Minkä ikäisenä lapsenne oppi kirjoittamaan nimensä?
Meillä tyttö huhtikuussa neljä ja oppi pari viikkoa sitten.. Kaverini lapsi oli oppinut kuulemma jo 2-vuotiaana.
Itse olin oppinut joskus 4-5-vuotiaana ja opin myös 5-vuotiaana lukemaan..
Kommentit (27)
Lapsia ei ole, mutta itse opin kolme- tai neljävuotiaana kirjoittamaan oman viisikirjaimisen nimeni tikkukirjaimilla. Tosin e-kirjaimeen laitoin yhden viivan liikaa, koska luulin ettei sillä ole niin merkitystä. :)
4-vuotiaana 5-kirjaimisen nimen. Nimessä oleva S tosin meni vielä pitkään tuon jälkeenkin väärinpäin. :)
Taisi kaverisi vähän liioitella? :)
3v. ei osaa vielä kirjoittaa omaa nimeään.
Esikoinen taisi oppia kirjoittamaan lempinimensä (lyhyempi kuin "oikea" nimi) siinä 4-5v. Kuusivuotiaana oppi kirjoittamaan oikean nimensä.
Poika oppi hieman ennen neljää vuotta.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:10"]Meillä tyttö huhtikuussa neljä ja oppi pari viikkoa sitten.. Kaverini lapsi oli oppinut kuulemma jo 2-vuotiaana.
Itse olin oppinut joskus 4-5-vuotiaana ja opin myös 5-vuotiaana lukemaan..
[/quote]Kolmivuotiaana oppi nimensä kirjoittamaan. Lukemaan oppi 4v10kk ikäisenä. Kirjoittamaan hieman myöhemmin. Tässä kuussa täyttää kuusi ja lukee sujuvasti. Pysyy moitteettomasti television tekstityksen kyydissä. Kirjoittelee lyhyehköjä kirjeitä perheenjäsenille.
Tyttäreni viisi vuotta viisi kuukautta, halusi itse opetella ja minulla oli aikaa opettaa, veljensä oli helppo vauva. Nyt tuo tyttö on 34 vuotias ja menestyy työssäänkin erittäin hyvin. Matemaattisesti lahjakas kaunotar, vaikka itse sanonkin! Veljensä oppi n. kolmen ikäisenä, opettajana tietysti sisarensa!
No varmaan riippuu vähän nimestäkin... Veikkaan että Ea kirjoittaa nimensä nuorempana kuin Nico-Petteri.
Tyttö 3-vuotiaana, poika 4-vuotiaana. Nuorempi tyttö 2v10kk ei vielä osaa.
Just nyt viisivuotiaana oppi. Ei kaksivuotiaana oppiminen kuulosta ollenkaan mahdottomalta, koska itse olen oppinut kirjoittamaan kolmevuotiaana, enemmänkin kuin nimeni.
Minä olen ylpeä siitä kun kaksospojistani toinenkin oli yhtäkkiä piirtänyt ihmisen jolla oli silmät, suu ja hiukset, ja keskikroppa ja tikkumaiset kädet ja jalat, ja jopa pallukat jalkaterinä. Toinen poika tuli siinä sitten arvostelemaan (on itse osannut jo syksystä asti) että liian laiha :) Pojat täyttää ensi kuussa 5v.
Meillä on molemmat oppineet 3-vuotiaina.
3-vuotiaana kirjoitti nimensä ensimmäisen kerran. Tuo nimmari on seinällä vieläyli 10 vvuoden jälkeenkin. Mutta en kyllä muista, että milloin oppi kirjoittamaan sen ilman apua (kirjainten luettelemista).
Pakko oli tarkistaa, kun on tuo ikuistettuna valokuvaan... Eli pojalla oli ikää 3 v 1 kk, kun oppi nimensä kirjoittamaan.
Muistaakseni 3- 4v on kaikki lapseni oppineet nimen kirjoittamaan. Ei sitä aikaisemmin edes harjoiteltu, vaikka kaikki on olleet hyviä piirtäjiä jo ihan pienenä. Päiväkodissa se opetettiin. Sielä piti piirtuksiinsa kirjoittaa nimensä.
Muistan nuoruudestani pienen sukulaistytön, joka 2v kirjoitti nimensä, oli muutenkin joka asiassa ikäisiään edellä. Oli hiljainen kympin oppilas koulussa ja kouluttautui korkealle. Tappoi nuorena itsensä. Hänen elämänsä oli taaperosta asti yhtä suorittamista. En muista, että hän olisi koskaan ollut vain lapsi, joka leikkii huolettomasti.
2- vuotiaana on esikoinen oppinut, toki täytti kuukauden päästä 3 ja nimi helppo. Keskimmäisen iso siskon nimen 3- vuotiaana ja omansa 4. Kuopus ei vielä ole kynä ikäinen
Lähti kesken!! Niin siis poikani 5 v 2 kk ei osaa vielä kirjoittaa kunnolla nimeään. onko normaalia? T. Ap