Jos ihmisellä lukee deittiprofiilissaan "absolutisti", niin onko se positiivinen vai negatiivinen asia?
Tästä voisi kuvitella, että Suomen kaltaisessa maassa ja suomalaisen alkoholikulttuurin tuntien, tämä on yleisellä tasolla negatiivinen asia.
Suomalainen kulttuuri kun on = alkoholi, enemmän tai vähemmän. Absolutisti on käytännössä ulkona suomalaisesta kulttuurista.
Kumppania hakiessa sen täytyy olla asia, joka merkitsee valtavasti.
Kommentit (48)
Minulle ainakin sanana absolutisti tuo mieleen ehdottomuuden ja asian esiintuominen treffi ilmoituksessa vahvistaa mielikuvaa. Jos käy ilmi ettei toinen käytä alkoholia lainkaan, asia on ihan täysin ok.
Ehdottomuus missä tahansa asiassa on taas melko luotaantyöntävää.
Huono asia.
Miksi? Vaikka juon kirjaimellisesti 2 lonkeroa tai siideriä kerran kahdessa vuodessa jos silloinkaan enkä tupakoi, yleisesti ottaen absolutisti on ihan ehdoton mielipiteessään siitä saako toinen nauttia edes yhtä siideriä yhden ainoan kerran vuodessa. Itse tapaan joskus kapakassa kavereita, mutta vaikka en juo itse siellä, edellistä absolutistipoikkista en saanut sinne mukaan. Ei sietänyt alkoholin hajua. Kamala moraalisaarna millainen alkoholisti olen, kun sen yhden kerran yhden siiderin join suhteen aikana.
No huh huh, alkoholiriippuvaiset kääntää absolutismistakin pahan asia.
En juo mm. koska isäni oli alkoholisti, ja alkoholistiksi tullaan juomalla viinaa riittävän pitkään. En halua sitä kohtaloa itselleni. Samoin exäni oli alkoholisti, joka meinasi pilata elämäni. En voi sietää humalaisia ihmisiä enkä alkoholin hajua.
Alkoholi saa niin paljon pahaa aikaiseksi, että olen erittäin mielelläni ja ylpeänä "tiukkapipoinen" absolutisti. Tämä on erittäin suuri osa identiteettiäni, vaikken sitä mainosta, eikä kovin moni edes tiedä.
Viina ei tuo mitään lisäarvoa elämään, päinvastoin.
Hyvää, raitista joulua!🎄🌟
Myös minulla on kokemus, että (mainostettuun) absolutismiin liittyy usein kireys ja tuomitsemisen halu.
Ehdottomuus on ominaisuus, josta en itse pidä. Suhtautuisin varoen itsensä absolutistiksi luokittelevaan.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, alkoholiriippuvaiset kääntää absolutismistakin pahan asia.
En juo mm. koska isäni oli alkoholisti, ja alkoholistiksi tullaan juomalla viinaa riittävän pitkään. En halua sitä kohtaloa itselleni. Samoin exäni oli alkoholisti, joka meinasi pilata elämäni. En voi sietää humalaisia ihmisiä enkä alkoholin hajua.
Alkoholi saa niin paljon pahaa aikaiseksi, että olen erittäin mielelläni ja ylpeänä "tiukkapipoinen" absolutisti. Tämä on erittäin suuri osa identiteettiäni, vaikken sitä mainosta, eikä kovin moni edes tiedä.
Viina ei tuo mitään lisäarvoa elämään, päinvastoin.
Hyvää, raitista joulua!🎄🌟
Ja moni ei nimenomaan halua puolisoa, jolle päihdemaailma on noin iso osa identiteettiä. Oli sitten kyse päihteen käytöstä tai välttelystä. En jaksaisi kuunnella paasaamista alkoholista missään muodossa, koska aihe nyt vaan ei kiinnosta. Itse käytän ehkä pari annosta kuussa eikä edes joka kuukausi, mutta se ei ole millään lailla olennainen osa identiteettiäni.
Riippuu kokonaisuudesta. Enemmän positiivinen.
Skippaisin absolutistin, koska tykkään itse silloin tällöin juoda kun on aihetta juhlaan, enkä usko että parisuhteestamme tulisi yhtään mitään.
Johtuu varmaan siitä että meitä ei juovia naisiakin on aika vähän. Ja me emme helposti kohtaa toisiamme.