Miksi Suomesta ei saa ajan tasalla olevia kosmetiikkamerkkejä?
Ensinnäkin minusta on aivan käsittämätöntä että jossain Turkinkin kaltaisessa kehitysmaassa on monta Sephoran kaiken kattavaa kosmetiikkaliikettä eli kaikkien vähänkään matkustavien suomalaisten tuntemaa "Kosmetiikkataivasta", eikä täällä niinsanotussa kehittyneessä Suomessa yhtään kappaletta!!!! Ruotsissakin on niitä jo ainakin 3 kpl ja lisää varmasti tulossa. Onko suomalaiset kosmetiikan maahantuojat ja sisäänostajat vaan muita maita noin 10 vuotta jäljessä vai mikä mättää? Ostovoimaa olisi sillä kaikki tuntemani naiset (ja myös heille matkoilta ostelevat miehensä) hamstraa ulkomaiden Sephorasta tuotteita ja tuotemerkkejä joita täältä ei saa.
Toki on edistystä että täällä on sentään jo Kick's, mutta suurin osa tavarataloista ja liikkeistä myy pelkkiä ylihintaisia TÄTImerkkejä kuten Chanelia, Rubinsteinia ja muuta sellaista joissa maksaa eniten pakkaus ja merkki eikä sisällön laatu!
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:35"]
Suosittelen käyttämään eläimillä testaamattomia meikkejä. Tutustukaan vähän eläimillä tehtäviin testeihin, niin ette varmasti halua ostaa enää eläimillä testattuja kosmetiikkatuotteita. Itse tykkään meikkaamisesta ja kaikki meikkini ripsiväreistä huulipuniin on täysin vegaanisia. Myös halpoja vegaanisia merkkejä löytyy.
[/quote]
Minkämerkkisiä meikkejä käytät? Kiinnostaisi itseänikin päivittää merkit vegaanisiin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:12"]
En asu enää Suomessa, mutta aikoinani ainakin näitä meikkejä kaipasin: Urban Decay, Too Faced, Smashbox, Benefit, Nars, Stila, Elf, Philosophy...
[/quote]
Mä kaipaan noiden lisäksi myös Diptyquen tuoksuja, huonetuoksuja ja -kynttilöitä :) Ostan noin 5000 eurolla kosmetiikkaa ulkomailta vuodessa, siksi koska Suomesta ei saa.
[/quote]
Yleensä ottaen mitä tahansa laadukkaita niche-tuoksumerkkejä kaipaisin minäkin Suomeen. Siinä kun on sellainen tuote, jota ei oikein testaamatta ensin viitsi netistä ostaa, koska kaksi periaatteessa hyvin samantyyppistäkin tuoksua voi reagoida juuri omalla iholla hyvin eri tavalla.
Sephora-hehkutusta en ehkä täysin ymmärrä. Kyseessähän on vain yksi kansainvälinen kemppariketju. Heidän omat tuotteensa eivät ole mielestäni hääppöisiä, lukuunottamatta dip in -kynsilakanpoistoainetta, jota olenkin haalinut matkoilta. Sen sijan italialaisen halppiskosmetiikkaketjun KIKO voisi olla hyvä lisä Suomeen. Tietysti suunnattu lähinnä teineille, mutta esim. heidän luomiväreissään on melko huikean hyvät pigmentit verrattuna muihin halppismerkkeihin.
[/quote]Itse ostin just tota Kikoa, mutta en ole vielä ehtinyt kokeileen. Mä kyllä tykkään Sephorasta ja myös Briteissä toimiva Boots-ketju loistava.
Itsekin ostan käytännössä kaikki meikit ulkomailta. Suurimmaksi osaksi merkit on sellaisia, mitä ei Suomesta saa, mutta esim. bareMineralsin meikkipohjaa tilaan ulkomailta yksinkertaisesti hinnan takia; mulla ei opiskelijana ole mitään saumaa maksaa meikkivoiteesta 56e, kun ulkomailta tilattuna maksan siitä noin 20e. Eli luulen, et vaikka saatais enemmänkin näitä trendikkäämpiä merkkejä meiän marketteihin, niin hinnat olisivat kuitenkin niin järkyttävän korkeita, että silti tilaisin netistä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:47"]
Turkki ei ole kehitysmaa ja siellä on paljon ostovoimaa.
[/quote]
Ainoa ostovoima siellä ovat turistit jotka viitsii mennä sellaiseen maahan, ja Turkki on kuitenkin sen verran kehitysmaa ettei kelpaa EU:hun.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:12"]
En asu enää Suomessa, mutta aikoinani ainakin näitä meikkejä kaipasin: Urban Decay, Too Faced, Smashbox, Benefit, Nars, Stila, Elf, Philosophy...
[/quote]
Mä kaipaan noiden lisäksi myös Diptyquen tuoksuja, huonetuoksuja ja -kynttilöitä :) Ostan noin 5000 eurolla kosmetiikkaa ulkomailta vuodessa, siksi koska Suomesta ei saa.
