Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka on aloittanut jo täysnutrauksen?

Vierailija
01.01.2014 |

Miten on eka päivä mennyt? Itselläni jäljellä vielä 1pss ja säästin iltapalaksi ison annoksen salaattia. Hankalinta on olla ilman kastiketta, taidan laittaa viinietikkaa päälle.

Vatsa on aika sekaisin, taitaa johtua makeista pirtelöistä, joita join kaksi. Keittojen kanssa ei ole tuota ongelmaa.

Nälkä alkaa vähän olla, kun muulle perheelle tekee ruokaa ja kattaa pöytään kaikenlaisia herkkuja. Kaloreita olen saanut tähän mennessä noin 500.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. päivä alkaa, paino noussut eilisestä +200g. En masennu, pieniä mittausepätarkkuuksia tai nestetasapainon kenahtelua. Näläntunne ei ole kummoinen, muttei olokaan kyllä mikään energinen vielä. Odotellessa...

"Ketoaineiden tuotto ei paaston alkupäivinä ole voimakasta. Paaston jatkuessa, ts. yleensä 5.–6. paastopäivästä lähtien, ketoottinen tila on voimakkaimmillaan. Ketoosin tunnistaa paastoajalle tyypillisestä, imelänhajuisesta hengityksestä. Ketoainetuotannossa syntyy vähäisiä määriä asetonia, joka vesiliukoisena poistuu mm. ihon ja munuaisten sekä haihtumalla keuhkojen kautta. Ketoosin alkupäivinä ihminen saattaa kokea olonsa hyvin väsyneeksi ja nuutuneeksi, mutta noin viikon kuluttua ketoosin alusta hyvin pirteäksi ja energiseksi. Tämä johtuu siitä, että aivot käyttävät ketoaineita ravintolähteenään mieluummin kuin glukoosia."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketoosi_%28tila%29

Keittonutraaja ja salaatit, 2l vettä päivässä

Vierailija
22/39 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty niitä makeita käyttämään, koska vatsa ei siedä keinotekoisia makeutusaineita. Hirveät ilmavaivat, kova kipu ja turvotus ja ripuli. Ehkä sulla on sama . Esim sokerittomat pastillit yms mulle 2 on jo liikaa. Monella on samoja vaivoja. Ota mieluummin maustamatonta jogurtti. Sekaan soseutettuja mansikoita . Lusikallinen vehnäleseitä. On parempaa ja terveellisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nutrata keitoilla 4 viikkoa ja se tarkoittaa hiilihydraattimäärän laskemista alhaiseksi. Kalorien saanti on noin 600Kcal/ vrk. Mansikat ja muut marjat, hedelmät, mehut, puurot, suuri määrä porkkanoita tai tomaatteja jne. terveelliset ruuat sekoittavat dieetin. Siirryn niihin kyllä sitten, kun dieetistä pudottaudutaan pois. AP

Vierailija
24/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. päivää kasassa. Nälkä ja palelu on kadonnut, samoin päänsärky. Olo on iloinen, energinen ja hyvä. Iho ei tunnu kuivalta enää. Jaksan käydä jumppaamassa ja touhuta vaikka mitä! Huomenna katson mitä vaaka näyttää ja aloitan viikon no:2

Vierailija
25/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa nutrausta+ n.1 viikon verran olen syönyt pussikeittoja noin puolet aterioista ja puolet normaalia ruokaa. Paino nousi ruuan aloittamisen jälkeen 2-3kg, jota osasin odottaakin, kun glukoosivarastot täyttyvät ja sen mukana tulee jälleen nestettäkin kehoon.

Tällä erää päätän pikastartin tähän ja olen tyytyväinen n. 6-7kg lopputulokseen. Uskoisin, että pidän toisen 4 viikon spurtin syksyllä.

Vyötärö on pienentynyt tasaisesti 1cm/kg.

Nyt laihduttaminen jatkuu 1200kcal:n ruokavaliolla. Keittelen juuri sienirisottoa, jossa on parmesaania. Lasken koko kasarillisen kalorit ja jaan sen sopiviin annoksiin rasioihin. Jos en jaksa tällä kalorimäärällä, nostan 1400kcal:iin. Syön 4x 300kcal ja tarvittaessa 100-200kcal välipalan. Liikuntaa kolme kertaa viikossa vähintään 30min. Oletan, että laihtumisvauhti on näin 500g/vko.

- Tämän perusteella voin kyllä suositella dieettiä ainakin voimakkaasti ylipainoiselle. Sen aikana jaksaa ihan hyvin urheilla. Hinnaksi tulee n. 6e päivä ja lisäksi se mitä menee salaatteihin: ei erityisen kallista, jos vertaa esimerkiksi työpaikka-ateriaan ja kauppaostoksiin, joita tekisi muutenkin.

Käyn kertomassa jossakin välissä mihin suuntaan paino etenee tämän jälkeen.

ap

Vierailija
26/39 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikon kohdalla jumittaa, mieliala laskee, into on nollissa. Kokonaispudotus vai -3,9 eli viime viikosta ei  ole tapahtunut oikeastaan mitään. Söin aamulla Nutrikeiton, päivällä Picnic-salaatin, iltapäivällä Arnold' sissa hörpin fruitien, päivälliseksi salaatin kastikkeen kera ja illalla jo puolikkaan pizzan. Pieleen mennyt päivä siis, totaalisesti.

Mies sanoo, että kasvot ovat kaventuneet kovasti. Potkin itseni uuteen alkuun huomenna, koitan olla antamatta periksi yhden päivän takia. ap :(

Vierailija
27/39 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:06"]

Miten on eka päivä mennyt? Itselläni jäljellä vielä 1pss ja säästin iltapalaksi ison annoksen salaattia. Hankalinta on olla ilman kastiketta, taidan laittaa viinietikkaa päälle.

Vatsa on aika sekaisin, taitaa johtua makeista pirtelöistä, joita join kaksi. Keittojen kanssa ei ole tuota ongelmaa.

Nälkä alkaa vähän olla, kun muulle perheelle tekee ruokaa ja kattaa pöytään kaikenlaisia herkkuja. Kaloreita olen saanut tähän mennessä noin 500.

[/quote]Joo oli niin vittumaista hommaa ettei mennyt mitenkään.

Vierailija
28/39 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nutraus niinku rämemajavan kasvatusta vai..? Kun eikös se nutria ole rämemajavan toinen nimitys. :-B

Vierailija
29/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin uudelleen vauhtiin. Ulkomuoto muuttuu niin, että huomaan itsekin varsinkin reisistä ja vatsasta. Vaakaa koitan välttää nyt vähän aikaa, koska sadat grammat eivät tunnu miltään. On varmaan palkitsevampaa katsella viikon tai kuukauden jälkeen miten sujuu.

Tänään väsyttää kauheasti. Päänsärky on vaivannut uudelleen sen jälkeen, kun söin kaikkea diettiin kuulumatonta.  Iho on kyllä kuiva kuin hapankorppu, ostin kokonaisen pumppupullon rasvaa. Latasin jääkaappiin vettä kylmenemään, taas sen juominen on unohtunut.

Salaattien syömisestä on tullut ihan hyvä tapa jo. Syön 2-3 kukkuraista lautasellista päivässä.

Onko muita nutraajia linjoilla? Kuinka kauan olette olleet dieetillä?

Vierailija
30/39 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin aloittaa nutrauksen. Raha on ongelmana. Mistä saisi nutreja edullisesti?

Vierailija
31/39 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieli tulla taas päivittämään, kun tällä viikola paino putoaa niin vauhdilla. Nyt saalis on -8,6kg. Edellinen kirjoittaja ilmoitti tai kysyi, ettei dieettiin kuulu salaatti, mutta kyllä se omissa ohjeissani kuuluu (sairaalan ohjelma). Kevyitä vihanneksia pitää syödä se 500g ja sillekin on olemassa kalorirajoite. Tarkoitus on pitää vatsa toiminnassa ja oppia hyvä tapa syödä paljon vihanneksia.

Osanutrauksessa vain osa aterioista korvataan pusseilla, osa on normaalia ruokaa.

Vierailija
32/39 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 kk nutriletilla viime kesänä. Samalla kävin joka pv pitkän kävelykenkin. Laihduin yli 20 kg ja pääsin normaalipainoon. Tuollaisen paastoamisen jälkeen vain kävi niin että kun aloin syödä normaalisti niin kilot alkoivat kertyä takaisin :( kalorimäärä ruuassa kannattaa pitää kauan tosi pienenä vielä nutrauksen jälkeenki ettei käy niinku mulle.

Vierailija
33/39 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ja minun on ilman muuta jatkettava laihduttamista ruokavaliolla. Vaikka saisinkin sen 10kg pois, on edessä vielä suurempi urakka. VLCD antaa vain alkusysäyksen muuhun laihduttamiseen. ap

Vierailija
34/39 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikon hokkuspokkus:

painoa pudonnut kaiken kaikkiaan -6,1kg ja vyötäröltä kadonnut 7cm

Olen ottanut keittojen ja salaattien ohelle hiukan ylimääräistä. Olen syönyt joskus iltaisin kipollisen mustikoita, joskus dipannut tuorekurkkuja kermaviiliin. Päivittäin tulee paistettua salaatin päälle jotakin lämmintä (sieniä), siinä tulee ylimääräisiä kaloreita paistorasvasta. Joskus ripottelen salaattiin parmesaania tai lisään kevyttä valkosipulikastiketta.

Olo on ihan reipas ja normaali, nukun hyvin yöt. Ajattelin jatkaa vielä pääosin nutrikeitoilla jonkin aikaa. Olisi niin kiva saada kasaan täysi -10kg. Tuon jälkeen siirryn laihduttamaan edelleen ruokavaliolla n.1200kcal/ päivä.

Vierailija
35/39 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmatta päivää easy dieetillä. En viitsi käydä vaalla, mutta olettaisi, ettei tulosta vielä näkisikään. Ruuan laitto muulle perheelle sai aikaan mielitekoja, muuten olen ihan ok ruuan kanssa. Pussien jälkeen siirryn noudattamaan fitfarmin ruokavalio-ohjeita ja kasvatan lihaksia. Vartaloni on onneksi melko hyvin muokattavaissa, mutta viime vuosi sai minut syömään ja juomaan enemmän kuin tarve olisi vaatinut. Nyt alkoi uusi elämä 2014! Jumppaan meinaan tänään jaksaa. Olen kerrana aiemmin ollut kuurilla ja parissa viikossa lähti 6kg, joka todella jo näkyi. Ja sai minut muuttamaan elämäntapojani, kunnes muutin ne takaisin huonompaan suuntaan. Kevyempänä minun tulee olemaan helpompi olla itseni kanssa ja pystyn nauttimaan liikkumisesta niin kuin joskus aiemmin. Saan vanhat vaatteeni päälle ja voin ehkä ostaa uusiakin. Siihen asti himmailen ja odotan. Muistetaan vaan kaikki, että pussien jälkeen, jos palaa entiseen elämään niin kilot tulee tuplana takaisin. Sen vuoksi elämänmuutoksen tekeminen on välttämätöntä!

Ja niille, joista pussit ovat kalliita. Ajattele, että ruokaankin menisi rahaa ja nyt et syö muuta!

Vierailija
36/39 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmatta päivää easy dieetillä. En viitsi käydä vaalla, mutta olettaisi, ettei tulosta vielä näkisikään. Ruuan laitto muulle perheelle sai aikaan mielitekoja, muuten olen ihan ok ruuan kanssa. Pussien jälkeen siirryn noudattamaan fitfarmin ruokavalio-ohjeita ja kasvatan lihaksia. Vartaloni on onneksi melko hyvin muokattavaissa, mutta viime vuosi sai minut syömään ja juomaan enemmän kuin tarve olisi vaatinut. Nyt alkoi uusi elämä 2014! Jumppaan meinaan tänään jaksaa. Olen kerrana aiemmin ollut kuurilla ja parissa viikossa lähti 6kg, joka todella jo näkyi. Ja sai minut muuttamaan elämäntapojani, kunnes muutin ne takaisin huonompaan suuntaan. Kevyempänä minun tulee olemaan helpompi olla itseni kanssa ja pystyn nauttimaan liikkumisesta niin kuin joskus aiemmin. Saan vanhat vaatteeni päälle ja voin ehkä ostaa uusiakin. Siihen asti himmailen ja odotan. Muistetaan vaan kaikki, että pussien jälkeen, jos palaa entiseen elämään niin kilot tulee tuplana takaisin. Sen vuoksi elämänmuutoksen tekeminen on välttämätöntä!

Ja niille, joista pussit ovat kalliita. Ajattele, että ruokaankin menisi rahaa ja nyt et syö muuta!

Vierailija
37/39 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sä tuhoat sun terveyden ja aineenvaihdunnan tolla.

Jatkossa lihoat vain helpommin :-/

Vierailija
38/39 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat ovat myös olennaisia rasvan palamiselle, joten omega 3 kehiin! Ja cashew-pähkinöitä sellainen 15g/vrk!

Vierailija
39/39 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:35"]Rasvat ovat myös olennaisia rasvan palamiselle, joten omega 3 kehiin! Ja cashew-pähkinöitä sellainen 15g/vrk!

[/quote]

Siirryn normaaliin ruokaan pussidieetin jälkeen. Niin kauan kuin toteutan VLCD- kuuria, ei tarvita lisävitamiineja tai pähkinöitä. Muuten kyllä pähkinät maistuvat, samoin terveelliset öljyt ja marjat, täysjyväviljat, juustot, kala, kaikki. Liiankin hyvin, koska ylipainoa on yhä rutkasti. AP nutraaja