eteenpäin myöhemmin.

Vierailija
13/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan, itsellenikin siirtohinnat on aina enemmän kuin itse sähkön hinta. Vaikka kuinka yrittäisit säästää sähkölaskussa niin aina lasku osaa yllättää negatiivisesti. Kaupungissa on muutenkin jo kaapelit kaivettu maahan. En edes muista milloin olisi sähköt katkenneet.

Vierailija
14/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa samalla vaivalla nimi eläinten sekaantumisen kieltämiseksi ja  Koulukiusatun ja pahoinpidellyn lapsen oikeusturvan ja koulunkäynnin turvaaminen -aloitteisiin.

Hienoa, että tehdään kaikki yhdessä maatamme paremmaksi paikaksi :)

Vierailija
15/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske minua. Minulla on halpa sähkö.

Vierailija
16/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolle jäävä verotuotto on siltikin 86 miljoonaa euroa.

Vierailija
17/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona kk-maksu 5€, siirto about 5snt ja sähkö vähän alle 5snt. Mökillä kk-maksu 30€, siirto yli 10snt ja sähkö sen vajaa 5snt.

Ja mökin lähellä elää ihmisiä ihan omakotitaloissa, eli ei ole mitään superhaja-asutusta. Miten voi olla tuollaiset hinnat??

Vierailija
18/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sähkön siirto + verot on koko ajan yli kaksinkertainen verrattuna sähkön hintaan.

Siirtosopimuksen tekoaikana vuosituhannen vaihteessa, tilanne oli päinvastainen, tuolloin sähkö maksoi noin kaksinkertaisesti verrattuna siirtoon+veroon.

Tuosta voi laskea kuka riistää - siirtohinta on moninkertaistunut, kuin myös verot.

Vierailija
19/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sähkön osuus 16 e 2 kuukaudelta ja siirtomaksut samalta ajalta 44 e.

Vierailija
20/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hullua kun siirtomaksu on suurempi kuin kulutetun sähkön lasku. Ei tästä nyt niin monta vuotta ole kun siirtomaksu oli se pienempi lasku.