Jos ihmisellä lukee deittiprofiilissaan "absolutisti", niin onko se positiivinen vai negatiivinen asia?
Tästä voisi kuvitella, että Suomen kaltaisessa maassa ja suomalaisen alkoholikulttuurin tuntien, tämä on yleisellä tasolla negatiivinen asia.
Suomalainen kulttuuri kun on = alkoholi, enemmän tai vähemmän. Absolutisti on käytännössä ulkona suomalaisesta kulttuurista.
Kumppania hakiessa sen täytyy olla asia, joka merkitsee valtavasti.
Kommentit (48)
Assburger kirjoitti:
Yleesä fiksut raittiit ihmiset eivät toitota asiaa ensimmäisenä.
Ystävistäni on aikalailla absolutistia, toinen on ent. alkkis, toinen ei vain näe syytä juoda, koska ei ole löytänyt juomaa, jonka maku miellyttää ja toiseksi ei pidä alkoholin vaikutuksesta.
Ystävistäni 2
Deittiprofiilissa toki joku voi kirjoittaa noin kun on kännikaloihin kyllästynyt ja haluaa karkoittaa heidät heti kättelyssä
Ihan sama. Olen itse aikalailla absolutisti. En juo juuri ikinä, ja sikloin harvoin kun juon niin se on yksi pieni lasillinen jotakin. Ei mua haittaa se, jos joku juo tai jos joku ei juo. Lähtisin kuitenkin ennemmin absolutistin matkaan kuin alkoholia käyttävän matkaa, koska absolutisti vois ymmärtää mua paremmin. Mulla ei oo varsinaista syytä alkoholittomuudelle, ei vaan kiinnosta juoda. Olen monta monta kertaa törmännyt alkoholia käyttäviin ihmisiin, jotka ajattelee mun olevan joku raivoraitis koska en juo. En ole kuitenkaan koskaan saarnannut kenellekkään, enkä koskaan tule saarnaamaan, koska mua ei kiinnosta. Parisuhteesta lähtisin kävelemään, jos kumppani jois liikaa, mutta en saarnais. Se ois sen ihmisen asia. Ja sanottakoot sekin, että liikaa ei ole mun mielestä lasillinen tai pari aina sillon tällön. Liikaa on kaatokännit joka viikonloppu tai useempi kalja illassa lähes joka päivä. Ärsyttää mustavalkoisesti ajattelevat ihmiset, oli ne sitten absolutisteja tai alkoholia käyttäviä, uskonnollisia tai ateisteja, teknologiaa palvovia tai teknologiaa vältteleviä.
No mä en deittaile, mutta voisin kuvitella että laittaisin tuon infon siihen profiiliin. En ole uskovainen enkä alkoholisti, en vaan tykkää alkoholin mausta. En juo kahviakaan samasta syystä, ei siinä omalta kohdaltani ole mitään sen ihmeellisempää. Se on lähinnä niitä muita varten, koska olen huomannut että monia ahdistaa se jos itse juo ja seurassa oleva henkilö ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ääripäät herättävät kysymyksiä. Onko esim kyseessä toipuva alkoholisti tai uskovainen? Itse käytän hyvin minimaalisesti alkoholia (vähemmän kuin annoksen viikossa), mutta absolutisti kuulostaa silti oudolta. Mikä saa alleviivaamaan asiaa, jolla ei luulisi olevan alkoholia käyttämättömälle juurikaan merkitystä?
Koska oma isäni oli sivistymätön juoppo enkä jaksa katsella samanlaista menoa enää sekuntiakaan. Toki ihmiset osaavat juoda sivistyneitäkin määriä, mutta en jaksa ottaa sitä riskiä, että joku alkkis on vähän kaunistellut tilastojaan päästäkseen suhteeseen.
En tykkää ääripäistä, suuntaan tai toiseen.
Hyvä asia. Ei haittaa tippaakkaan vaikka ei joisi ikinä.
Alkoholin juominen ei ole mikään hyve. Ei vaikka kuinka joisi kohtuudella ja pälä pälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ääripäät herättävät kysymyksiä. Onko esim kyseessä toipuva alkoholisti tai uskovainen? Itse käytän hyvin minimaalisesti alkoholia (vähemmän kuin annoksen viikossa), mutta absolutisti kuulostaa silti oudolta. Mikä saa alleviivaamaan asiaa, jolla ei luulisi olevan alkoholia käyttämättömälle juurikaan merkitystä?
Komppaan tätä. Miksi juuri se on niin iso asia ihmiselle että sitä pitää alleviivata heti alussa.
Jep, en itse juurikaan ajattele omaa alkoholin käyttöäni (= käyttämättömyyttä). Ei mulle siis tule edes mieleen että pitäisi heti välittömästi julistaa olevani (lähes) absolutisti. Alkoholilla kun ei ole juuri mitään merkitystä mun elämässä, niin ei sitä edes ajattele että siitä pitäisi jotain mainita.
Jos joku heti kertoo olevansa absolutisti, tulee siitä todellakin mieleen että alkoholi on koko ajan hänen mielessään ja sen juomattomuus on ko henkilölle jotenkin iso asia.
tai sitten sitä vai ärsyttää juopot, jotka haisee kuselle ja pas kalle
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa että on alkoholisti. Ei jatkoon.
Itse suhtaudun alkoholinkäyttöön negatiivisemmin kuin tupakointiin. Joten pääasiallisesti positiivinen asia jos ei juo alkoholia.
Absot on yleensä alkoholisteja. Eivät yleensä siedä edes nähdä, jos joku toinen käyttää alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa että on alkoholisti. Ei jatkoon.
Kuulostat hyvin tuomitsevalta ja ilmeisesti kehittelet omasta mielikuvituksesta faktoja. Ei jatkoon.
Ääripäissä aina jotain outoa, kannatan kultaisen keskitien kulkijaa.
Absolutisti = alkoholi on ongelma jollain tasolla eli alkoholiongelmainen (vaikkei olisi koskaan juonutkaan). Vähentää kiinnostavuutta ei-alkoholiongelmaisen näkökulmasta.
Olen itse ryhtynyt täysin raittiiksi, mutta tämä ketju osoittaa, että asiaa kannattaa salailla, jos haluaa maksimoida deittipoolin. Onneksi voi vedota siihen, että on autolla liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ryhtynyt täysin raittiiksi, mutta tämä ketju osoittaa, että asiaa kannattaa salailla, jos haluaa maksimoida deittipoolin. Onneksi voi vedota siihen, että on autolla liikenteessä.
Miksi maksimoida se, kun osa on kuitenkin juuri näitä vääriä ihmisiä?
Pitäisin hyvänä asiana, vaikkakin saattaisin miettiä että onko ihan täysi nollatoleranssi ettei siedä yhtään ollenkaan.
En siis itsekään varsinaisesti juo, mutta joskus saatan huvin vuoksi juoda viinilasillisen ravintolassa tai juhlissa shampanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse salailla, mutta miksi olisit niin alkoholikeskeinen että sun pitäisi antaa itsellesi jokin nimike ja julistaa olevasi sellainen? Sen kun et juo sitä alkoholia, ei siitä tarvitse isoa juttua tehdä.
Yleesä fiksut raittiit ihmiset eivät toitota asiaa ensimmäisenä.
Ystävistäni on aikalailla absolutistia, toinen on ent. alkkis, toinen ei vain näe syytä juoda, koska ei ole löytänyt juomaa, jonka maku miellyttää ja toiseksi ei pidä alkoholin vaikutuksesta.