Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt yskä - mistä teillä johtui?

Vierailija
10.10.2020 |

Miehelläni on ollut nyt alkuvuodesta alkaen sitkeä yskä. Hän yskii aina silloin tällöin, päivällä ja yöllä. Hän on perusterve, ei tupakoi, ei käytä mitään lääkkeitä ja kävi työterveyden perusteellisen terveystarkastuksen vuosi sitten, jossa arvot olivat hyvät. Jos ei olisi koronaa, mies olisi jo käynyt lääkärissä asian suhteen. Nyt aikaa on ollut vaikeaa saada. Mitä veikkaisitte? Lapsellamme on astma ja miehellä on sisaruksia, joilla on asma.

Kommentit (22)

1/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu keuhkoputkentulehduksesta, jota lääkärit tykkäävät aina hoitaa astmana. Sitten kun lopulta puolen vuoden kerjäämisen jälkeen saan antibioottikuurin, lähtee muutamassa päivässä.

Vierailija
2/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että mulla se johtui lievästä refluksista tai jostain sellaisesta vatsaan liittyvästä jutusta, joka helpotti kun sain vatsan parempaan kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma.

Vierailija
4/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläni kestänyt 11 vuotta. Lääkärit ei ole mitään syytä löytäneet.

Vierailija
5/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia syitä: Astma, poskiontelotulehdus, refluksitauti, mykoplasma, palleatyrä, tupakkayskä (krooninen keuhkoputkentulehdus), hometalo, allergia, lihavuus (kudokset painaa keuhkoja), sarkoidoosi, bronkiektasiat, keuhkoahtaumatauti, keuhkosyöpä, sydämen vajaatoiminta.

T. lääkäri

Vierailija
6/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikaa lääkärille hankala saada, suosittelen hoitokokeiluna esim. Ventoline 2 sumutetta 1-4 kertaa päivässä (mikäli miehesi on sinänsä perusterve, ettei esim vaikeaa sydänsairautta ole), ja mikäli yskä helpottuu, hänellä voidaan arvella olevan keuhkoputkien obstruktio. Kyseessä on tällöin astma tai astmaattinen tila, jonka hoitoon on syytä aloittaa myös inhaloitava kortisoni säännölliseksi, mikäli yskä on päivittäistä tai viikottaista.

Vierailija
7/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus joka vaati punktoinnin. Kun tyhjennettiin tulehduspesäke niin loppu kun seinään

Vierailija
8/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyallergia. Koska petivaatteet viimeksi pesty? Entä patja?

Vierailija
9/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liäkär kirjoitti:

Jos aikaa lääkärille hankala saada, suosittelen hoitokokeiluna esim. Ventoline 2 sumutetta 1-4 kertaa päivässä (mikäli miehesi on sinänsä perusterve, ettei esim vaikeaa sydänsairautta ole), ja mikäli yskä helpottuu, hänellä voidaan arvella olevan keuhkoputkien obstruktio. Kyseessä on tällöin astma tai astmaattinen tila, jonka hoitoon on syytä aloittaa myös inhaloitava kortisoni säännölliseksi, mikäli yskä on päivittäistä tai viikottaista.

Mitäs hän ventolinea saa?

Vierailija
10/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui sinnikäs kuiva yskä (erityisesti iltaisin) närästyksestä. Närästyslääkkeet kun sain, niin loppui yskiminen kuin seinään.

Vierailija
11/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva sisäilma?

Vierailija
12/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home

Vierailija
13/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma ja allergia

Vierailija
14/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys aiheuttaa myös yskää

Vierailija
15/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventolinea saa, jos esimerkiksi lapsien vuoksi on Ventolinea kotona. Lasten astmaan annostellaan usein juuri Ventolinea.

Vierailija
16/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelontulehduksesta. Se johtui refluksista. Tulehduksesta ei ollut mitään muita merkkejä kuin tuo yskä.

Vierailija
17/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

_x_ kirjoitti:

Ventolinea saa, jos esimerkiksi lapsien vuoksi on Ventolinea kotona. Lasten astmaan annostellaan usein juuri Ventolinea.

Niin kun kaikilla on niitä lapsia...

Vierailija
18/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni kestänyt 11 vuotta. Lääkärit ei ole mitään syytä löytäneet.

Mitä on tutkittu? Ehkä ei kannata tyytyä tuohon ei ole mitään syytä. Yskä on oire jostain.

Vierailija
19/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elinympäristössä esimerkiksi pölyä tai hometta?

Vierailija
20/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja mainitsi, että lapsella on astma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä