Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellinen varakkuus ei ole rahaa eikä materiaa

Vierailija
10.10.2020 |

Mitä on oikea varakkuus? Miljoonia tilillä ja kateelliset sukulaiset kyselevät kuulumisia? Wanhaan suomalaiseen kulttuuriin kuuluu jalot hengelliset arvot, joita kristinusko on jakanut maahamme ja jonka myötä kulttuuriin, kuten lauluihin ja juhliin on merkitty tuleville sukupolville kestävää arvopohjaa jaettavaksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuria, sivistystä, taiteellisia lahjoja, lukeneisuutta, mielikuvitusta, urheilullisuutta, mielenterveyttä, ystävällisyyttä jne. Vanhemmiten oppii arvostamaan myös muita lahjoja kuin rahaa.

Vierailija
2/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on todellista varakkuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pää on mittaamattoman arvokas pääoma.

Vierailija
4/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi todellista varakkuutta saada asua jossain maaseudulla kaukana naapureista, viljellä ja kasvattaa itse sekä elää luonnonmarjoilla. Paljon tilaa ja luontoa ympärillä, en kaipaisi muuta. Soutuvene ja järvi tai joki lähellä olisi hyvä, luksusjahdit, marmoripinnat tai merkkilaukut tai mitkään vaatteet tai hienot autot ei kiinnosta. Sen verran hyvä perusauto saisi olla, että sieltä maalta pääsisi kerran viikossa kauppaan hakemaan tuotteita, joita ei itse voi tuottaa tai tehdä. Tämä olisi minulle luksuselämää. 

Vierailija
5/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno asunto paraatipaikalla

Vierailija
6/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se todellinen varakkuus on juurikin maallista mammonaa koska sitä varallisuus tarkoittaa, itse voit toki arvostaa jotain muuta enemmän kuin omaisuutta mutta ei se sanojen merkitystä muuta. Kristinuskon vallan aikaan suomalaiset olivat henkisesti hyvin köyhiä ja erittäin sivistymättömiä, valtaosa lukutaidottomia, onneksi nykyään osataan sentään paremmin.

Vierailija
7/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuria, sivistystä, taiteellisia lahjoja, lukeneisuutta, mielikuvitusta, urheilullisuutta, mielenterveyttä, ystävällisyyttä jne. Vanhemmiten oppii arvostamaan myös muita lahjoja kuin rahaa.

Ap on niin oikeassa!

Vierailija
8/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se raha kuitenkin selvästi sen verran haluttua, että pitää puhua henkisestä pääomasta tai keksiä varakkuudelle uusia merkityksiä.

Vierailija
9/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se todellinen varakkuus on juurikin maallista mammonaa koska sitä varallisuus tarkoittaa, itse voit toki arvostaa jotain muuta enemmän kuin omaisuutta mutta ei se sanojen merkitystä muuta. Kristinuskon vallan aikaan suomalaiset olivat henkisesti hyvin köyhiä ja erittäin sivistymättömiä, valtaosa lukutaidottomia, onneksi nykyään osataan sentään paremmin.

Tätä palstaa lukiessa en ole kovinkaan vakuuttunut ihmisten sivistyneisyydestä.

Vierailija
10/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukiessa en ole kovinkaan vakuuttunut ihmisten sivistyneisyydestä.

Tuossa verrattiinkin vain menneeseen, eikä kehuttu kenenkään sivistyneisyyttä.

Vierailija
11/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanovat vain tosi köyhät tai tosi rikkaat.

Vierailija
12/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa, ap, maksaa kaupan kassalla jaloilla arvoilla tai lukeneisuudella rahan sijaan ja kerro miten meni.

Vierailija
13/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puhuvat ne joilla itsellään ei ole tuloja ja hyvää ammattia

Luuserien selittelyä - lähinnä itselleen perustelevat pseudo-argumentaatiolla miksi "haluavat olla" kyöhiä

Vierailija
14/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi todellista varakkuutta saada asua jossain maaseudulla kaukana naapureista, viljellä ja kasvattaa itse sekä elää luonnonmarjoilla. Paljon tilaa ja luontoa ympärillä, en kaipaisi muuta. Soutuvene ja järvi tai joki lähellä olisi hyvä, luksusjahdit, marmoripinnat tai merkkilaukut tai mitkään vaatteet tai hienot autot ei kiinnosta. Sen verran hyvä perusauto saisi olla, että sieltä maalta pääsisi kerran viikossa kauppaan hakemaan tuotteita, joita ei itse voi tuottaa tai tehdä. Tämä olisi minulle luksuselämää. 

Ja mikä sinua estää toteuttamasta tuota? Noita taloja ja tiloja syrjässä on saatavilla halvalla.

Vierailija
15/17 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto-opettaja kirjoitti:

Noin puhuvat ne joilla itsellään ei ole tuloja ja hyvää ammattia

Luuserien selittelyä - lähinnä itselleen perustelevat pseudo-argumentaatiolla miksi "haluavat olla" kyöhiä

Näin puhuvat vain ylikompensoivat ihmiset, jaottelemassa ihmisiä parempiin ja huonompiin.

He jotka ovat niin itsekeskeisiä etteivät ymmärrä tai usko olemassa olevan muunlaisia haluja ja tarpeita kuin heidän omansa. Ei sillä että että he osaisivat itseään kuunnella. Kukaan ei kehity sillä että ainoa merkityksellinen asia on status ja voitto. Itse asia jää kaiken tämän alle eikä minkäänlaista oppimista, tai todellista ajattelua tapahdu. Saati sitten että he olidivat yhteydessä omiin tunteisiin.

Köyhää.

Vierailija
16/17 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump onkin lähes rutiköyhä. Perhettä sentään on.

Vierailija
17/17 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää.

Oisiko kuitenkin niin että jos on riittävästi varakkuutta jotta tuota voi toteuttaa huvikseen ja mielihyvästä nauttien, niin sitten se etuoikeus että VOI ELÄÄ noin on todellista varakkuutta.

Jos tuo elämäntapa  on pakollista eikä ole varaa muuhun, taistelua riittävästä ravinnosta, suojasta ja lämmöstä, niin se on jotain muuta kuin varakkuutta. Viimeisillä pennosilla sinnittely marjoja syöden talvella ei ehkä tunnu enää varakkuudelta eikä luksukselta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi