Vakoilen lapseni facebook viestejä...
Olen salaa lukenut lapsen face viestejä, kun oli sellainen tunne, ettei kaikki ole ok.
Lapsi 12v kirjoittelee jollekin 16 v pojalle, ei siis kamalan paha. Ne jutut kuitenkin on niin erikoisia, että on pakko tarkkailla. Tottakai ne "rakastaa " toisiaan , mutta kun puhetta tulee lääkkeistä joit ane ottaa!!?? olen huolissani. Tyttö muistuttaa poikaa, että ota lääkkeesi, hänkin ottaa omansa. Kuvassa tytöllä oli kädessä vitamiinit ja antihistamiini, ei siis mitään vaarallisia. Poika varmaan luulee, että ne on muuta...
En aio ikinä tunnustaa, että seuraan tuota, mutta ehdottomasti luen jatkossakin. siellä ne molemmat kertoo kuinka masentuneita ne on ja se on mulle ihan uutta.
Nyt asia joka vaivaa on se, että tytär kertoi menettäneensä painoa 7 kg!! Olen sen huomannut ja seurannut, syö kyllä, mutta pieniä annoksia. Karkkiakin menee ja ei sen kummemmin mielestäni laihduta?? Käy kävelyllä, ei hikiurheile.
Miehelle en ole kertonut...
Jossakin kirjoituksessa ketoo tuolle pojalle, ettei tykkää minusta, no se on kai ihan normaalia.
Poika asuu eri maassa kuin tytär, eli ei nyt kamala uhka ole, paitsi että poika on kai koettanut tappaa itsensä ja tytär kirjoitti, että tekee samoin, jos poika kuolee.
Olen tosi hämilläni, en osaa oikeen tietää mitä pitäs tehdä.
En voi vihjailla ja kysellä noista asioista, sillä sitten menetän väylän seurata tilannetta...
Vaikea pala.
Kommentit (9)
Fb.hen on ikäraja 13v. Ja ihan syystä. Omani päästän senk6n jälkeen vain silläehdolla että saan luvan kanssa nähdä profiilin.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:08"]
Fb.hen on ikäraja 13v. Ja ihan syystä. Omani päästän senk6n jälkeen vain silläehdolla että saan luvan kanssa nähdä profiilin.
[/quote]Fb:hen on ikäraja Yhdysvaltojen lainsäädännöllisistä syistä, sama kuin esimerkiksi gmail-sähköpostiin.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:08"]
[/quote]
Aivan, tiedän ja se on mun moka. Tapoja kommunikoida on vaan niin monia, että jos kiellän yhden, varmaan ne keksii toisen.
ap.
Kyllä tuo kaikki pitää ottaa puheeksi tytön kanssa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:13"]
Kyllä tuo kaikki pitää ottaa puheeksi tytön kanssa.
[/quote]
No miten sen jälkeen pystyn salaa seuraamaan?
Kun nyt kerralla mokaan, se on sitten siinä. Ei mulla ole muuta konstia saada noista asioista tietoa.
ap.
Hmp.. Luin tuon viestiketjun otsikon ja olin sillä fiiliksellä, ettei toisten viestejä lueta.
MUTTA. Kyseessä onkin vasta lapsi ja jutut ovat ei-niin-vitsikkäitä.. Sanoisin, että asenna lapsesi koneelle (vai onko yhteiskäytössä?) joku näppäilytallennin ohjelma niin ei tarvise erikseen Facebookkia tsekkailla.
Nyt tuli muuten pieni kukkahattutäti -olo tästä viestistä :)
Toi on niin väärin... ymmärrän silti tuon tilanteen takia. Olisin itse vain loukkaantunut verisesti omalle äidilleni, jos olisi tehnyt noin.
Jatka vaan seuraamista. tyttäresi terveys on kuitenkin tärkeintä. Älä jää kiinni! Itsekin joskus seurasin nuoren miehen viestittelyä facessa ja se avasi silmiä, aika paljon siellä on semmoista uhoa, jota ei kannta todesta ottaa. Ja muista rakastaa tytärtäsi!
Olenko ainoa, joka näin tekee?
ap.