Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?

Vierailija
10.10.2020 |

Onko ok?

Kommentit (354)

Vierailija
221/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä edellistä potilasta

Siinähän haluat.

Vierailija
222/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran työpsykologilla ja avauduin sille ihan kunnolla. Tunti juteltiin. Kun tulin huoneesta ulos, siinä ihan oven vieressä olevassa tuolissa istui työkaverini. Tuli vähän ärsyttävä olo, vaikka ihan mukava työkaveri onkin. Mutta kyllähän siitä oven läpi kaikki jutut kuuluu.

Ei kuulu, jos kunnon äänieristys ja yleensä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan luonnollista, ettei odotustilassa turhia odotella. Se voi häiritä hoitoa.

Eikä häiritse. Miksi sitten odotustila on sitten ylipäätänsä olemassa?

Vierailija
224/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse ihmetellä miksi tuo jankkaaja käy terapiassa. Ei taida olla hänen terapeutillaan helppoa :D

Huomaatko että olet itse samankaltainen jankkaaja? Ja mikä pahinta myös haukut

Vierailija
225/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn itse terapiassa taksilla, joten saapumiaikoja on hankala ajoittaa jne. Minusta on paljon epäkunnioittavampaa olla myöhässä kuin liian ajoissa. Lisäksi, jos tulen toisesta terapiasta niin ei ole käytännöllistä eikä aina mahdollistakaan esim. mennä kotiin siinä välissä. Keskityn odotushuoneessa aina lehden lukemiseen rai puhelimen selailemiseen tms enkä edes kiinnitä huomiota muihin asiakkaisiin. Näin tekee suurin osa.

Kaksi terapiaa päivän aikana? Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin rampata eri terapeuttien luona?

Onko joku sääntö, että päivän aikana saa olla vain 1 terapiakerta?

on. Terapia-aikoja ei voi laittaa putkeen ainakaan kelan piikkiin

Voi laittaa ainakin, jos kahta eri terapiaa.

Vierailija
226/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivinen ilmapiiri täällä. Huomaa selkeästi, ettei suurin osa ymmärrä psykoterapian erityisyyttä. Se ei ole sama asia kuin lääkärillä käynti.

Terapiassa käyminen on varsin tavanomaista toimintaa, jota Kela sponssaa. Siinä ei ole sen suurempia erityisyysksiä. Et ole mikään spesiaalitapaus vain sillä perusteella, että käyt terapiassa.

Vierailija
227/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran työpsykologilla ja avauduin sille ihan kunnolla. Tunti juteltiin. Kun tulin huoneesta ulos, siinä ihan oven vieressä olevassa tuolissa istui työkaverini. Tuli vähän ärsyttävä olo, vaikka ihan mukava työkaveri onkin. Mutta kyllähän siitä oven läpi kaikki jutut kuuluu.

Ei kuulu, jos kunnon äänieristys ja yleensä on.

Kuuluu ja ei ole.

Ei kuulu ja on.

Vierailija
228/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivinen ilmapiiri täällä. Huomaa selkeästi, ettei suurin osa ymmärrä psykoterapian erityisyyttä. Se ei ole sama asia kuin lääkärillä käynti.

On muitakin terapioita kuin psykoterapia, joka on yksi terapia muiden joukossa. Sori nyt, jos puhkaisin kuplasi.

Vierailija
229/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse ihmetellä miksi tuo jankkaaja käy terapiassa. Ei taida olla hänen terapeutillaan helppoa :D

Huomaatko että olet itse samankaltainen jankkaaja? Ja mikä pahinta myös haukut

No aika moni on täällä tainnut kommentoida käytöstäsi tässä ketjussa, eikä vain joku yksi jankkaaja.

Vierailija
230/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä edellistä potilasta

Miksi et? Ei se mitään haittaa .

