Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko vastausta ystävällesi lähettämääsi tekstiviestikn?

Vierailija
01.01.2014 |

Esim jos olet "hehkuttanut" äitiyden onnea jossakin asiassa tai laittanut viestin miten olet ylpeä lapsestasi jonkin asian suhteen?

Minä odotan ja kys ystävä on äiti itsekin joten ymmärtää ja tietää kys tunteet itsekin. No, en saanut vastausta eikä sitä enää tulekaan koska kys viestistä on jo 1vko.

Tuntuu vaan aika haljulta ja paskalta:(

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:37"]

Ohoh, tulipas typerä olo kun luin tätä ketjua. Olen ihan aikuinen ihminen (70-luvulla syntynyt minäkin) ja olen aina ajatellut että tekstiviestitkin on tavallaan sellaista dialogia, että aina on hyvä vastata, ellei nyt selkeä ilmoitusasia ole kyseessä. Nyt sitten vasta tajusin että se onkin ihan normaalia että viesteihin ei tarvitse vastata.

Eikä tämä ole mitään sarkasmia, vaan oikeasti olen luullut niin.

[/quote]

Mä olen syntynyt 80-luvun alussa ja myös mä olen aina ajatellut, että tekstariin "kuuluu" vastata jotakin. Tuntuisi tylyltä olla vastaamatta mitään. Mä ajattelen sen tekstarin jonkinlaisena "tervehdyksenä" myös. No, on eri juttu jos on jonkun kanssa yhteyksissä ihan jatkuvasti, mutta mä en ainakaan ole niin tiiviisti ystävieni kanssa yhteyksissä, etteikö tekstari olisi aina samalla myös eräänlainen tervehdys ja mitäkuuluu-viesti.

Vierailija
2/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tuontyyppisiin odota välttämättä. Lähinnä vaan jos kysyn jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa asiassa olettaisin saavani edes hymiön vastaukseksi. Mutta toki en odota, että ihmiset on kokoajan puhelimen kanssa, joten vastaaminen voi kestää.

Vierailija
4/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siinä viestissä luki?

Vierailija
5/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Paska ystävä sulla. Tai jos tota nyt ysyäväksi voi sanoa...

Vierailija
6/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin unohtaa vastata. Sellaista sattuu.

Vierailija
7/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä minustakin tuntuu :/

ap

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:42"]

Tietenkin. Paska ystävä sulla. Tai jos tota nyt ysyäväksi voi sanoa...

[/quote]

Vierailija
8/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä on kysymys, jos siihen halutaan vastaus.

Jos viesti voisi yhtähyvin olla postikortti, ei siihen odoteta vastausta.

Vierailija
9/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei muuten ollut ensimmäinen eikä edes toinen kerta kun koen näin. Eli kys ystävä ei kommentoi yhtiläs mitään viestiin johon minusta ystävän tulisi vastata. Eli missä vika? En halua tuntea näin varsinkaan kys ystävän vuoksi tai häntä kohtaan, olen luullut että olemme "enemmän". Ystävyytemme alkoi yhteisessä työpaikassa jossa olimme läheiset työtoverit ja minä mm hänen sanojensa mukaan "autoin häntä selviämään elämänsä suurimmasta kriisistä" tuon yht työkaveruusajan aikana. 

ap

Vierailija
10/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:38"]

Esim jos olet "hehkuttanut" äitiyden onnea jossakin asiassa tai laittanut viestin miten olet ylpeä lapsestasi jonkin asian suhteen?

Minä odotan ja kys ystävä on äiti itsekin joten ymmärtää ja tietää kys tunteet itsekin. No, en saanut vastausta eikä sitä enää tulekaan koska kys viestistä on jo 1vko.

Tuntuu vaan aika haljulta ja paskalta:(

[/quote]

Tämä kuulostaa ilkeältä, mutta kasva aikuiseksi. Ihmiset suhtautuvat viesteihin eri tavalla. Et kysynyt mitään, joten ystäväsi ei näe tarpeelliseksi vastata mitään. Täysin normaalia. Nyt teet pienestä asiasta isomman kuin mitä se on. 

