Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee, palkkani nousee ensimmäistä kertaa elämässäni 3000 euroon

Vierailija
09.10.2020 |

Olen onnellinen. Nykyisessä työpaikassa olen puurtanut yli 22 vuotta ja sitä ennen oli muutamia työpätkiä eri paikoissa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnexi olkoon

Zinc

You´re worth it !

Vierailija
2/22 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma niin kauan kunnes tulet valittamaan, että kohonneen veroprosentin takia saatkin käteen melkein saman summan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma niin kauan kunnes tulet valittamaan, että kohonneen veroprosentin takia saatkin käteen melkein saman summan. 

Aina tulee kuitenkin enemmän käteen kuin ennen, joten en valita korkeammasta veroprosentista. Eläkettäkin kertyy enemmän. Juuri tänään kävin katsomassa eläkekertymääni ja surkealta näytti. ap

Vierailija
4/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotuksesta on kiittäminen ihanaa esimiestäni. Ennen häntä olin osastolla, jossa palkka ei noussut 10 vuoteen. ap

Vierailija
5/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen progressio pitää huolta korotuksestasi

Vierailija
6/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
7/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin ”ylennystä”. Ihan sikana lisää vastuuta ja aika paljon lisää konkreettista hommaakin. Palkka nousi 2800€ -> 3400€. Mikä oli todellisuus? No vaikka korotus vaikuttaa kovalta, nettotulot muuttuivat 2150€ -> 2450€. Eli 600€ kototuksesta tuli oikeasti 300€ !!!

Jos tämän olisin tajunnut, en IKINÄ olisi ottanut niin helkkaristi lisää stressiä ja töitä. Arvatkaapa näkyykö toi 300€ arjessa mitenkään? No ei tasan näy. Jonnekin juokseviin menoihin se uppoaa ja elintaso on lisääntyneiden töiden takia jopa entistä huonompi.

Vierailija
8/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä tais just kivuta neljään tonniin. Aika koomista, kun en tiedä edes omaa palkkaani :D Opettajan työssä kun on niin monta muuttujaa, mitkä siihen vaikuttaa.

Vierailija
9/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! 3000 bruttona on minusta jo ihan hyvä palkka ja itse pärjään sillä samaisella summalla oikein hyvin, säästöönkin jää vaikkei joka penniä laskisikaan. Ei tuolla tietenkään mitään ökyelämää vietetä, mutta mukavaa peruselämää kuitenkin. Itse olen pystynyt ostamaan esim. auton ja ollaan myös matkusteltu.

Toisille 3000 e on tosi vähän ja välillä töissäkin ärsyttää tietyt tyypit, jotka valittaa ettei raha riitä mihinkään. Itse kuitenkin koen, että tuo raha riittää hyvään elämään.

Vierailija
10/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin ”ylennystä”. Ihan sikana lisää vastuuta ja aika paljon lisää konkreettista hommaakin. Palkka nousi 2800€ -> 3400€. Mikä oli todellisuus? No vaikka korotus vaikuttaa kovalta, nettotulot muuttuivat 2150€ -> 2450€. Eli 600€ kototuksesta tuli oikeasti 300€ !!!

Jos tämän olisin tajunnut, en IKINÄ olisi ottanut niin helkkaristi lisää stressiä ja töitä. Arvatkaapa näkyykö toi 300€ arjessa mitenkään? No ei tasan näy. Jonnekin juokseviin menoihin se uppoaa ja elintaso on lisääntyneiden töiden takia jopa entistä huonompi.

12,5x300=3750 euroa per vuosi. Eli aikas paljon

Vierailija
11/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä! Itse tienasin monta vuotta 2600 nettona. Nyt tienaan 2300. Onneksi asuntolaina on maksettu. Tuo 300 e vähemmän jokaikinen kuukaisi kyllä tuntuu.

Vierailija
12/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein teet työksesi jos kesti 22 vuotta päästä edes kolmeen tonniin? 

Vierailija
13/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap! 3000 bruttona on minusta jo ihan hyvä palkka ja itse pärjään sillä samaisella summalla oikein hyvin, säästöönkin jää vaikkei joka penniä laskisikaan. Ei tuolla tietenkään mitään ökyelämää vietetä, mutta mukavaa peruselämää kuitenkin. Itse olen pystynyt ostamaan esim. auton ja ollaan myös matkusteltu.

Toisille 3000 e on tosi vähän ja välillä töissäkin ärsyttää tietyt tyypit, jotka valittaa ettei raha riitä mihinkään. Itse kuitenkin koen, että tuo raha riittää hyvään elämään.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Suurimman osan työurastani olen tottunut elämään noin 2500 euron bruttopalkalla ja ihan hyvin silläkin on tullut toimeen ja silti olen pystynyt säästämään aika ison summan. Mukavasti asustelen lasteni kanssa omakotitalossa ja autokin löytyy. Asuntolainaa on vielä reippaasti jäljellä, mutta vähintään saman määrän joutuisin maksamaan vuokraa paljon huonompitasoisesta asumisesta. Osaan käyttää rahani fiksusti, joten rahaa on riittävästi myös itseni ja lasteni hemmotteluun. ap

Vierailija
14/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein teet työksesi jos kesti 22 vuotta päästä edes kolmeen tonniin? 

Laboratorioalalla palkat ei päätä huimaa, vaikka koulutuskin olisi korkea. ap

Vierailija
15/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti valitsemassasi alassa kiehtoo sitten joku muu kuin ansiot. Itselläni oli it-alalla ensimmäinen palkka muistaakseni tuota luokkaa parikymmentä vuotta sitten. Toki sittemmin noussut moneen kertaan. 

Vierailija
16/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä! Itse tienasin monta vuotta 2600 nettona. Nyt tienaan 2300. Onneksi asuntolaina on maksettu. Tuo 300 e vähemmän jokaikinen kuukaisi kyllä tuntuu.

Konkreettinen nettoero tuossa sun tapauksessa on noin 150€/kk. Jos sitä teoreettisesti laskee vaikka kymmenelle vuodelle, niin vau, ihanaa, mahtavaa, fantsua. Mutta lisääntyneet työt ja stressi, se lisääntyy. Ja en tiedä ketään joka laittaisi korotuksen johonkin rahastoon ja ihastelisi sitä sitten eläkepäivinään. Tuollainen mikkihiirisumma häviää arjen elämiseen. Ostat ehkä rainbow-tonnikalan sijaan Abban tonnikalaa aurinkokukkaöljyssä. :D Ehkä se voi helpottaa arkea, jos lähtöpalkka on todella pieni. Mutta jos lähtöpalkka on jossain 2500€/kk tai yli, niin elintaso ei nouse. Tuossa on sama ”harha” mitä tupakoitsijoille sanotaan, että kun lopetat, sulla jää hirveästi rahaa säästöön. Todellisuudessa ne tupakkirahat menee johonkin muuhun arkiseen asiaan. Näin käy myös tuollaisille palkankorotuksille Suomessa.

Vierailija
17/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti valitsemassasi alassa kiehtoo sitten joku muu kuin ansiot. Itselläni oli it-alalla ensimmäinen palkka muistaakseni tuota luokkaa parikymmentä vuotta sitten. Toki sittemmin noussut moneen kertaan. 

En jaksa olla koko päivää tietokoneen ääressä. Pidän siitä, että voin puuhastella monia erilaisia asioita päivän mittaan ja voin suunnitella aikatauluni vapaasti. Tutkimuspuolella työ on mielenkiintoista ja yllätyksiä täynnä. Kaikki työpäivät ovat erilaisia ja jatkuvasti saa oppia uutta, kun tekniikka kehittyy. Alhaista palkkaa on kompensoinut liukuvat työajat, joustava suhtautuminen loma-aikoihin ja pitkät lomat. En ole mitenkään uraorientoitunut ja välttelen suuria vastuita töissä. Kunnianhimoisimmat tavoitteeni olen kohdistanut harrastuselämän puolelle. Arvostan eniten laadukasta vapaa-aikaa. ap

Vierailija
18/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teki kerran mieli kieltäytyä palkankorotuksesta kun sen myötä nousivat päivähoitomaksut ja lopputulos oli miinusmerkkinen alkutilanteeseen nähden. Nielin tappion kuitenkin.

Vierailija
19/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sijoittaa samantien koko korotus vaikka osakkeisiin. vaurastuminen nopeutuu ja elintaso pysyy ennallaan.

Vierailija
20/22 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa sijoittaa samantien koko korotus vaikka osakkeisiin. vaurastuminen nopeutuu ja elintaso pysyy ennallaan.

Tätä olenkin miettinyt, mutta en tiedä sijoittamisesta mitään ja olen kuullut, ettei nyt koronan aikana kannata tehdä mitään suuria peliliikkeitä. En kuitenkaan haluaisi rahoja tavallisella pankkitililläkään makuuttaa. ap