Voi v***u!!! Mieheltä lähti kortti..
Minulla ei ole ajokorttia. Mies käy töissä Hämeenlinnassa mutta asutaan Tampereella. Tultiin lomalta kotiin ja napsahti 60 alueella 100 nopeus koska mies ei ollut huomannut että nopeusrajoitus oli vaihtunut 100km/h:sta 60km/h.. Mitä ihmettä tässä nyt tehdään??
Kommentit (73)
Jos ilman korttia meinaa ajaa ja joku ajaa kolmion takaa kylkeen.. Kenen vika? Kolmion takaa tulleen? Ei vaan sen joka ajaa ilman ajo-oikeutta (korttia)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:43"]Ööö, millä vuosituhannella elät jos sulla ei oo korttia?
[/quote] no eipä oo mullakaan korttia kun ei oo varaa ... Edes autoon
Emme todellakaan ole mitään amiksia. Mieheni on dippainssi ja minä yliopistossa. Pimeä tuntematon tie emmekä huomanneet missään nopeusrajoitusta. Noh, vahinkoja sattuu eikä sille mitään voi. Nyt vain pitää selvitä jotenkin.
ap
Ihan oma valinta mitä sitä itkemään.
Minkä ikäinen miehesi on? Jos miehesi on ajanut kortin ennen kuin mopokortti keksittiin, niin se saa ajaa mopolla ilman korttia. Mun mieheltä meni kortti muutama vuosi sitten ja se kysyi poliisilta, että saako ajaa mopolla. Poliisi sanoi, että saa. Kyllä miestä vitutti körötellä 50km/suunta mopolla turkishaalarissa talvipakkasella töihin.
Toinen jakaa hyvää hyvyyttään Vetomiehen (tm)-ohjeet ja kehtaattekin valittaa. Oisko pitänyt pitää vaan omana tietonaan ja antaa ihmisten turhaan kärsiä?
Sorry kysyjälle näiden kaikkien pölvästien lue "vajakkien" puolesta, ei paljoa kannusta.
Laita ilmoitus lehteen ja nettiin, varmaan joku muukin kulkee tuota väliä päivittäin. Sovitte sitten uudesta ystävyydestä, varmaan apua löytyy.
Suomi alkaa olemaan ikävä kyllä aika rankka paikka ja poliisivaltiollisuus lisääntyy. Tosin aikomus on hyvä ja oisko niin, ettemme muuten usko, tiedä häntä?
Hyvää uutta vuotta kuitenkin!
Tälläistä tilannetta ei ole mistään suunnasta Tampereelle tultaessa. Satasen aluetta on vain motarilla, eikä se vaihdu missään yllättäen kuuteenkymppiin
Ok, ikävä tilanne, miehesi joutuu sitten kulkemaan jonkun aikaa julkisilla. Se meni multa ohi, mitä sinun oma kortittomuutesi tähän asiaan kuuluu?
Huojentavaa kuulla, että nopeusia sentään vielä valvotaan!
Ihan oikealla vuosituhannella elän minäkin vaikka ei ole korttia.
En halua enkä tarvitse.
Asumme keskustassa ja kesät talvet kuljen pyörällä ja sillä pyörällä olen lapsiakin kuskannut vuosikaudet.
Miehellä on auto joten emme ole kuitenkaan autoton perhe.
Ja osaa käyttää taxia, bussia, junaa, laivaa ja lentokonetta joten aina olen päässyt sinne minne on pitänytkin päästä ihan ilman sitä ajokorttia.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:42"]
Emme todellakaan ole mitään amiksia. Mieheni on dippainssi ja minä yliopistossa. Pimeä tuntematon tie emmekä huomanneet missään nopeusrajoitusta. Noh, vahinkoja sattuu eikä sille mitään voi. Nyt vain pitää selvitä jotenkin.
ap
[/quote]
Jännä homma. Jos minä ajan pimeällä tuntemattomalla tiellä, olen entistä tarkkaavaisempi liikennemerkkien suhteen.
Toki en ole "Dippainssi" joten se lienee syynä siihen että tarkkailen tietä enemmän..
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:42"]
ap
[/quote]
Keksit päästäsi koko jutun.
Tampereelle ei pääse yhtäkään tietä, jossa olisi pimeää ja sata kilometriä tunnissa rajoitus.
Saati, että se yllätäen vaihtuisi kuuteenkymppiin.
Motarilla ainoastaan saa ajaa satkua
? Mistä sait päähäsi, että he olivat Tampereen läheisyydessä? Tampereella asuvat voivat autoilla myös muualla.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:31"]
? Mistä sait päähäsi, että he olivat Tampereen läheisyydessä? Tampereella asuvat voivat autoilla myös muualla.
[/quote]
" asutaan Tampereella. Tultiin lomalta kotiin"
Suomessa on ylipäätään hyvin harvassa paikassa mahdollista ajaa sataa talvella.
Jos saa, niin lähes poikkeuksetta on valaistua tietä.
Vielä harvinaisempaa on, että tälläinen satasen tie yhtä-äkkiä vaihtuisi piemeässä kuuteenkymppiin. Väitän, ettei missään ole tällaista tilannetta.
Osoite väitteeni vääräksi.... tai puolusta trollia.
Toki kortin on voinut menettää monikin tampereelle tulija, mutta ei tämän satukertomuksen tavoin.
Ei kannata ajaa ilman korttia, sillä poliiseilla on nykyisin ajokamerat, ja varmasti ne heti ilmoittavat, jos jonkun ohiajavan auton omistaja on ajokiellossa. Käyvät pysäyttämässä ja tarkastamassa tilanteen, vaikka ajaisi täysin rajoitusten mukaisesti.
Junalla tai bussilla vaan. Tai sitten tilapäisesti kakkoskämppä Hämeenlinnasta. Tai uusi työ tampereelta. ;)
No mitä Se miestäs hyödyttäis, vaikka sulla olis kortti? Ajaisitko sen joka aamu töihin ja hakisit kotiin? Autoa ajaessa pitää silmät olla auki... Oma mies sanoi, että on itsekin ajanut tiellä, missä rajoitus on 100 vaihtunut 60, piti silmiään auki ja jarrutti, ei siis aina ole sitä 80 nopeutta välissä :)
Aloittaja kirjoittaa: "Mies käy töissä Hämeenlinnassa mutta asutaan Tampereella. Tultiin lomalta kotiin ja napsahti 60 alueella 100 nopeus koska mies ei ollut huomannut että nopeusrajoitus oli vaihtunut 100km/h:sta 60km/h.."
Epäilijöille mietittävää: Missä kohtaa tekstiä aloittaja sanoo että olivat tulossa Hämeenlinnasta Tampereelle kun käry kävi? Hän kertoo vain, että miehen työpaikka on Hämeenlinnassa ja he asuvat Tampereella, mutta en löydä edes rivien välistä mainintaa siitä, milltä paikkakunnalta olivat palaamassa lomalta.
aloittajan ukko on joku taparikollinen jolla pohjalla jo ennestään nopeus- ym sakkoja.
ja pötyä mitään yliopistossa, toivoisit olevasi, kukaan sivistynyt ei käytä rumaa kieltä kuten otsikossa.
Te vaan ootte niin huonoja ja ylimielisiä kuskeja ettette tarvitse mitään ajokorttia- myykää se autokin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:49"]
kaks amistolloa tietty ajellu jollain karvanoppatojotalla ja just täyttäny 18(autonasentajalinja) ja eukko 17 (parturilinjalla)ja sitte puhutaan miehistä-----
menkää kotia kasvamaan.
[/quote]
Hahaa :D Tuli kans mieleen kun luin ton tosikon: "Voi v***u!!!" jne.