Suosittelen käyttämään eläimillä testaamattomia meikkejä.
[/quote]
Urban Decay on tällainen sarja joka ei tee eläinkokeita.
Saako edes Suomesta mistään Clarisonicin Mia/Mia2-kasvonpuhdistuslaitteita? Tuo laite kun kuulemma on amerikkalaisten ja ollut jonkin aikaa myös ruotsalaisten naisten hehkuvien ja tasaisten ihojen salaisuus.
Onneksi tilanne on jo vähän muuttunut siitä, kun tämä ketju on aloitettu. Ollaan sentään saatu tänne jo NYX, Urban Decay ja Smashbox. Vieläkin moni merkki puuttuu, kuten Benefit, Too Faced, NARS, Laura Mercier... Eikä tänne saa edes mistään noita kunnolla tilattua, huoh. Stockan tai Sokoksen sisäänostajat sais jo herätä ja hoitaa hommansa kunnialla.
Kat von D ois myös kiva merkki saada tänne!
Olisikohan uusiin tulevaisuuden kauppakeskuksiin tulossa jotain uutta kuten sephora? Tarkoitan redi ja tripla kauppakeskuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan uusiin tulevaisuuden kauppakeskuksiin tulossa jotain uutta kuten sephora? Tarkoitan redi ja tripla kauppakeskuksia.
Tulispa mutta luulen että niissä on vaan ne samat vanhat mitä kaikkialla muuallakin :(
Sephora ois kyllä mahtava saada tänne!
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kun katsoo miten paljon täällä Suomessa on noita meikkaamattomia karuja TAIKINA-&NAVETTANAAMOJA, niin en ihmettele yhtään. Naisista vain n. 25% huolehtii itsestään ulkonaliikkumiskelpoisia, meikkeineen hiuksineen tuoksuineen kaikkineen! Suomessa on joku ihmeen hippimuoti olla pesemättä hiuksiaan, olla meikkaamatta naama hikisenä, ja haisemalla hielle!
T: contourpissis?
Katsos kun kysyntä ei riitä Sephoran avaamiseen täällä.Sephora ei muuten ole mikään uusi juttu, kävin Sephoran liikkeessä jo 90-luvun alussa Ranskassa.
Täkäläiset tavaratalot myymät tätimeikkejä koska tädeillä on ostovoimaa.
Kat Von D:n meikkejä kaipaan tänne, ihan parhaita.. ei niitä saa edes mistään tilattua!! Tai no ehkä jenkeistä, mut sitten alvit ja ties mitkä maksut tulee päälle.
Sähän voit sitte toimia siinä yrittäjänä ja kantaa riskin, kun mammat hamstraa mieluummin tarjoustalosta otakolmemaksayksi- meikkejä, kun kerran halvalla saa.
Suomesta ei saa kuin nettikaupoista laajempaa valikoimaa myös niitä ihan tavismeikkejä. Esimerkiksi YSL:n valokynää saa tasan niitä kahta sävyä, ykköstä ja kakkosta. Sokoksella myyjä tuijotti suu auki kun kysyin että eikö ole 1.5-sävyä?
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei saa kuin nettikaupoista laajempaa valikoimaa myös niitä ihan tavismeikkejä. Esimerkiksi YSL:n valokynää saa tasan niitä kahta sävyä, ykköstä ja kakkosta. Sokoksella myyjä tuijotti suu auki kun kysyin että eikö ole 1.5-sävyä?
Jep. Myös mm. Lancomen meikkivoiteissa on vaaleimpia sävyjä saatavilla Briteissä, mutta ei täällä Suomessa! :D
Surkean valikoiman seurauksena olen ostanut selektiivistä kosmetiikkaa Suomesta viimeksi joskus 2010 edellisen kerran... Ostan ulkomailla käydessäni ja lopun aikaa sitten netistä.
Itse ostan meikkini space.nk:sta, lookfantasticilta ja välillä sephoran ranskan nettikaupasta :) roses beautystorea tulee käytettyä myös.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen käyttämään eläimillä testaamattomia meikkejä.
Urban Decay on tällainen sarja joka ei tee eläinkokeita.
Ettekö te höppänät ymmärrä että nuo on aivan huijausta etteikö olisi eläimillä testattu nuo meikit. Suomen perustuslaki määrää sen, että meikit pitää aina testata ennen ihmisille myyntiä. Voi olla että tuota tuotetta itsessään ei ole testattu, mutta ne ainesosat kyllä ,mutta tuotevalmistaja on vain ulkoistanut työn.
Ja ihan perus maybelinit ja L'Oréalit tuo osan tuotteistaan Suomeen lähes vuoden kuluttua julkaisusta ulkomailla. Nytkin odottelen useiden sarjojen ilmestymistä suomeen...