Miksi Helsinki haluaa rakentaa juuri Malmin lentokentälle eikä esim. Talin golfkentälle? Molemmat on kaupungin maita.
Tali olisi paljon lähempänä keskustaakin ja maakin taitaa olla parempaa rakennusmaata kuin Malmilla.
Kommentit (82)
Toivon tosiaan, että tuo lentoasema lakkautetaan ja häiriköinti loppuu. Ehkäpä koronan myötä lennot Helsinki-Vantaalta vähenevät ja harrastajat voivat varata sieltä harrastustilaa.
Toivottavasti kentän maapohjan salaojitus ja muut valmistelevat rakennustyöt aloitetaan mahdollisimman pian.
Malmille saadaan hieno asuinalue helsinkiläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Golfkenttä on puistomainen, kaunis ja rauhoittava, muutkin kuin golfaajat nauttivat siitä. Malmin leikkikenttä taas on karsea melunlähde, eikä kuulu keskustaan. Ei sitä välttämättä rakentaa tarvitse, siihen voisi laittaa vaikka puiston, mutta lentäminen siellä pitää lopettaa.
Itse asiassa paikallisille lentokentän ympärys on suosittu luontoretkikohde.
Muutaman kerran olen kentän kiertänyt eikä siellä mitään luontoa ole. Tiet ja liikennettä joka puolella ja sitten vielä se Tattarisuon peltipaja-alue.
Typerin kommentti mitä olen hetkeen lukenut.
Kiitos itsellesi. Olet rankinglistassa top kahdessa!
Jotkut autot siellä möykkää, onko siellä joku carting-rata lähellä vai kentällä autoilua? Siitä tulee aikamoinen möykkä, lentokoneet sen sijaan ei häiritse millään tavalla eikä minulla kyllä niitä autojakaan vastaan ole, senkus möykkäävät. Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Toivon tosiaan, että tuo lentoasema lakkautetaan ja häiriköinti loppuu. Ehkäpä koronan myötä lennot Helsinki-Vantaalta vähenevät ja harrastajat voivat varata sieltä harrastustilaa.
Jos ihmisiltä kysyttäisiin, haluavatko naapuriksi lentokentän vai golfkentän, veikkaan että kukaan ei haluaisi lentokenttää. Golfaus on rauhallista ja ei-häiriköivää toimintaa. Lentäjät taas eivät tajua miten paljon häiriköivät, ilmeisesti.
Helsinki-Vantaan alle se hävisi Ruskeasannan motocrossiradat? Helsinkiläinen eliitti asuu Korkeasaaressa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisiltä kysyttäisiin, haluavatko naapuriksi lentokentän vai golfkentän, veikkaan että kukaan ei haluaisi lentokenttää. Golfaus on rauhallista ja ei-häiriköivää toimintaa. Lentäjät taas eivät tajua miten paljon häiriköivät, ilmeisesti.
Eiköhän Helsinkiin mahtune molemmat? Malmin lentokenttä ja Talin golfkenttä.
Malmin kenttä on alun perinkin rakennettu siihen juuri siksi, koska maaperä on kelvotonta asuinrakentamiselle. Kentällä meluaa ihan korkeintaan helikopterit, ja tarvittaessa ne varmaankin voitaisiin siirtää toisaalle, sillä helikopterikenttä on helppo siirtää muualle. Itse en siis kannata koptereiden siirtoa, mutta jos melu on ongelma niin siinä ratkaisu. Pienkoneista ei ole todellakaan mitään harmia, ei niitä edes kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Golfkenttä on puistomainen, kaunis ja rauhoittava, muutkin kuin golfaajat nauttivat siitä. Malmin leikkikenttä taas on karsea melunlähde, eikä kuulu keskustaan. Ei sitä välttämättä rakentaa tarvitse, siihen voisi laittaa vaikka puiston, mutta lentäminen siellä pitää lopettaa.
Itse asiassa paikallisille lentokentän ympärys on suosittu luontoretkikohde.
Muutaman kerran olen kentän kiertänyt eikä siellä mitään luontoa ole. Tiet ja liikennettä joka puolella ja sitten vielä se Tattarisuon peltipaja-alue.
Typerin kommentti mitä olen hetkeen lukenut.
Tai sitten sulle luontoa on asfaltoitu pyörätie pajupöheikössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä, että täällä mammapalstalla on jotain lentäjiä? Minä en ole lentäjä ja olen aina kannattanut kentän säilyttämistä. Lisäksi tuon lentokentän läheisyyteen on muuttanut vaikka kuinka paljon ihmisiä eikä ketään häiritse lentokenttä, se on yleisesti todellakin paikallisten suosiossa. Tiedän tasan mistä puhun.
Trumpin koronalääkkeet kehitettiin käyttämällä abortoitujen sikiöiden kudosta https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006664250.html
Se kenttähän on moottoritien vieressä! Kuka haluaa muuttaa moottoritien varteen? On varmaan sitten tosi paljon rauhallisempaakin, kun ei ne lentokoneet enää melua !?! Vain idylliset moottoritien äänet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on Tali eikä Ihra?
Tai Ihantala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä, että täällä mammapalstalla on jotain lentäjiä? Minä en ole lentäjä ja olen aina kannattanut kentän säilyttämistä. Lisäksi tuon lentokentän läheisyyteen on muuttanut vaikka kuinka paljon ihmisiä eikä ketään häiritse lentokenttä, se on yleisesti todellakin paikallisten suosiossa. Tiedän tasan mistä puhun.
Luuletko, että sinulle kerrotaan totuus, jos olet profiloitunut kentän raivokkaaksi puolustajaksi? Ja valitettavasti ei tarvitse asua kentän lähellä kärsiäkseen sen lentomelusta, koska pienkoneet lentävät matalalla. Syyskuussakin pari sunnuntaita meni täysin pilalle jatkuvan häiriköinnin takia.
Vapaavuorella on osake Talin golfissa. Silmäätekevien golfkenttä.
Liian iso hiilijalanjälki tukee, jos tuohon rakennetaan taloja. Pohjanvahvistuksen hiilijalanjälki on jättimäinen.
Ei ole nykyaikaa kaavoittaa tuollaista rakentamista. Vaikka ne pikkukoneet lentöisi 200 vuotta siinä malmilla, ei ne tuhoa ilmakehää ja aiheuta ilmadtin lämpenemistä yhtä paljon kuin tuo sementti stabilointi, jonka maapohja vastisi, ettöö voidaan rakentaa...
On hyvin tärkeää, että Suomen pääkaupungin läheisyydessä on varakenttä matkustajaliikennekentän lisäksi. Itse näen Malmin olemassaolon todella tärkeänä mahdollisia poikkeustilanteita varten. Eikös Helsinki itsekin sanonut, että mikäli Malmi suljettaisiin niin korvaava kenttä täytyy olla pk-seudulla.. no missäs se korvaava kenttä on? En näe järkeä lähteä rakentamaan uutta kenttää kun toimiva kenttä jo löytyy eikä kyseinen alue myöskään sovellu asuinrakentamiseen, joten sääli kävisi ihmisiä jotka sinne rahansa laittaa ja olisihan se hyvin kallis lysti helsinkiläisille. Enemmistö kannattaa kentän säilyttämistä, enemmistöä pitäisi kuunnella.
Heh. Keitä muka? Alueen koulut ovat suurimmaksi osaksi m*muja, kentän lähistöllä paljon kaupungin ja vakuutusyhtiöiden vuokrakämppiä. Ei tämä nyt mikään Kuusisaari ole.