Vierailija
231/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole terapeutti, joten tämä ei koske suoraan minun työtäni, mutta taustalla lienee asioita joita soveltaa tänne meille mielenterveyspalveluihinkin. Yksityisen terapeutin tuntiliksalla on ehkä varaa jättää käyntien väliin ja tarjota asiakkaille "ei oota", lisäksi jos nyt kuntoutuspsykoterapiasta puhutaan niin asiakas on lähtökohtaisesti melko vakaa joten väliin jäänyttä käyntiä ei pidä väkisin tunkea johonkin rakoon jossa ei ole oikeasti aikaa. Täällä kunnallisissa mielenterveyspalveluissa pyrin siihen että käyntien välissä on aikaa siksi että a) ei tarvitse keskeyttää asiakasta kovin rajusti jos käynnin lopussa nouseekin jotain tärkeää keskusteluun, b) ehtii teoriassa kirjatakin jotain ja c) ehtii tyhjentää ajatukset edellisen asiakkaan asioista, kerrata seuraavan tulijan tiedot ja valmistella käyntiä (siinä välissä eikä esim. jo aamulla tai edellisenä päivänä). Käytännössä tämä on välillä mahdotonta, kun asiakkaalle käy vain tietynlaiset ajat tai sairastumisen takia väliin jäänyt aika tulee tungettua omalle ruokatunnille (tai parhaassa tapauksessa oman sairastumisen jälkeen kahden viikon ajat tungetaan käytännössä yhdelle viikolla) tai joku muutos asiakkaan voinnissa, kriisi tms. pitää saada kiireellisesti arvioitavaksi, jolloin satunnaisesti näitä "läpsystä vaihtoja" tulee. Se ei ole minusta ok, mutta ei aina vältettävissäkään. Ja jotkut asiakkaat tosiaan istuu odotusaulassa jo puolisen tuntia ennen omaa vastaanottoaikaa.

Äänieristys on myös ongelma (niissä lukuisissa, vaihtuvissa väistä-)tiloissa (joihin meitä heitellään purkutuomion saaneista hometaloista), se on tiedossa työnantajalla ja tilojen tarjoajalla, ja ensimmäisen käynnin alussa käyn sen läpi myös jokaisen asiakkaan kanssa (ja tarvittaessa muistuttelen, mutta se pitää ajoittaa hyvin koska en haluaisi itse viestiä että asiakkaan juuri kertomassa on jotain salattavaa/hävettävää).

Vierailija
232/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Terapia alkaa vartin päästä. Tottakai odotan odotushuoneessa enkä sateessa. Sisältä ei kuulu pihaustakaan. Tosin en ole korva kiinni ovessa 😆

Vierailija
233/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kirjoittaa otsikkoon ihan psykoterapia, jos sitä tarkoittaa. Terapialla viitataan muuhunkin terapioihin.

Vierailija
234/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Terapia alkaa vartin päästä. Tottakai odotan odotushuoneessa enkä sateessa. Sisältä ei kuulu pihaustakaan. Tosin en ole korva kiinni ovessa 😆

Miksi menet niin aikaisin? Kannattaisi ajoittaa lähtösi myöhemmäksi.

Sopii aikatauluun parhaiten. En tykkää myöhästyä.

Vierailija
235/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminääääää!

Vierailija
236/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terapeutin muut asiakkaat ahdistavat on tähän olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu:

Terapeutin kotikäynti. Silloin voi olla aivan varma että ei kohtaa terapeutin muita asiakkaita vaihdon yhteydessä.

Vierailija
237/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin tulisi stressiä, jos terapia pitäisi ajoittaa minuutilleen.

Vierailija
238/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin tulisi stressiä, jos terapia pitäisi ajoittaa minuutilleen.

Joo ja se ei ole mahdollistakaan.

Vierailija
239/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutin tilat eivät ole mitään yleisiä odottelutiloja. Terapiaan tullaan silloin, kun sinne on aika. Ei yhtään aiemmin. Ei yhtään myöhemmin.

Ovat nimenomaan odotustiloja, joihin saa tulla. Muuten odotustilaa ei olisi. Naurattavaa ajatella, ettei asiakas saisi tulla esim. käymään vessassassa jne.

Tuskin se terapeutti haluaa sinun paskan hajuasi haistella. Kävisit kotona vessassa

Onpa sulla ongelmat. Henkilökunnalla on oma vessa. Monilla on myös ihan fyysisiä vaivoja, joiden takia vessassa on käytävä tiheämmin. Jos tämä ahdistaa sinua, niin mene terapiaan 😆

Vierailija
240/354 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Itse en edes tunnistaisi ihmisiä maskin takaa. Enkä kyttää muutenkaan muita asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän