Mahaläskeistä, ällöttää
Olen kai ns. laihaläski. Mulla kertyy rasva mahaan. Ällöttävä mahaläski höllyy joka askeleella, olisin muuten kuinka hoikka tahansa. Pituutta mulla on 170cm ja tällä hetkellä painan n. 57. Hoikimmillani olen painanut pari kiloa vähemmän, mutta mahaläskit oli ja pysyi. Bikineistä on turha haaveillakaan. Miten pääsen maharasvasta eroon?
Harrastan aerobista keskimäärin 3 kertaa viikossa (hölkkään/juoksen, yleensä intervallityyppisesti) ja käyn kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa. Mulla on muuten kaksijakoinen ohjelma, mutta vatsat ja selät teen joka kerta. Vatsalihakset ON, tunnen ne selvästi ja kovina läskin alla. Mutta tuossa päällä on ja pysyy se hyllyvä kerros.
Onko ne hormonaaliset syyt täyttä humpuukia? Kuulemma stressihormonitasot voisi aiheuttaa nimenomaan läskien kertymistä mahaan?
Entäpä ruokavalio? Hiilarit minimiin? Vettä vähintään 3 litraa päivässä? Ruokapuoli on varmaan se mun ongelma. Yritän kyllä huolehtia riittävästä proteiinista, saan n. 2g/kg. Kaloreita tulee päivässä n. 1600-1800. Yhtään enemmän jos syön, niin maha kasvaa vielä kammottavampiin mittasuhteisiin.
Rasvaimuun?
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:41"]
Et todennäköisesti pääse niistä eroon millään, paitsi laihduttamalla itsesi niin kuivan laihaksi että lopulta lähtee sieltäkin... Terveellistä tai kaunista sellainen laihuus ei ole kuitenkaan.
Itselläni on aina ollut sama ongelma. Jo 50 kilossa minulla on mahalöllöläskiä, ja jos taas olen laihduttanut sen alle, maha kyllä katoaa mutta jalat ja kädet on surkeat tikut. Minulla tosin ongelman ratkaisi psyykkisellä tasolla lihominen. Lihoin eron jälkeen 25 kg, ja silloin tajusin, että ne "kaameat mahaläskit" joita olin jonain 55-kiloisena kauhistellut, ei oikeasti ollut yhtään mitään. Sittemmin kun olen laihduttanut 53 kiloon, niin ei ole enää koko löllö vatsalla kiusannut yhtään. Sitä kun on sen verran vähän että vaatteilla se peittyy, ja tukevalla kokouimapuvullakin.
[/quote]
No joo, mullakin naama menee todella kapeaksi (mielestäni liian lommoposkiseksi) jo tuossa 55 kilossa, joten en kamalasti viitsisi painoa pudottaa. Oikeastaan haluaisin lisää painoa, mutta lihasta mielellään ;) En tiedä, miksi tämä asia minua niin kovasti vaivaa. Olen melkein 40-vuotias, mun pitäisi olla sinut itseni ja läskieni kanssa, mutta niin vain vaivaa. Alan ehkä harkita sitä reissua Tallinnaan...
Et todennäköisesti pääse niistä eroon millään, paitsi laihduttamalla itsesi niin kuivan laihaksi että lopulta lähtee sieltäkin... Terveellistä tai kaunista sellainen laihuus ei ole kuitenkaan.
Itselläni on aina ollut sama ongelma. Jo 50 kilossa minulla on mahalöllöläskiä, ja jos taas olen laihduttanut sen alle, maha kyllä katoaa mutta jalat ja kädet on surkeat tikut. Minulla tosin ongelman ratkaisi psyykkisellä tasolla lihominen. Lihoin eron jälkeen 25 kg, ja silloin tajusin, että ne "kaameat mahaläskit" joita olin jonain 55-kiloisena kauhistellut, ei oikeasti ollut yhtään mitään. Sittemmin kun olen laihduttanut 53 kiloon, niin ei ole enää koko löllö vatsalla kiusannut yhtään. Sitä kun on sen verran vähän että vaatteilla se peittyy, ja tukevalla kokouimapuvullakin.