Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeä perhe(enäiti) kebabilla

Vierailija
02.01.2014 |

Olimme eilen perheen kanssa kebabilla, ja läheisessä pöydässä istui perhe, jossa oli ilmeisesti isä ja äiti sekä lapsia ja lasten kavereita. Kolme lapsista oli teini-ikäisiä poikia. Huomasin, että kaikki pojat alkoivat yhtäkkiä kääntyä ympäri ja katsella kassajonoon, joten vilkaisin minäkin. Syömään tuli perhe, jossa oli vähän erikoisesti pukeutunut isä, vammainen poika sekä suht tavallisen näköinen tyttö. Pojat naureskelivat perheelle, eivät kovin kuuluvasti, mutta niin että minä ainakin huomasin mitä tapahtuu kun minulla oli kasvot heihin päin siinä istuessani. Mitä teki äiti? Naureskeli mukana ja hymyili poikien jutuille! Noin niitä koulukiusaajia kasvatetaan. Äiti näki jossain vaiheessa, että katsoin heidän pöytäänsä ja silloin sanoi pojille, edelleen hymyillen, että "no älkääs nyt".

Tuo perhe jolle naureskeltiin, meni (onneksi koko ajan tilanteesta tietämättömänä) vielä tämän poikien pöydän viereiseen pöytään odottamaan ruokiaan, jolloin pojat edelleen katselivat ja irvailivat heidän suuntaansa. Äiti ei enää sanonut mitään, vaan katseli hymyillen.

Ja ennen kuin joku älähtää isästä, hän ei huomannut koko asiaa kun söi niin tehokkaasti :)

En vain voi tajuta, miten joku antaa lasten tehdä tuollaista puuttumatta asiaan? Teineillä nyt ei aina ole tajua tuollaisista asioista, mutta kyllä vanhemman tehtävä on käytöstapoja opettaa, kun näkee tilanteen koko ajan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on, että taas kerran äiti on syyllinen. Isä ei muka kuule eikä näe mitään kun syö. Jopa joo, lasten kasvatuksestahan saa luistaa kun vaan syö tehokkaasti. Takuu varmasti se isä kuuli, muttei halunnut puuttua asiaan mitenkään. 

Vierailija
22/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:45"]

Huvittavaa on, että taas kerran äiti on syyllinen. Isä ei muka kuule eikä näe mitään kun syö. Jopa joo, lasten kasvatuksestahan saa luistaa kun vaan syö tehokkaasti. Takuu varmasti se isä kuuli, muttei halunnut puuttua asiaan mitenkään. 

[/quote]No varmaksihan en voi tuota sanoa, mutta en ainakaan nähnyt, että hän olisi asiaa huomannut lainkaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 teini-ikäistä lasta ja yksikään heistä ei todellakaan naureskele mun aikana, eikä toivottavast muulloinkaan kenellekään vammaiselle ihmiselle tai hänen perheelleen. Mun mielestä se on todella törkeää ja aivan tolkutonta väittää, että teini-ikäiselle ei muka voi sanoa sellaisessa tilanteessa mitään, vaan se menee paremmin ohitse itsekin nauramalla.

Kyllä on täysin päin kusta kasvatettu lapset, jotka nauravat muille ihmisille. Varsinkin vammaisia ihmisiä pilkkaavat ovat pohjasakkaa, jotka ovat itse elämänsä suurimpia luusereita ja päätyvät yleensä johonkin paskaduuniin paskapalkalla, jos edes ikinä vaivautuvat hakemaan töihin.

Mitä ap:n olisi pitänyt tehdä tilanteessa? Sanoa tuolle typerälle perheelle jotain vai? Siinä olisi todennäköisesti käynyt niin, että äiti olisi pahastunut, kun hänen niin hyvin käyttäytyviä lapsia haukutaan suotta, olisi nostanut metelin, huutanut ääneen kuinka typerä huomauttaja on ja siinä sivussa nolannut sen perheenkin jolle naureskelivat.

Vierailija
24/27 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vammaisia saa kiusata yhtä paljon kuin muitakin.

(Eli ei ollenkaan.)

Vierailija
25/27 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kebabia söitte? Mun suosikki on iskender.

Vierailija
26/27 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:11"]

OT, mun mielestä nämä jatkuvat negatiiviset valittaja-aloitukset ruokkivat vain pahaa henkeä ja sitä myöten sitä koulukiusaamistakin... Mitä sä nyt sitten teit asian eteen, et mitään, katsoit ja seuraavana päivänä kipität tänne kauhistelemaan... Ja kuka oppi ja mitä?

[/quote]Okei, eli kun minä puhun asiasta, niin se lisää koulukiusaamista? Ja äidin toimintako vähensi?

Katsoin, kunnes äiti huomasi ja reagoi sentään vähän. En minä voinut mennä siihen pöytään mitään sanomaan, kun kerran omat vanhemmat oli paikalla. Ja lisäksi tällä kertaa onneksi tuo kohteena ollut perhe ei huomannut asiaa. Jos olisivat sanoneet/kiusanneet perhettä suoraan, olisin kyllä mennyt väliin.

ap

[/quote]

Kiitos ap, kun aloitit keskustelun tästä aiheesta. Itse vammaisena olen usein todella pahoillani lasten ja aikuisten käytöksestä. Muistan aina, kun opettelin kävelemään uudelleen  rollaattorilla, kuinka ihmistet tuijottivat, hihittelivät, haukkuivat ja osottelivat. Törkeinpänä jäi mieleen nainen, joka totesi ihmettelevälle lapselleen ("äiti, miksi tuolla tytöllä on tuommoinen"), että olin varmaan varastanut sen joltain tarvitsevalta mummolta (olin nuori ihminen, enkä ilmeisesti näyttänyt ulkonäköni perusteella tarpeeksi rollaattoria tarvitsevalta), jotta saisin sääliä ja huomiota...

Vierailija
27/27 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! Mä niin häpeän tyhmien ihmisten puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme