Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheelläsi Plan B jos Suomen elintaso romahtaa?

Vierailija
02.01.2014 |

Onko perheelläsi Plan B olemassa mahdollisen romahduksen varalle? Suomen valtionvelka on kehittynyt käytännöllisesti katsoen kestämättömälle tasolle ja maassa on muitakin tikittäviä aikapommeja, kuten huoltosuhteen äkillinen muuttuminen lähiaikoina (valtava määrä elätettäviä eläkeläisiä) ja ammattien häviäminen Aasiaan (esim. IT alalla työskentelevien insinöörien työn siirtyminen käytännöllisesti katsoen kokonaan Suomesta Intiaan).

Mikä on perheesi Plan B sille varalle, että elintaso putoaa Suomessa dramaattisesti lähivuosina?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:30"]

Miehellä on työpaikka joka ei koskaan häviä, paitsi jos rikollisuus tästä maasta vähenee nollaan. Luulen että ei häviä, jos romahtus tulisi rikollisuus vaan moninkertaistuisi, ja ulkomailtahan sitä nytkin jo tulee lisää työllistävää porukkaa, joskus miehellä yövuorossa poliisivankilassa muslimeja 100%, vaikka ei asuta kuin keskisuuressa kaupungissa melko syrjässä hurjimmista kaupungeista. Minäkin voisin töihin päästä kaupan kassalle osa-aikaiseksi sitten kun nuo nuorimmaiset menee kouluun, ihmisten on pakko ruokaa ostaa vaikka mikä romahdus tulisi, ei Kreikastakaan ole kauppoja lopetettu.

Suomi on kuitenkin sellainen maa, että täällä on totuttu pärjäämään, pelkurit menkööt merten taa. Suurin osa maailman maista on lähempänä sitä romahdusta kuin Suomi, jos Suomi romahtaa, niin sitten on kyllä sitä ennen romahtanut aika moni muukin maa, eikä maailmalle kannata lähteä, suo siellä, vetelä täällä.

[/quote]

Siis luuletko että poliisin ammatti on pysyvä???? Puahhahhaahaa. Ootko ikinä seurannut uutisia tai yhtään mitään??? Sehän on se säästöjen ykkönen.

[/quote]Poliiseja tarvittaisiin, mutta jos valtio päästetään ylivelkaantumaan, mistä sitten löytyy poliisien palkkarahat?

Kaupan kassoja on jo korvattu itsepalvelukassoilla esim. Ikeassa. Itsepalvelukassat yleistyvät sitä mukaa kun kassatyöntekijöiden palkat nousevat.

[/quote]

Ikean itsepalvelukassoilla on 4 kassaa kohti kaksi työntekijää koko ajan opastamassa asiakkaita ja vahtimassa ettei varasteta. Nuo itsepalvelukassat ovat lähinnä sen takia että huonekalut on helpompi ostaa kun ei tavallisen kassamyyjän tarvitse kurotella huonekalusta viivakoodia. Ei ne säästöjen takia ole itsepalvelukassoja.

[/quote]

Kyllähän kaksi myyjää neljää kassaa kohden on huomattava säästö siihen verraten, että olisi neljä myyjää neljällä kassalla. Kassalaitteet on halpoja verrattuna siihen, että myyjälle pitää maksaa palkkaa ja sivukuluja joka tunnista.

Olen varma, että itsepalvelukassatkin tulevat yleistymään, kunhan tekniikka vielä kehittyy niin, että itsepalvelukassan käyttö on asiakkaalle ainakin lähes yhtä vaivatonta kuin tavallisen kassan. Varmasti jossain vaiheessa kassa osaa itse etsiä ostosten viivakoodit.

Vierailija
62/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomella jo aika huonosti meneekin ja kehitys pysähtynyt monien maiden mennessä kirkkaasti ohitse hyvinvointivaltiona. Me muutettiin jo pois Suomesta Keski-Eurooppaan, ja täytyy sanoa, että silmät ovat auenneet. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon foliohattujen ketju

Vierailija
64/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
65/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:40"]

[/quote]Kaikkihan ovat vastanneet aivan tosissaan...

Vierailija
66/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän miehen "siivellä" siinä mielessä että mies tuo suurimman osan rahasta tähän talouteen, mutta siinä se sitten onkin, minä hoidan kodin, lapset, ruuanlaiton, puutarhan ym. Kyllä siinä meikäläiselläkin tulee oma osuus hoidettua, mies ei osaa kuin mikroruokia lämmittää, niin kyllä tulis yksin romahduksen jälkeen mammaa ikävä. Ja kun sähköt vielä katkeis sen romahduksen jälkeen, niin minä se täällä tupaa pitäisin puilla lämpimänä kun mies olisi rahaa tienaamassa. Ja vielä lisäksi, minä olen se jonka vanhemmilla on viljelysmaata ja metsää, sieltä se ruoka olisi sitten saatava jos omavaraistalouteen jouduttaisiin.

Vierailija
67/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:13"]

Itse asiassa Plan A on tällä hetkellä muutto Jenkkeihin ja Suomen jättö taakse. 

[/quote]

No Jenkeissähän ne asiat vasta hyvin ovat. Heh.

[/quote] Heh itsellesi. Taalla tyottomyys vahenee koko ajan, porssiluvut huipussaan, suht. pienet verot joilla ei elateta loisijoita. Saastoilla saa hyvaa korkoa. Sita paivaa ei tule etta Kiina rupeaisi vaatimaan velanmaksua niin paljon USA ostaa sielta etta oma talous siina romahtaisi.

Vierailija
68/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha näitä nyt on miettiä. Uhkaavat asiat tuhoaa itse itsensä ja kaikki elää kukkapellossa iloisena elämänsä loppuun asti. End of story.

Vierailija
69/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme Jenkkilään jossa meillä on salainen kätkö joka sisältää puoli miljoonaa Yhdysvaltojen valuuttaa.

Vierailija
70/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 02:20"]

Lähdemme Jenkkilään jossa meillä on salainen kätkö joka sisältää puoli miljoonaa Yhdysvaltojen valuuttaa.

[/quote] Miten aiot 'jenkkilaan' paasta?

Vierailija
71/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla myos plan c; sukanvarteen talletetut kolikot.

Vierailija
72/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän plan B on Englanti tai Saksa

Vierailija
73/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:30"]

Miehellä on työpaikka joka ei koskaan häviä, paitsi jos rikollisuus tästä maasta vähenee nollaan. Luulen että ei häviä, jos romahtus tulisi rikollisuus vaan moninkertaistuisi, ja ulkomailtahan sitä nytkin jo tulee lisää työllistävää porukkaa, joskus miehellä yövuorossa poliisivankilassa muslimeja 100%, vaikka ei asuta kuin keskisuuressa kaupungissa melko syrjässä hurjimmista kaupungeista. Minäkin voisin töihin päästä kaupan kassalle osa-aikaiseksi sitten kun nuo nuorimmaiset menee kouluun, ihmisten on pakko ruokaa ostaa vaikka mikä romahdus tulisi, ei Kreikastakaan ole kauppoja lopetettu.

Suomi on kuitenkin sellainen maa, että täällä on totuttu pärjäämään, pelkurit menkööt merten taa. Suurin osa maailman maista on lähempänä sitä romahdusta kuin Suomi, jos Suomi romahtaa, niin sitten on kyllä sitä ennen romahtanut aika moni muukin maa, eikä maailmalle kannata lähteä, suo siellä, vetelä täällä.

[/quote]

Siis luuletko että poliisin ammatti on pysyvä???? Puahhahhaahaa. Ootko ikinä seurannut uutisia tai yhtään mitään??? Sehän on se säästöjen ykkönen.

[/quote]Poliiseja tarvittaisiin, mutta jos valtio päästetään ylivelkaantumaan, mistä sitten löytyy poliisien palkkarahat?

Kaupan kassoja on jo korvattu itsepalvelukassoilla esim. Ikeassa. Itsepalvelukassat yleistyvät sitä mukaa kun kassatyöntekijöiden palkat nousevat.

[/quote]

Ikean itsepalvelukassoilla on 4 kassaa kohti kaksi työntekijää koko ajan opastamassa asiakkaita ja vahtimassa ettei varasteta. Nuo itsepalvelukassat ovat lähinnä sen takia että huonekalut on helpompi ostaa kun ei tavallisen kassamyyjän tarvitse kurotella huonekalusta viivakoodia. Ei ne säästöjen takia ole itsepalvelukassoja.

[/quote]Englannissa parhaimmillaan yksi kassa valvoo liki kahtakymmentä itsepalvelupistettä ja ihan ruokakaupoissa.

Vierailija
74/79 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta huomaa hyvin miten täydellisen pihalla monet ovat Suomen asioista, On kuultu lapsesta asti sitä samaa propagandaa, että Suomi on maailman paras ja kehittynein maa jne. SE EI OLE TOTTA. Jo 10 v sitten oli aivan selvää vaikkapa Ranskaan ja Espanjaan matkustaessa, että siellä on parempi julkinen liikenne, teknologia uudempaa, sosiaalihuolto ja terv.huolto vähintään samaa tasoa kuin Suomessa ja lisäksi halvemmat elinkustannukset. Ehkäpä he ovat luoneet sen kaiken sillä velalla, jota me jo valmiiksi jälkeen jääneet nyt makselemme vain, koska joku ylipääkuplauuno on halunnut kerskata Suomen korkealla elintasolla (joka siis ei ole totta).

Vierailija
75/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan on juuri työhaastattelun tekninen testi palautettuna ja kovasti vaikuttaa olevan suunta sinnepäin. Suomi olisi muuten mukava, mutta pitää ajatella muitakin kuin itseä, joten valinta on tehty. Nå er det tid å reise til vakker Norge! Håper at alt går bra.

Vierailija
76/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo nyt maalla, elän omavaraistaloudessa minkä pystyn ja vaatimatonta elämää muutenkin.  Tuskinpa oloni tästä paljon huononisi. Velkaa ei ole senttiäkään ja hoitajakoulutus, luulen että on viimeisimpiä töitä joita on olemassa.

Vierailija
77/79 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan Skotlantiin. Sieltä kotoisin olevalla serkulla on ravintola, mä olen koulutukseltani kokki ja mies tarjoilija ja serkkuni on itseasiassa tarjonnut työtä sieltä, jos alkaa tää Suomi kyllästyttää.

Vierailija
78/79 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:12"]

Moni av-mamma tässäkin ketjussa tuntuu laskevan tulevaisuutensa vain miehensä toimeentulon varaan...

Mikäs siinä sitten, loisiessa siivellä.

[/quote]

saman huomasin...

Vierailija
79/79 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kuokan valmiiksi. Sitten kun romahdus tulee niin alan ojittaa suota viljelysmaaksi sillä kuokalla. Istutan perunaa ja naurista. 

T

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan