Koirien omistajat taas nillittää raketeista
Okei, ymmärrän, koirat pelkää ja vauhkoontuu yms. Mutta tarviiko tästä asiasta itkeä ja nillittää jokaikinen vuosi? On tiedossa tasan tarkkaan, että joka vuosi 31.12. raketit paukkuu. Jättäkää ne koirat hankkimatta tai menkää niitten kanssa jonnekin maalle, missä on rauhallista.
Kiitos.
Kommentit (80)
Jos kyseessä olisikin raketteja pelkäävät lapset niin veikkaanpa että ilotulitukset olisi laissa kielletty....
Ei muuten nillitä yhtään. Tuossa ne kuorsaavat sohvalla minun molemmin puolin. Miksi sinä tulit nillittämään tänne?
Mitäpä jos hankkisit ihan omia ongelmia, mistä sitten nillittää? Tämä on oikeasti yhtä helvettiä seurata vierestä kun koira kärsii. Ja se ei pelkäisi, jos rakettien ampujat noudattaisivat sääntöjä. Se pelästyi jokunen vuosi sitten rakettia sellaisena aikana, kun niitä ei lain mukaan saa ampua.
Olen muuten seuraillut illan mittaan Tilannehuone.fi:stä 24h hälytyslistaa. Tulipaloja tulipalon perään koko illan ympäri Suomen. Joten kyllä veikkaan että muutkin kuin koiranomistajat saattavat ehkä vähän nillittää.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:26"]Ei muuten nillitä yhtään. Tuossa ne kuorsaavat sohvalla minun molemmin puolin. Miksi sinä tulit nillittämään tänne?
[/quote]
Meni hermot tuolla raketteja ampuessa, kun joku koiraa ulkoiluttava äijä tuli meille huutamaan, että emmekö ymmärrä, että koirat pelkäävät ja pitäisi mennä muualle ampumaan. Oltiin yhden lammen rannalla, kaupungin aluetta, yleinen paikka ampua raketteja. Silti piti juuri sinne tulla koiran kanssa.
Pahoittelen aloitukseni vihamielisyyttä, yritän tässä rauhoittua. Ap.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:24"]
Jos kyseessä olisikin raketteja pelkäävät lapset niin veikkaanpa että ilotulitukset olisi laissa kielletty....
[/quote]
Sellaisiakin lapsia on olemassa. Eipä ole kielletty siltikään.213
Niin no, minä joudun katselemaan ja varomaan ällöjä koiranpaskoja tienvierillä 365 päivää vuodessa. Toisinaan sotken kenkäni tai ajan niiden päältä ruohonleikkurilla. Enkä nillitä yhtään, koska se ei auta mitään. Jos nyt uutena vuotena (ja jossain päin Suomea myös venetsialaisissa syksyllä) ammutaan raketteja, niin vähemmällä koiranomistajat mielestäni silti pääsee.
Niin ja jos SINÄ keräät ne korasi jätökset pois, voit jättää tämänkommentin vaille huomiota.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:28"]
Se pelästyi jokunen vuosi sitten rakettia sellaisena aikana, kun niitä ei lain mukaan saa ampua.
[/quote]
Koirasi on siis niin viisas, että osaa pelästyä raketteja jos ne ammutaan väärään aikaan? Muuten on ok?
Ja meillä on koiria. Ja osa pelkää. Ihan lapsiakin on, joista osa pelkää eivätkä ymmärrä paukkuja. En silti postaa fb:hen surkeita kuvia lapsista (tai koirista) ja että "Meitä pelottaa."
En ymmärrä sitä nillitystä.
Pistänpä joku juhannus kiinanpommin sun kalsareihin ja katson sitten kun nillität siitä.
Takavuosina tapaninpäivästä uuteenvuoteen oli yhtä hemmetin räiskettä. Pelotti mennä lastenvaunujen kanssa kauppaankin keskellä kirkasta päivää, kun pikkukollit olivat joka nurkan takana paukuttelemassa. Onneksi laki estää sen nyt, mutta siitä huolimatta aatto on aika pitkä kun räiske alkaa jo klo 18.
Meidän koirat nukkuvat jo, mutta iltaulkoilut hoidetaan varmuuden vuoksi jo muutama tunti etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:37"]
Se pelästyi jokunen vuosi sitten rakettia sellaisena aikana, kun niitä ei lain mukaan saa ampua.
[/quote]
Koirasi on siis niin viisas, että osaa pelästyä raketteja jos ne ammutaan väärään aikaan? Muuten on ok?
Ja meillä on koiria. Ja osa pelkää. Ihan lapsiakin on, joista osa pelkää eivätkä ymmärrä paukkuja. En silti postaa fb:hen surkeita kuvia lapsista (tai koirista) ja että "Meitä pelottaa."
En ymmärrä sitä nillitystä.
[/quote]
Tarkoitan sitä, että oltiin ulkona siihen aikaan, kun ei saa ampua ja jouduttiin pommitukseen, siis meidän suuntaan ammuttiin. Kotona voin järjestää olot niin, ettei koira paukuista mitään tajua, paitsi nyt kun sillä on aiheeseen ollut traumaattinen lähikontakti. Ymmärsitkö nillittäjä, vai haenko kiepin rautalankaa avuksi?
Eihän kaikki koirat edes ole paukkuarkoja. Se kyllä riippuu paljon miten omistaja suhtautuu asiaan, kauhistelu/säälittely/voivottelu ei auta.
Ni eipä mua harmita raketit yhtään ja koira on. Nillitä vaan ite.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:35"]
Niin no, minä joudun katselemaan ja varomaan ällöjä koiranpaskoja tienvierillä 365 päivää vuodessa. Toisinaan sotken kenkäni tai ajan niiden päältä ruohonleikkurilla. Enkä nillitä yhtään, koska se ei auta mitään. Jos nyt uutena vuotena (ja jossain päin Suomea myös venetsialaisissa syksyllä) ammutaan raketteja, niin vähemmällä koiranomistajat mielestäni silti pääsee.
Niin ja jos SINÄ keräät ne korasi jätökset pois, voit jättää tämänkommentin vaille huomiota.
[/quote]
Kun astut paskaan, juoksetko sydän rinnasta ulos pamppaillen ja lihakset pelosta täristen metsään karkuun viikoksi vai piiloudutko kotiin sängyn alle?
Oli sen verran paska tuo sinun vertaus koiranpaskasta kengänpohjassa vs. rakettipelkoinen koira.
No sitten on taas lapsia, jotka eivät uskalla mennä kotoa yksin ulos, kun naapurissa asuu koira.
Mutta silti, ymmärrän kyllä, että rakettikammoisen koiran kanssa tämä paukuttelu on syvältä. Ja ymmärrän sitten taas toisaalta, onneksi ei asuta esim. Meksikossa, jossa ammuskelevat väliin vähän pistooleillakin.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:24"]
[/quote]
Juuri näin, mutta kun ne rakit ovat tärkeämpiä. Kamalaa!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 23:53"]
Eihän kaikki koirat edes ole paukkuarkoja. Se kyllä riippuu paljon miten omistaja suhtautuu asiaan, kauhistelu/säälittely/voivottelu ei auta.
[/quote]
Yksilöissäkin on eroja. Meidän koirista kaksi ei häiriinny vaikka vierestä ammuttais tykillä, yksi tulee levottomaksi. Ja samat omistajat on niillä kaikilla suhtautumassa. Onneksi ei tarvitse sentään antaa rauhoittavia, kuten yhden tutun koirille.
Jos lapset on niin pieniä että raketit on ammuttava iltakuudelta, koska lasten pitää mennä seitsemältä yöunille, niin kyllä ne ovat niin pieniä ettei vielä tarvitse omia rakettejakaan, mun mielestä.
Mitäpä jos hankkisit ihan omia ongelmia, mistä sitten nillittää? Tämä on oikeasti yhtä helvettiä seurata vierestä kun koira kärsii. Ja se ei pelkäisi, jos rakettien ampujat noudattaisivat sääntöjä. Se pelästyi jokunen vuosi sitten rakettia sellaisena aikana, kun niitä ei lain mukaan saa ampua.
Olen muuten seuraillut illan mittaan Tilannehuone.fi:stä 24h hälytyslistaa. Tulipaloja tulipalon perään koko illan ympäri Suomen. Joten kyllä veikkaan että muutkin kuin koiranomistajat saattavat ehkä vähän nillittää.
[/quote]
Ymmärtääkö se sun rakkis olla pelkäämättä klo 18 jälkeen?
Ei täällä lähiössä ole kotona mitään kammiota, mihin ei pauke kuuluisi. Tunnin olen ollut patjan ja radion kanssa koiran seurana vessassa. Tauoton jylinä vaan kiihtyy.
Eikä ole omasta asenteesta kiinni, kaikki koirani eivät ole panikoineet.
Olisi ihan ok jos rajoittuisi vain aattoon, mutta esimerkiksi omalla asuinalueellani on ammuttu yksittäisiä raketteja jo sunnuntaista lähtien ja koira siitä saakka pelännyt ulkoilua. Veikkaan, että jatkuu varmaan enemmän tai vähemmän loppuviikonkin.
Missä kaupungissa pauke alkaa oikeasti vasta kuudelta???
Mua myös ärsyttää, kun joka vuosi joku nillittää siitä, että koiranomistajat nillittää raketeista.
Nyt sinäkin siinä rentoudut ja lopetat sen nillittämisen.