Vierailija
11/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestissä ei ollut kysymystä, ei tarvitse vastata. Mitäs jos soittaisit tekstittelyn sijaan? :)

Vierailija
12/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös itse koen, että minulla on suurempi tarve jakaa asioita erään ystävän kanssa kuin hänellä. 

Hän ei vastannut joulun toivotus -tekstariini, jossa oli myös kysymys, mutta selvisi, että olikin vastannut, mutta viesti ei ollut tullut perille, kun elisalla oli häikkää tuolloin.. Eli voi ap johtua elisasta, jos on operattorisi.

Vierailija
13/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. En tiennytkään että jokainen tekstiviesti jonka ystävälleen lähettää tulee sisältää kysymyksen jotta on oikeutettua odottaa siihen vastinetta...aika erikoinen logiikka, pakko sanoa. Ja käytännössä aika mahdotonkin, mielestäni.

Minusta on aika tavallista ja normaalia "small talkia" lätistä niitänäitä ja jos toinen tuo esille esim sen miten on syystö tai toisesta ylpeä lqpsestaan niin kyllä sellaiseen minusta ainakin olisi aika ok vastata ja reagoida jotain takaisinkin! Niin tekisin itsekin koska äitinä tiedän kys fiilikset, aivan kuten negatiivisetkin.

ap

Vierailija
14/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös itse koen, että minulla on suurempi tarve jakaa asioita erään ystävän kanssa kuin hänellä. 

Hän ei vastannut joulun toivotus -tekstariini, jossa oli myös kysymys, mutta selvisi, että olikin vastannut, mutta viesti ei ollut tullut perille, kun elisalla oli häikkää tuolloin.. Eli voi ap johtua elisasta, jos on operattorisi.

Vierailija
15/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ tuollaiseen voi vastata?! "no kiva juttu"?

Vierailija
16/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ystäväsi on erilainen. Hän ei koe tarvetta lähettää ns turhia, small talk -viestejä.

Vierailija
17/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiseen? Syy josta olin ja olen kovin ylpeä on sellainen johon hän olisi todellakin voinut vastata jotakin koska kys asia ei lle mitenkään "iisi" juttu saavuttaa ja hän tietää sen ammattinsakin puolesta. No, se siitä, haljulta vain tuntuu ja kuten sanoin niin eipä lle ensimmäinen kerta.

ap

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:05"]

MITÄ tuollaiseen voi vastata?! "no kiva juttu"?

[/quote]

Vierailija
18/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et soita sille ystävällesi, jos kerran haluat vastauksen? Ihan kuin joku muu sanoi, kasva nyt aikuiseksi ja lopeta kiukuttelu. Jos väkisin haluaa loukkaantua, niin aika löytyy joku syy, mutta tämä sinun syysi on nyt tosi kaivamalla kaivettu. 

Vierailija
19/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse välttämättä vastaisi tuollaiseen. Kaikilla ei ole tekstaripaketteja. Lisäksi matkustelen paljon ja ulkomailta en aina työmatkoilta ja kiireen vuoksi vastaile. Lisäksi en voi sietää, että minulta odotetaan hömppävastauksia kesken kiireisen työpäivän. Ja sitten ne vastaamiset voivat unohtua, kun on kiire hakemaan lapsia ja kotiin. Ehkä olen sitten "paskakaveri".

Vierailija
20/43 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinulle on tärkeää ylläpitää small talkia tekstiviestein. Ystäväsi ehkä ei ole sellainen. Se ei silti tarkoita, etteikö hän olisi ystäväsi. Jos se ei sinulle riitä, niin sille ystäväsi ei voi mitään. Ei hän voi muuttua sellaiseksi kuin sinä haluat. Hänen tulee saada olla oma ihmisensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi