Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmisellä lukee deittiprofiilissaan "absolutisti", niin onko se positiivinen vai negatiivinen asia?

Vierailija
10.10.2020 |

Tästä voisi kuvitella, että Suomen kaltaisessa maassa ja suomalaisen alkoholikulttuurin tuntien, tämä on yleisellä tasolla negatiivinen asia.

Suomalainen kulttuuri kun on = alkoholi, enemmän tai vähemmän. Absolutisti on käytännössä ulkona suomalaisesta kulttuurista.

Kumppania hakiessa sen täytyy olla asia, joka merkitsee valtavasti.

Jos ihmisellä lukee deittiprofiilissaan "absolutisti", niin onko se positiivinen vai negatiivinen asia?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vaatisiko myös minulta samaa. Itse tykkään juoda viiniä tai kuoharia silloin tällöin

Vierailija
2/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hyvä. En tykkää läträäjistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ääripäät herättävät kysymyksiä. Onko esim kyseessä toipuva alkoholisti tai uskovainen? Itse käytän hyvin minimaalisesti alkoholia (vähemmän kuin annoksen viikossa), mutta absolutisti kuulostaa silti oudolta. Mikä saa alleviivaamaan asiaa, jolla ei luulisi olevan alkoholia käyttämättömälle juurikaan merkitystä?

Vierailija
4/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kuvan tiukasta, ehdottomasta ihmisestä. En ymmärrä miksi tällainen täytyy tuoda esille. Vähän samalla tavalla tökkii, kuin nämä "ateisti"-pellet.

Vierailija
5/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä alkoholia ollenkaan, mutta en missään ikinä koskaan milloinkaan luonnehtisi itseäni absolutistiksi. Sanalla on jotenkin semmonen kaiku, että absolutisti on jäykkä, lokeroiva ja ahdasmielinen tyyppi.

Vierailija
6/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismiin on varmaankin joku syy. Yleensä se on alkoholismi tai yleinen nihkeys ja ehdottomuus. En haluaisi tutustua enempää.

Vierailija
7/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ääripäät herättävät kysymyksiä. Onko esim kyseessä toipuva alkoholisti tai uskovainen? Itse käytän hyvin minimaalisesti alkoholia (vähemmän kuin annoksen viikossa), mutta absolutisti kuulostaa silti oudolta. Mikä saa alleviivaamaan asiaa, jolla ei luulisi olevan alkoholia käyttämättömälle juurikaan merkitystä?

Komppaan tätä. Miksi juuri se on niin iso asia ihmiselle että sitä pitää alleviivata heti alussa.

Vierailija
8/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa kuvan tiukasta, ehdottomasta ihmisestä. En ymmärrä miksi tällainen täytyy tuoda esille. Vähän samalla tavalla tökkii, kuin nämä "ateisti"-pellet.

Juuri näin. En ole millään tavalla uskonnollinen, mutta en missään koskaan milloinkaan sano olevani ateisti.

Vierailija
9/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen profiilissa se on ainakin ehdottomasti hyvä asia.

On niin harvinaista löytää naista, joka ei ole kokoajan juomassa viiniä, siideriä, skumppaa, kuin koko identiteettinsä olisi olla joku viininlipittäjä.

Alkoholi on kiistatta myös yksi helpoimpia teitä lihavuuteen, absolutisti kumppani pysyy todennäköisemmin ei-lihavana, jos siis haluaa ei-lihavan kumppanin.

Alkoholia juomaton ihminen on harvinainen Suomessa, ja yleensähän harvinaiset asiat ovat arvokkaita.

Vierailija
10/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä miehenä huomasin sen, että kun lopetin juomisen (en alkoholisti, vain kyllästyin 3 päiväisiin krapuloihin), niin flaksi naismaailmassa loppui siihen.

Vierailija
11/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että kyseessä on uskonnollinen ihminen, entinen alkoholisti tai jotenkin ehdoton ja kontrolloiva ihminen.

Vierailija
12/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on absolutisti, mutta teki sen päätöksen vasta, kun olimme jo pitkään olleet naimisissa. Tämä ei ole mikään erityinen ongelma, koska se on pieni seikka muun rinnalla.

Mutta jos olisin sinkku, saattaisin ventovieraan absolutismista epäillä taustalla olevaa päihdeongelmaa. Teuvo Hakkarainen ilmoitti muuten ekaa kertaa eduskuntaan hakiessaan olevansa absolutisti.

Toinen tulkinta on, että taustalla on mahdollisesti jonkinlaista neuroottisuutta tai fanaattisuutta. Ehkäpä kyseessä ei ole maailman rennoin tyyppi?

Lisäksi toki tykkäisin nauttia joskus viinipullon yhdessä jne. Nyt olen tietenkin sopeutunut, mutta joskus kaipaan niitä aikoja, kun mieskin saattoi ottaa pari ja oli esimerkiksi illanistujaisissa sosiaalisempi. Mutta kuten sanottu, pieni asia kokonaisuudessa kuitenkin.

Vierailija
13/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti hyvä. En tykkää läträäjistä.

Mutta ei kai se hyvä olisi, ellet sinäkään voisi nauttia sitä kuukauden viinilasillistasi ilman että tämä absolutisti räjähtää raivoon kaataen viinit viemäriin.

Vierailija
14/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Miksi juuri se on niin iso asia ihmiselle että sitä pitää alleviivata heti alussa.

Jep, en itse juurikaan ajattele omaa alkoholin käyttöäni (= käyttämättömyyttä). Ei mulle siis tule edes mieleen että pitäisi heti välittömästi julistaa olevani (lähes) absolutisti. Alkoholilla kun ei ole juuri mitään merkitystä mun elämässä, niin ei sitä edes ajattele että siitä pitäisi jotain mainita.

Jos joku heti kertoo olevansa absolutisti, tulee siitä todellakin mieleen että alkoholi on koko ajan hänen mielessään ja sen juomattomuus on ko henkilölle jotenkin iso asia.

Vierailija
15/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin, joten minusta tuo olisi positiivinen asia.

Uskis, jolle alkoholi ei sovi.

Vierailija
16/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sairauden takia juoda alkoholia, ja mulle sopis absolutisti ihan hyvin. Mulle se on vain sana jolla lyhyesti kertoa ettei käytä ollenkaan alkoholia. Syy miksi on absolutisti saattaa sitten tietty vaikuttaa. Raitis alkoholisti kävis ihan hyvin, mutta jos kyse esim tiukasta uskonnollisuudesta, niin tuskin aatemaailmat kohtais.

Vierailija
17/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottoman negatiivinen koska se osoittaa ihmisen olevan ns. musta/valko ajatteluun taipuva.

Vierailija
18/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon! Olin parisuhteessa 4 vuotta absolutistin kanssa ja hän oli todella kireä kaiken aikaa. Itse join myös vain harvoin ja silloin hän valitti kaikesta eikä kestänyt humaltunutta olemustani. Itse tykkään juoda silloin tällöin ja haluan kumppanin joka tykkää tulla mun kanssa hiprakkaan.

Vierailija
19/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa että on alkoholisti. Ei jatkoon.

Vierailija
20/48 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ap:n pohdinta/alustus tuossa aloitusviestissä oli kyllä jotain sellasta soopaa, että huh huh! :D

Ajatteleeko monikin noin, kulttuuri = alkoholi? Taitaa viina maistua enemmänkin ja olla elämän keskiössä kun luulee, että viinalla on sama merkitys kaikille muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi