Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte jos havaitsisitte ettei teidän ystävät halua tulla teille kylään?

Vierailija
02.06.2026 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olla viime vuosina pahemmin kyläilty puolin eikä toisin. Ylensä näemme ystäviämme jossain muualla. Kahvilassa, ravintolassa, ristelilyillä tai vaikka etelänmatkalla.

Vierailija
2/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä korona-aika lopetti meillä koko kyläilykulttuurin. Ei olla palattu vanhaan, eikä ole sitä ikävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Nuorena kavereita kävi liikaa. Nyt aikuisena koti on henkilökohtainen rauhoittumispaikka. Nähdään muualla kiitos.

Vierailija
4/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä korona-aika lopetti meillä koko kyläilykulttuurin. Ei olla palattu vanhaan, eikä ole sitä ikävä. 

Onpa jännä

Vierailija
5/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tässä päädyttiin lopputulemaan ettei kukaan enää kyläile toistensa luona?

Vierailija
6/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö tässä päädyttiin lopputulemaan ettei kukaan enää kyläile toistensa luona?

Kyläilee varmaan, mutta kyläilykulttuuri on muuttunut pikkuhiljaa. Ennen maaseudulla ovet olivat aina auki ja kylässä käytiin ilmoittamatta. Sitten ovet pantiin lukkoon ja kyläilyt sovittiin etukäteen. Nyt tapaamiset ovat osin siirtyneet kodin ulkopuolelle. Eikä tämä tarkoita, ettäkö kyläily kokonaan olisi loppunut.

Vierailija
7/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin nykykäytäntöä eli tavataan kahviloissa, ravintoloissa, konserteissa jne. Miksi pitää mennä toisen kotiin, jos tämän haluaa nähdä? Ei minulla ole mitään tarvetta jutella salaisia asioita kahvittelututtujen kanssa.

Vierailija
8/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kahviloissa ja ravintoloissa tapaaminen on kivempaa. Jokaisella on oma autonomia sen suhteen, kauanko tavataan, ei tarvitse siivota kotia etukäteen, ei tarvitse miettiä tarjoiluja. 

Vierailija
9/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun luona ole oikeastaan ikinä ystävät kyläilleet, joten en nyt osaa ajatella, mitä mieltä tuosta olisin.

Vierailija
10/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon senverran tylsä tyyppi ettei vieraita kiinnosta mun seura. Tosin oon joutunut joillekkin sanomaan että pitää lähteä nyt kun on koko päivän ollut eikä meinaa millään lähteä. Silloin on ollut alkoholi käytössä niin ehkä siitä syystä eivät lähde. Enää en pyydä ketään kotiini.

Vierailija
11/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisen viestin jälkeen mainos??? Eihän tätä sivua pysty käyttämään puhelimella. 

Vierailija
12/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat viipyy yleensä liian kauan niin ovat rasittavia. Kun ei ole nuori enää ei sitä jaksa tunteja istua muitten kanssa.

Vierailija
13/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon senverran tylsä tyyppi ettei vieraita kiinnosta mun seura. Tosin oon joutunut joillekkin sanomaan että pitää lähteä nyt kun on koko päivän ollut eikä meinaa millään lähteä. Silloin on ollut alkoholi käytössä niin ehkä siitä syystä eivät lähde. Enää en pyydä ketään kotiini.

Eli päivä kännätty. Ap ei varmaan tarkoita sellaista kyläilyä vaan perinteisempää.

Vierailija
14/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilykutsu tarkoittaa vastavuoroisuutta eli oikeastaan kutsuja haluaa minun kotiini ja odottaa, että kun olen käynyt luonaan, tulee kutsu luokseni. Kiitos ei, tähän leikkiin en lähde, joten en mene toisen kotiin kuulemaan, että hei, koska me tullaan teille, sovitaan päivä jo samantien.

Vierailija
15/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilyjä on vielä harvakseltaan puolin ja toisin, mutta nykyään ne tuntuu enimmäkseen epämukavilta. Ei kiinnosta toisten arkielämän seuraaminen niin yksityisessä tilassa, mieluummin tavataan neutraalissa paikassa ja kerrotaan arjesta se mitä halutaan jakaa. 

Vierailija
16/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kyläily olisi itselleni tosi tärkeä juttu elämää niin sitten vaihtaisin varmaan kavereita.

Minun luonani ei ole käynyt kukaan kylässä vuosikausiin. Tykkään asunnostani yksityisenä. Olisi outoa kutsua tänne joku, liian intiimiä. Tapaan ihmisiä julkisilla paikoilla.

En myöskään menisi mielelläni toisen yksityisasuntoon, en keksi miksi menisin. Ihminen nukkuu tuolla ja saattaa jopa harrastaa haureutta. En halua tulla osalliseksi sellaisia energioita ja kemikaaleja.

Vierailija
17/17 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat viipyy yleensä liian kauan niin ovat rasittavia. Kun ei ole nuori enää ei sitä jaksa tunteja istua muitten kanssa.

Jep. Lasten kohdalla ymmärrettävää, sillä he tarvitsevat turvallisia paikkoja kohdata toisiaan eivätkä voi liikkua vielä julkisesti itsekseen. Aikuisten kohdalla outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan