Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeä perhe(enäiti) kebabilla

Vierailija
02.01.2014 |

Olimme eilen perheen kanssa kebabilla, ja läheisessä pöydässä istui perhe, jossa oli ilmeisesti isä ja äiti sekä lapsia ja lasten kavereita. Kolme lapsista oli teini-ikäisiä poikia. Huomasin, että kaikki pojat alkoivat yhtäkkiä kääntyä ympäri ja katsella kassajonoon, joten vilkaisin minäkin. Syömään tuli perhe, jossa oli vähän erikoisesti pukeutunut isä, vammainen poika sekä suht tavallisen näköinen tyttö. Pojat naureskelivat perheelle, eivät kovin kuuluvasti, mutta niin että minä ainakin huomasin mitä tapahtuu kun minulla oli kasvot heihin päin siinä istuessani. Mitä teki äiti? Naureskeli mukana ja hymyili poikien jutuille! Noin niitä koulukiusaajia kasvatetaan. Äiti näki jossain vaiheessa, että katsoin heidän pöytäänsä ja silloin sanoi pojille, edelleen hymyillen, että "no älkääs nyt".

Tuo perhe jolle naureskeltiin, meni (onneksi koko ajan tilanteesta tietämättömänä) vielä tämän poikien pöydän viereiseen pöytään odottamaan ruokiaan, jolloin pojat edelleen katselivat ja irvailivat heidän suuntaansa. Äiti ei enää sanonut mitään, vaan katseli hymyillen.

Ja ennen kuin joku älähtää isästä, hän ei huomannut koko asiaa kun söi niin tehokkaasti :)

En vain voi tajuta, miten joku antaa lasten tehdä tuollaista puuttumatta asiaan? Teineillä nyt ei aina ole tajua tuollaisista asioista, mutta kyllä vanhemman tehtävä on käytöstapoja opettaa, kun näkee tilanteen koko ajan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla teini-ikäisiä? Joskus myötäilyllä estetään vielä pahempi käytös. Voi olla joskus kiven takana saada porukka yhdessä kasaan niin etteivät tappele keskenään.

Vierailija
2/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mun mielestä nämä jatkuvat negatiiviset valittaja-aloitukset ruokkivat vain pahaa henkeä ja sitä myöten sitä koulukiusaamistakin... Mitä sä nyt sitten teit asian eteen, et mitään, katsoit ja seuraavana päivänä kipität tänne kauhistelemaan... Ja kuka oppi ja mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut niille jotain!!

Vierailija
4/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:10"]

Sulla ei taida olla teini-ikäisiä? Joskus myötäilyllä estetään vielä pahempi käytös. Voi olla joskus kiven takana saada porukka yhdessä kasaan niin etteivät tappele keskenään.

[/quote]On mulla, 15-vuotias poika, jonka kanssa just vartti sitten keskustelin siitä kun tiuski turhanpäiten isälleen.

En kyllä allekirjoita tuota, että pitäisi myötäillä, ettei tule pahempaa käytöstä. Ei ketään saa naureskella ja pilkata ulkomuodon ja vammaisuuden vuoksi.

ap

Vierailija
5/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:11"]

OT, mun mielestä nämä jatkuvat negatiiviset valittaja-aloitukset ruokkivat vain pahaa henkeä ja sitä myöten sitä koulukiusaamistakin... Mitä sä nyt sitten teit asian eteen, et mitään, katsoit ja seuraavana päivänä kipität tänne kauhistelemaan... Ja kuka oppi ja mitä?

[/quote]Okei, eli kun minä puhun asiasta, niin se lisää koulukiusaamista? Ja äidin toimintako vähensi?

Katsoin, kunnes äiti huomasi ja reagoi sentään vähän. En minä voinut mennä siihen pöytään mitään sanomaan, kun kerran omat vanhemmat oli paikalla. Ja lisäksi tällä kertaa onneksi tuo kohteena ollut perhe ei huomannut asiaa. Jos olisivat sanoneet/kiusanneet perhettä suoraan, olisin kyllä mennyt väliin.

ap

Vierailija
6/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi jeesus ja sullako niitä teinejä on ? Ja näinkö niitä teinejä kasvatetaan sitten oikeesti ? Sä olet kyllä niin hukassa , niin hukassa ettet taida raukkaparka edes itse tajuta. KYLLÄ niitä teinejä (ja jo ennen kuin tulevat teineiksi ) PITÄÄ kasvattaa ja oikeista. Pelkäätkö sä omia lapsiasi ?

Vierailija
7/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vammainen lapsi ja jos tuollaista huomaan niin en sano mitään jos kyseessä pelkkiä poikia, mutta jos aikuinen nauraisi mukana niin kipakasti saisi takaisin. Lapseni on jo 12v. ja voin sanoa että harvoin kukaan naureskelee. Tuollaiset pojat on moukkamaista kastia ja äiti samaa maata. Mitä tuollaiselta äidiltä voi odottaa, ei yhtään mitään. Tuo yksi vastaaja taitaa olla myös äiti joka ei osaa kasvattaa, siis numero 2. Säälin häntä!

Vierailija
8/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö, et olis mennyt...

Vierailija
9/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Voi ihme taas tätä av-mammojen kirjoa! Meillä ei yksikään lapsi, oli teini tai eskarilainen, sano kenestäkään mitään ikävää. He eivät tee sitä niin naamani edessä kuin missään muuallakaan, tai he muistavat seurauksen aina. Jos tappelua tulee, niin lopetan sen alkuunsa, minä en pelkää riitaa lasteni kanssa. Herää mamma!!

Vierailija
10/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:20"]

höpö höpö, et olis mennyt...

[/quote]Ei sinun tarvitse sitä uskoa, mutta olisin kyllä mennyt. Teini-ikäisten poikien komentaminen ei ole minulle mikään pelko, aikuinen kun olen. Ja olen sen tyyppinen ihminen, että olen heikomman puolella ollut aina. Menin jo itse teini ollessani väliin, kun luokkamme vähän heikkolahjaisempaa poikaa kiusattiin usein.

ap

Vierailija
11/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelyllä ja komentamallako annetaan sitten se parempi malli? Myötäilyn puolella edelleen.

Vierailija
12/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulitko mitä puhuivat?

Vierailija
13/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä idiootti aikuisiakin löytyy. Tuijottelua ja supatusta saa kestää kun liikkuu liikuntavammaisen lapsen kanssa. Onneksi olen itse ja saanut lapseni kasvatettua helkutin paksu nahkaiseksi. Tuijotellaan ja naureskellaan takas.

Vierailija
14/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:24"]

Riitelyllä ja komentamallako annetaan sitten se parempi malli? Myötäilyn puolella edelleen.

[/quote]Varmaankin provoilet, mutta kysyn silti: Miten lapsi sitten oppii oikeat tavat jos ei niitä saa opettaa vaan pitää myötäillä?

ap

Vierailija
15/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:26"]

Kuulitko mitä puhuivat?

[/quote]En kuullut onneksi, sipisivät sen verran keskenään kuitenkin. Ja hyvä onkin koska paikka oli pieni joten jos minä olisin kuullut niin tuo perhekin olisi kuullut. Sen äidin kommentin kuulin.
Huomasin tilanteen, koska yksi pojista, jolla oli kasvot kassalle päin, sanoi muille jotain ja sitten sinne päin kääntyivät näkyvästi kaksi muuta poikaa sekä äiti. Sitten alkoi hihittely.

ap

Vierailija
16/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:10"]Sulla ei taida olla teini-ikäisiä? Joskus myötäilyllä estetään vielä pahempi käytös. Voi olla joskus kiven takana saada porukka yhdessä kasaan niin etteivät tappele keskenään.

[/quote]Mitä hittoa? Silloin ne kakarat saavat jäädä kotiin. Huonoa käytöstä ei myötäillä ikinä. Juu ja on ollut ongelmateinejä perheessä mutta ihmisoikeudet kyllä osasivat.

Vierailija
17/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:26"]

Kuulitko mitä puhuivat?

[/quote]En kuullut onneksi, sipisivät sen verran keskenään kuitenkin. Ja hyvä onkin koska paikka oli pieni joten jos minä olisin kuullut niin tuo perhekin olisi kuullut. Sen äidin kommentin kuulin.
Huomasin tilanteen, koska yksi pojista, jolla oli kasvot kassalle päin, sanoi muille jotain ja sitten sinne päin kääntyivät näkyvästi kaksi muuta poikaa sekä äiti. Sitten alkoi hihittely.

ap

[/quote] Näin arvelinkin...

Vierailija
18/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itsekään kuullut mutta kuulostelit jotta kuulisit? Huonoa käytöstä kuunnella toisesta pöydästä. Lapsesi oppivat mallillasi kyyläämään ja kuuntelemaan salaa. Edelleen sitä mieltä erttei kannata tilanteessa provosoida teini-ikäistä.

Vierailija
19/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:53"]

Jos et itsekään kuullut mutta kuulostelit jotta kuulisit? Huonoa käytöstä kuunnella toisesta pöydästä. Lapsesi oppivat mallillasi kyyläämään ja kuuntelemaan salaa. Edelleen sitä mieltä erttei kannata tilanteessa provosoida teini-ikäistä.

[/quote]Oma lapseni istui minua vastapäätä, eikä huomannut tilannetta lainkaan, eli en kovin näkyvästi kyllä kuunnellut. Ja aika monesti sitä huomaa ympärillään tapahtumia ihan ilman mitään "kyyläämistä". Ole mitä mieltä haluat, mutta kasvatus on kyllä ihan muuta kuin "myötäilyä" ja "provosoinnin välttämistä".

ap

Vierailija
20/27 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten joku kehtaa tässä ketjussa tulla haukkumaan ap:tä huonosta käytöksestä. Ihan aina on huonoa käytöstä hihittää toiselle perheelle. Sellaiseen pitää aikuisen puuttua eikä hihittää mukana. Nolo perhe!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän