Kun mies ei halua naimisiin
Eikä edes kihloihin, eikä muuttaa yhteen. Tuleeko tälläisestä suhteesta mitään? Minä haluan nämä kaikki..
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:10"]Siis onko lapset sinun lapsia eikä mies siksi halua muuttaa yhteen? Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Vai ovatko lapset yhteisiä? Siinä tilanteessa mies on kummallinen ja jättäisin hänet heti. Jos mies ei halua muuttaa lastesi takia yhteen, se kertoo siitä ettei hän hyväksy lapsiasi. Jättäisin miehen tämänkin takia.
Itse taas en halua muuttaa yhteen enkä mennä naimisiin lasteni kanssa, koska en halua alkaa leikkiä uusperhettä enkä halua lapsille isäpuolta.
[/quote]
Siis lasteni takia, en kanssa.
Molemmilla on lapsia, ovat vain kovin eri ikäisiä, tämä on syynä ettei yhteenmuutto ole kovin järkevä ajatus vielä ja olen osaksi siitä samaa mieltä. Mies puhuu minulle usein, että haluisi viettää enemmän aikaa minun lasten kanssa ja sanoo tykkäävänsä heistä tosi paljon. Ja toivoo myös minun osallistuvan heidän lasten elämään. Toki tämä on vaikeaa, sillä meillä on lapset samalla viikolla ja emme kovin usein silloin tapaa. Ristiriitaisia juttuja. Tuntuu vaan, että elän jotain "sitku" elämää ja vieläpä epävarmaa sellaista...AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:22"]Molemmilla on lapsia, ovat vain kovin eri ikäisiä, tämä on syynä ettei yhteenmuutto ole kovin järkevä ajatus vielä ja olen osaksi siitä samaa mieltä. Mies puhuu minulle usein, että haluisi viettää enemmän aikaa minun lasten kanssa ja sanoo tykkäävänsä heistä tosi paljon. Ja toivoo myös minun osallistuvan heidän lasten elämään. Toki tämä on vaikeaa, sillä meillä on lapset samalla viikolla ja emme kovin usein silloin tapaa. Ristiriitaisia juttuja. Tuntuu vaan, että elän jotain "sitku" elämää ja vieläpä epävarmaa sellaista...AP
[/quote]
Miksi ette tapaa? Eikö lasten olisi tärkeää tutustua toisiinsa?
Emme tapaa kovin usein =) Lasten koulut ja harrastukset vievät aikaa viikolla, viikonloppuisin olemme välillä yhdessä. Lapset kyllä ovat tutustuneet toisiinsa ihan hyvin tässä puolentoista vuoden aikana. Mutta, kuten sanoin, he ovat niin eri ikäisiäkin, että toisen isommilla lapsilla on paljon omia menoja ja toisen, pienemmillä lapsilla, on omat juttunsa sitten...
Aila kevyttä seukkailuahan tuo teidän juttunne vaikuttaa olevan. Kannattaa varmaan katsella uutta, jos haluat vielä vakavan suhteen jonkun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:00"]
Eikä edes kihloihin, eikä muuttaa yhteen. Tuleeko tälläisestä suhteesta mitään? Minä haluan nämä kaikki..
[/quote]
Miksi haluat nuo kaikki? Yhtä oleellinen kysymys kuin se, miksi mies ei noita halua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:41"]
Aila kevyttä seukkailuahan tuo teidän juttunne vaikuttaa olevan. Kannattaa varmaan katsella uutta, jos haluat vielä vakavan suhteen jonkun kanssa.
[/quote]
Niin, kun tämä ei tunnu muuten kevyeltä seikkailulta, koska olemme lapsetkin "vetäneet" tähän mukaan, käymme kylässä toistemme vanhempien luona ja etenkin mies puhuu usein siitä, ettei tutustuttaisi lapsilleen ketään naista, jonka kanssa ei ole tosissaan. AP
Nämä on parisuhteen kynnyskysymyksiä ja niin surullista kuin se on, niin jos haaveet ja tavoitteet eivät kohtaa, niin silloin ei kannata sen osapuolen, jolle naimisiin meno ym on tärkeää jäädä odottelemaan sitä toista, hänen mielipiteensä asiaan ei välttämättä ikinä muutu ja sinusta tulee vain katkera. Joko itse luovut omista haaveistasi tai sitten jätät miehen ja etsitte molemmat itsellenne puolisot, joilla samat haaveet ja tavoitteet. Ketään ei kannata odottaa siinä vain tärvää oman elämänsä, se on elämän fakta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 09:00"]
[/quote]
Miksi haluat nuo kaikki? Yhtä oleellinen kysymys kuin se, miksi mies ei noita halua.
[/quote]
Edelleen, minulle naimisiin meno on sitoutumista toiseen ihmiseen. Uskon avioliittoon vaikka olenkin kerran eronnut. Yhteen haluan muuttaa siksi, että haluan viettää perhe-elämää missä on lapset sekä kaksi aikuista. Kaipaan sellaista elämää tosi paljon, mutta sen ei tarvitse tapahtua sormia napsauttamalla. Tunnen itseni ja haluni ja nämä vain ovat asioita, mitä haluan. Mietinkin nyt sitä, että onko tästä suhteesta mihinkään koska mies ei haluisi mennä esimerkiksi naimisiin, koska on kerran jo ollut naimisissa. Tätä asiaa en vain voi ymmärtää, miksi edellinen avioliitto kumoaa mahdollisen tulevan. Yhteen muuttaisi ehkä sitten joskus...vuosikausien päästä. Muuten meillä menee hyvin, arvot ovat samanlaisia ja viihdymme todella hienosti toistemme kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:41"]
Olemme olleet yhdessä puolitoista vuotta. Miehellä takana katkera avioero muutama vuosi sitten, mikä selvästi on syynä tähän haluttomuuteen. Sanoi, että yhteen haluaisi muuttaa mutta lasten vuoksi ei voi. Ymmärrän tämänkin, enkä minäkään vielä tätä toteuttaisi vaan ehkä parin vuoden kuluttua. Mies sanoi, että haluaa viettää lopun elämänsä mun kanssani ja rakastaa mua, joten en usko että kyseessä on "ovet auki"-idea =) Hän on ilmeisesti vaan niin pettynyt avioeronsa vuoksi, ettei enää halua avioliittoon. Minä taas ajattelen eri tavoin, haluaisin vielä naimisiin, minulle se on sitoutumisen merkki. Olemme kohta nelikymppisiä molemmat.
[/quote]
Vaihda ajatusmaailmaasi, voi olla hyvin sitoutunut parisuhteeseen ilman mitään papin aamentakaan.
Hyvin sut on aivopesty kyllä.
Mun miesystävä haluaisi naimisiin ja muuttaa yhteen, minä en :D
Ei mee tasan nallekarkit ei!
Nuo ovat niitä asioita, joissa pitää olla riittävän samat mieltymykset suhteen onnistumiseksi. Jos haluat samaan kämppään ja naimisiin, etsi suosiolla mies, joka jakaa halusi. Tuon syyn mieskin varmasti ymmärtää. Mitä nopeammin toimit, sitä vähemmän katkeruutta aiheutat miehelle ja itsellesi.
Miten kauan olette olleet yhdessä? Onko miehellä takana pidempi parisuhde jossa hänellä oli jo nuo kaikki? Minkä ikäisiä olette?
Ei halua = ei halua sinun kanssasi.
Siis onko lapset sinun lapsia eikä mies siksi halua muuttaa yhteen? Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Vai ovatko lapset yhteisiä? Siinä tilanteessa mies on kummallinen ja jättäisin hänet heti. Jos mies ei halua muuttaa lastesi takia yhteen, se kertoo siitä ettei hän hyväksy lapsiasi. Jättäisin miehen tämänkin takia.
Itse taas en halua muuttaa yhteen enkä mennä naimisiin lasteni kanssa, koska en halua alkaa leikkiä uusperhettä enkä halua lapsille isäpuolta.