Voiko ateisti ja kristitty seurustella?
Tapailukundi paljastui himo uskovaiseksi, itse olen ateisti..
Voiko tästä tulla mitään?
Kommentit (24)
Älä vaan meinaa sitä joka täällä kyseli että pitäisikö kertoa naisystävälleen olevansa uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan meinaa sitä joka täällä kyseli että pitäisikö kertoa naisystävälleen olevansa uskovainen?
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Vaikka kummatkin olisivat avarakatseisia, uskoisin uskovaisen häiriintyvän ennemmin tai myöhemmin siitä että uskoo aidosti kumppaninsa joutuvan kadotukseen ja painostaisi tätä kääntymään.
Hyvin onnistuu. Tiedän omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Sitten ette voikaan harrastaa "seksiä" koska hinttiseksi on syntiä.
Vaikeaa voi olla koska osa uskovista kokee syntinä seurustella ei-uskovan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Vain jos uskoo sen olevan. Missään ei ole määrätty, etteikö saisi muuten uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kummatkin olisivat avarakatseisia, uskoisin uskovaisen häiriintyvän ennemmin tai myöhemmin siitä että uskoo aidosti kumppaninsa joutuvan kadotukseen ja painostaisi tätä kääntymään.
En toimisi niin, koska itse olen aina vihannut painostusta yli kaiken. Niin uskonasioissa kuin muutenkin.
Uskis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Evankelisluterilainen uskonto on siitä hyvä, että voi tehdä ihan mitä vaan kunhan sitten vähän katuu sitä jälkikäteen. Ei tarvita mitään typeriä ripittäytymisiä tai aavemarioita, pahoittelu typeryyksien tekemisestä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Voiham sitä hinttiseksiä harrastaa ja uskoa samalla mutta silloin ei pelastu tehdessään tarkoituksella ja hyvillämielin syntiä pyytämättä sitä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Evankelisluterilainen uskonto on siitä hyvä, että voi tehdä ihan mitä vaan kunhan sitten vähän katuu sitä jälkikäteen. Ei tarvita mitään typeriä ripittäytymisiä tai aavemarioita, pahoittelu typeryyksien tekemisestä riittää.
Harmi vain että se on harhaoppi.
Uskovainen aloittaa aina jossain vaiheessa käännyttämisen, eikä lopeta ennenkuin joko alistut hänen satumaailmaansa tai nakkaat tyypin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Harmi vain että se on harhaoppi.
Mikäpä ei olisi.
Olen itse krisitty ja olen ollut parisuhteessa ateistin kanssa. Ei Raamattu sitä kiellä, neuvoo ihmisiä toki olemaan samalla tavoin ajattelevien kanssa, ettei turhia vastakkainasetteluja tulisi. Mutta rakkaus on siitä ihmeellinen, ettei se katso sitä, et uskooko vai eikö, ei ihonväriä tai kansallisuutta tai mitään muutakaan. Jos ihastuu ja rakastuu, niin ei sitä Jumala tuomitse. Ei pariskunnan tarvitse kaikesta ajatella samoin. He voivat rakastaa myös sitä toistensa erilaisuutta hyvin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Voiham sitä hinttiseksiä harrastaa ja uskoa samalla mutta silloin ei pelastu tehdessään tarkoituksella ja hyvillämielin syntiä pyytämättä sitä anteeksi.
Mutta jos pyytää Jesseltä anteeksi jälkeenpäin niin sitten se on o.k. jos siis on ev. lut. Muun kirkon jäsenet todennäköisesti joutuvat helvettiin mutta tässä on yksi syy lisää miksi on lottovoitto syntyä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kummatkin miehiä.
AP
Mutta jos pyytää Jesseltä anteeksi jälkeenpäin niin sitten se on o.k. jos siis on ev. lut. Muun kirkon jäsenet todennäköisesti joutuvat helvettiin mutta tässä on yksi syy lisää miksi on lottovoitto syntyä Suomeen.
Pelkkä tekopyhä katumus ei riitä vaan pitää koko sydämestään uskoa tehneensä väärin ja tehdä parannus.
Kyllä se onnistuu, vähän riippuen kummankin vakaumuksen syvyydestä ja joustavuudesta. Ei niistä asioista tarvi kiistellä, jos tietää että toinen on toista mieltä niin parempi vältellä aihetta. Moni tapauskovainen on ihan ookoo tyyppi, ei kaikki ole sellaisia "hengellisesti pöyhkeitä" (termi Jaakko Heinimäeltä) kuin moni tällä palstalla opettavista tuomareista. Ja monet ateistit kestää hyvinkin paljon uskovaista hörhöilyä hermostumatta. Ainakin niin kauan kuin rakkautta riittää :)
Vaimo on kristitty, välillä menee ihan ahdasmilisyyden puolelle juttujensa kanssa. Itse olen liberaali ateisti. En jaksa.
Ghostaisin tommosen tyypin