Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka lopetitte tupakoinnin raskaaksi tullessa

Vierailija
02.01.2014 |

Miten olette pystyneet pysyttelemään erossa tupakasta raskauden/imetyksen jälkeen?

Lopetin itse tupakoinnin heti kun raskaustesti näytti positiivista, eli hyvin alussa (taisi olla kiertopäivä 25 menossa kun tarkka testi näytti positiivista). Lopettaminen ei ollut ollenkaan vaikeaa koska olin niin innoissani raskaudesta enkä halunnut riskeerata lapsen terveyttä. En muistanut edes potea vieroitusoireita.

En tiedä riittääkö motivaatio jatkaa savuttomuutta imetyksen päätyttyä. Olen todella alakuloinen ja yksinäinen, mielihyvää on vaikea saada yhtään mistään. Kaipaan tupakkaa. Vaikka on tässä hyviäkin puolia: en haise pahalle, on helpompi hengittää, iho näyttää paremmalta jne. Ja reilun vuoden tupakoimattomuuden jälkeen olisi tyhmyyttä jatkaa. Silti houkuttaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään, lipsuin taas pikkuhiljaa polttamaan kun imetys oli loppunut

Vierailija
2/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullessani raskaaksi 19-vuotiaana olin polttanut neljä vuotta. Lopetin heti positiivisen testin jälkeen ja imetin vuoden, eli olin ollut lähes kaksi vuotta polttamatta, ei siihen enää ollut tarvetta palata. Uskon että asia olisi ollut aivan eri mikäli olisin polttanut useamman vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakaan et jatka yli vuoden tupakoimattomuuden jälkeen. Ala ennemmin vaikka taaperoimettäjäksi, jos imetys on riittävä motivaattori. :)

Vierailija
4/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden tultua ilmi, lopetin tietysti heti. Paria pakkotupakkaa lukuunottamatta. Synnytyksen ja imetyksen jälkeen, valitettavasti rupesin taas polttamaan. Oli niiiin kova ikävä ja suuri kaipaus sitä hyvää ystäväämme, tupakkaa. Meni vuosia, jopa 8 vuotta, kun omasta halustani vasta lopetin tupakanpolton kokonaan. Nyt olen ollut polttamatta jo 2.5v!!! Kyllä siihen täytyy tulla oma halu, siihen lopettamiseen. Ei se muuten onnistu. Minulla ainakin auttaa tieto, että voi mennä ostamaan tupakkaa ja polttaa, jos niin haluan, mutta se on minun vapaaehtoinen valintani, että en sitä tee.

Vierailija
5/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 lasta. Jokaiseen lapsen raskaus- ja imetysajan olen ollut polttamatta. Kaikkien lasten jälkeen olen pikkuhiljaa lipsunut siihen tupakkaan, paitsi tämän kuopuksen jälkeen.

Tein päätöksen että en yksinkertaisesti halua enää polttaa. Rahat menevät turhaan, terveyteen vaikutukset pitkällä aikavälillä, normi flunssasta toipuminen kamalaa sekä ulkonäölliset seikat vaikuttivat päätökseen.

En sano että olisi helppoa, mutta ei kannata aloittaa polttamaan! Keksi tilalle jokin muu terveellisempi addiktio

Vierailija
6/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla auttoi ihan vaan se, että en halua itseäni tahallisesti sairastuttaa, enkä halunnut haista pahalle lapseni läheisyydessä. Reilu 9v polttamatta yhtäkään savuketta, joskus toisen polttama tupakka haisi valtavan ihanalle, mutta nykyään sekin ällöttää.

Vierailija
7/7 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynytkään x3, pystyin x1. Olen ollut nyt 4v polttamatta, poltin 26v. !!!

Kyllä elämä on helpompaa ilman. Vauvan on mukavampi haistella äitiään.

Vieläkin tekee mieli, mutta kun haitat tietää, niin pystyy ilmankin olemaan.

Luulen ap, että sulla on babyblues. Se menee ennenpitkää ohi. Mulla on ollut 2 kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä