joulu täysihoidossa mummolassa?
Vietätkö joulun täysihoidossa mummolassa lasten kanssa joka vuosi? Itsellä ei tätä mahdollisuutta, koska vanhemmat kuolleet, mutta ihmettelen välillä näitä juttuja. Eräs ystäväni kertoi menevänsä mummolaan perheinen viettän aattoa , koska ei työssäkäynnin vuoksi mm. ehdi laittaa joulua??
Kommentit (7)
Uuh, minulle tuo olisi ihan painajaista. Minä tykkään laittaan joulun itse ja siihen kuuluvat tietyt jutut. Omien vanhempien tai appivanhempien luona jotain aina puuttuisi ainakin ruuan suhteen. Mitään ruokia en mukanani voisi viedä, koska siitä anopit vetäisivät herneet nenään, mutta eivät he meillekään halua tulla vaikka samassa kaupungissa asutaan.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 19:05"]
Vietätkö joulun täysihoidossa mummolassa lasten kanssa joka vuosi? Itsellä ei tätä mahdollisuutta, koska vanhemmat kuolleet, mutta ihmettelen välillä näitä juttuja. Eräs ystäväni kertoi menevänsä mummolaan perheinen viettän aattoa , koska ei työssäkäynnin vuoksi mm. ehdi laittaa joulua??
[/quote]
Ihanaa, jos lapsia ja alpsenlapsia tulee!
- mummo joka on niin onnekas, että useimpina vuosina saa hemmotella jouluna rakkaimpiaan.
Me menemme aina jouluksi mummolaan, koska siellä suunnalla muutakin sukua. Ollaan joku yö, koska asumme kauempana. Isovanhemmat eivät voi jouluksi tulla meille, koska eivät halua olla jouluna kaupungissa ja asunto on melko pieni (ei vierashuoneita). Vanhemmilleni lasten joulu on kohokohta ja se juttu joulussa! Näin oli omassa lapsuudessanikin ja tulee olemaan varmasti tulevaisuudessakin :)
Täyshoito mummolassa, mutta siihen malliin että isovanhemmat maksaa ja minä teen ruuat, kun kokki olen koulutukseltani..eivät itse ehtisi koska ovat maanviljelijöitä, niin on helpompi pitää joulu heidän luonaan ja heidän käydä valmiiseen pöytään.
Eipä oo koskaan mitään kriittistä puuttunu..eikä meillä kukaan vedä nenään, kun jokainen osaa olla mummolassa kun kotonaan :)
Mihinkähän se herne tost katos... :D t.6
Meillä juuri oli. Minä olen se mummo ja mummola. Nautin, kun saan laittaa joulua. Ruoat, koristeet, valot, kuusi jne.
Tänä jouluna meillä oli taas lapsi, lapsenlapset, miniä vieraana.
Minä tykkään passata ja laittaa. Aikaa on, vaikka olemme työssäkäyviä isovanhempia.
Minunkin vanhempani ovat kuolleet. Itse otan anopin ja apen meille täyshoitoon jouluksi. Viipyvät kyllä vain pari päivää.