Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen outo elämäntapa ja vuorokausirytmi!!

Vierailija
01.01.2014 |

Herää aina aikaisin vapaa päivinä, noin kuuden aikaan mutta välillä  jatkaa uniaan jopa 9 asti. Sitten kuuntelee musiikkia ja on läppärillä sohvalla tuntitolkulla jonka jälkeen alkaa katsoa tv:tä pari tuntia, sitten ottaa päiväunet n. klo 14-17 syö, tekee ruokaa ja on taas sohvalla joko koneella tai katselee tv:tä. Ulos sitä on vaikeaa saada tai ylipäätään tekemään yhtään mitään muuta kuin olemaan sohvalla. Tänään lähti mun kanssa kävelylle kun oli ollut sohvalla klo 9-17, oltiin tunti ulkona ja valitti kuinka väsynyt hän on kun ei ole ottanut päikkäreitä. Tultiin sisään niin nukahti sohvalle samantien ja nukkuu siinä edelleen..Eli tiivistettynä miten 35v mies voi tarvita päikkäreitä ja miten hän jaksaa olla vain sohvalla?! Sama viikolla, menee töihin klo 7.30 ja tulee takaisin 15 jonka jälkeen on vain sohvalla ja ottaa ne päikkärinsä...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmasti tosi hyvännäköinen noilla elintavoilla.... Lihava tai naruraajainen hintelä?

Vierailija
2/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:28"]

Minulla on hyvin samanlainen vuorokausirytmi. Tarvitsen 1-2 tunnin siesta-päikkärini kyllä joka päivä. Monessa päin maailmaa tuollaiset päikyt on ihan yleinen tapa myös aikuisilla, ei se niin outoa nyt ole. 

[/quote] Yök että inhoan tuota päikyt sanaa. Oikeasti et tarvitse mitään 1-2 tunnin päiväunia, se on vain omaa laiskuuttasi tai sitten terveydessäsi on jotakin pahasti pielessä. Sinuna menisin lääkäriin ja ottaisin labrakokeet.

[/quote]

En ole mitenkään väsynyt tai uupunut vaan hyvinkin energinen. Minä vaan haluan nukkua niin, että nukun yöllä vain 4-5 tuntia ja päivällä sitten pari. Ei se mikään sairaus ole. Eteläisemmissä maissa tuollaista on perinteisesti harjoittaneet kokonaiset kansakunnatkin - sairaita kaikki?

Mitä tulee tuohon ap:n kumppanin ainaiseen makailuun ja vetelöintiin, niin kyllähän tuolla tavalla aika monet elää. Ainakin nörttityypit. Itse kaipaan kyllä liikuntaa enemmän, mutta esim. mieheni on semmoinen ettei välttämättä vapaapäivinä edes laita vaatteita päälle ja on koneella koko päivän. Olkoon minun puolestani, ei se minua häiritse enkä koe tarvetta väkisin patistaa ulkoilemaan tms. Jos olisin kaivannut urheilullista miestä, en olisi tätä "velttoa nörttiä" alunperinkään ottanut ;-)

[/quote]

Etelän ihmiset nukkuvat yöllä paljon vähemmän kuin 8h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luultavasti vain tapa.

Vierailija
5/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm joo... vähän sama meillä. Mies käy kyllä koiria lenkittämässä ja tekee välillä jotain, mutta nukkuu iha mielettömästi. Nukahtaa päiväunille sohvalla istualleen tietokoneen hiiri käsissä. Joka ilta. Nukkuu yhteensä ehkä 12 tuntia vuorokaudessa. Osa sängyssä, osa sohvatuolissa. Minä nukun aika tarkalleen 6 tuntia. Että en oikein käsitä...

Oletko sä laskenut, kuinka paljon unta yhteensä vuorokaudessa tuolla tavoin tulee?

Vierailija
6/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahan se on, mutta miten tuon ihmisen kanssa voi mitään tehdä kun on aina sohvalla tai nukkuu..? Onko tämä jotenkin yleistä, en ole koskaan törmännyt vastaavaan aikaisemmissa suhteissa.

Vierailija
7/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska, aloitekyvytön ja saamaton.

Vierailija
8/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska, aloitekyvytön ja saamaton.

Vierailija
9/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaako mies? Voisiko olla uniapneaa?

Vierailija
10/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki ihmiset ole samanlaisia, mitä vikaa tuossa on? Minäkin olen aamuvirkku ja tykkään nukkua päiväunia.

Vierailija
11/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pyydä se mukaasi lenkille tai salille.

Vierailija
12/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin samanlainen vuorokausirytmi. Tarvitsen 1-2 tunnin siesta-päikkärini kyllä joka päivä. Monessa päin maailmaa tuollaiset päikyt on ihan yleinen tapa myös aikuisilla, ei se niin outoa nyt ole. 

Vierailija
13/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toihan makaa koko ajan. Tosi normaalia...

Vierailija
14/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aikatylsältä elämältä.

Vierailija
15/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin istuisin vain sohvalla niin varmasti nukahtaisin tuollaisille päiväunille useasti. Minua ainakin piristää aktiivisuus ja tekeminen. Ihan vaikka siivoilu tai liikunta.

Vierailija
16/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Yök että inhoan tuota päikyt sanaa. Oikeasti et tarvitse mitään 1-2 tunnin päiväunia, se on vain omaa laiskuuttasi tai sitten terveydessäsi on jotakin pahasti pielessä. Sinuna menisin lääkäriin ja ottaisin labrakokeet.

Vierailija
17/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vitamiinipuutos? Epäterveelliset elämäntavat muuten..? Itsekin olin jossain vaikeessa syksyä todella väsynyt ja kiinnostusta riitti lähinnä sohvalla makaamiseen. Minulla auttoi ateriarytmin muuttaminen säännölliseksi (ja terveellisemmäksi), vitamiinit kuntoon ja päivittäinen, edes pieni, urheilusuoritus mielellään ulkoilmassa :-)

Vierailija
18/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:39"]

[/quote]

En ole mitenkään väsynyt tai uupunut vaan hyvinkin energinen. Minä vaan haluan nukkua niin, että nukun yöllä vain 4-5 tuntia ja päivällä sitten pari. Ei se mikään sairaus ole. Eteläisemmissä maissa tuollaista on perinteisesti harjoittaneet kokonaiset kansakunnatkin - sairaita kaikki?

Mitä tulee tuohon ap:n kumppanin ainaiseen makailuun ja vetelöintiin, niin kyllähän tuolla tavalla aika monet elää. Ainakin nörttityypit. Itse kaipaan kyllä liikuntaa enemmän, mutta esim. mieheni on semmoinen ettei välttämättä vapaapäivinä edes laita vaatteita päälle ja on koneella koko päivän. Olkoon minun puolestani, ei se minua häiritse enkä koe tarvetta väkisin patistaa ulkoilemaan tms. Jos olisin kaivannut urheilullista miestä, en olisi tätä "velttoa nörttiä" alunperinkään ottanut ;-)

Vierailija
19/19 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle luontaisin unirytmihän olisi jakaa unet kahteen osioon, päälle 8 tunnin kerralla nautitut yöunet eivät ole luonnolliset. Kertomuksessasi et kerro, mihin aikaan mies menee iltaisin nukkumaan, vapaalla tai työiltoina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi