Mies seurustellut ulkolaisen naisen kanssa
Miten suhtautuisit, jos kuulisit miehesi seurustelleen ulkomaalaisen naisen kanssa?
Kommentit (47)
Mieheni edellinen tyttöystävä oli ulkomaalainen. Ajattelin: "Onkohan hän päässyt opettelemaan tyttöystävänsä kieltä."
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:45"]
Melkoinen keskustelu lukea, näin ulkomaalaissyntyisenä naisena :) Ei ole tullut mieleenkään että kanssani oleminen kertoo miehestäni "jotain epämääräistä" ja että "hän ei osaa olla omanlaistensa kanssa". Minä olen ajatellut, että toisinaan vaan rakastumisia sattuu yli kansallisuusrajojen, eikä siinä sen kummempaa.
[/quote]
Tuo "Olla omiensa kanssa" ilmaisu jotenkin kuvastaa suomalaista punaniskakulttuuria. Minä olen syntynyt espanjassa, olen tumma noin muuten, mutta suht vaaleaihoinen, etenkin kun en voi oleskella auringossa hirvesti. Monesti minua luullaan lappilaiseksi, ja voi sitä yllätyksen määrää kun paljastuukin että olen "ulkolainen".
Mutta niin. Tuo ilmaisu kuvastaa juurikin sitä asennetta mikä rasisteilla on muita ihmisiä kohtaan. Aivan kuin me emme olisi edes ihmisiä. Ei se rakkaus katso kansallisuutta. Rakastuinhan minäkin täällä parjattuun suomalaiseen mieheen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:45"]
Melkoinen keskustelu lukea, näin ulkomaalaissyntyisenä naisena :) Ei ole tullut mieleenkään että kanssani oleminen kertoo miehestäni "jotain epämääräistä" ja että "hän ei osaa olla omanlaistensa kanssa". Minä olen ajatellut, että toisinaan vaan rakastumisia sattuu yli kansallisuusrajojen, eikä siinä sen kummempaa.
[/quote]
Tuo "Olla omiensa kanssa" ilmaisu jotenkin kuvastaa suomalaista punaniskakulttuuria. Minä olen syntynyt espanjassa, olen tumma noin muuten, mutta suht vaaleaihoinen, etenkin kun en voi oleskella auringossa hirvesti. Monesti minua luullaan lappilaiseksi, ja voi sitä yllätyksen määrää kun paljastuukin että olen "ulkolainen".
Mutta niin. Tuo ilmaisu kuvastaa juurikin sitä asennetta mikä rasisteilla on muita ihmisiä kohtaan. Aivan kuin me emme olisi edes ihmisiä. Ei se rakkaus katso kansallisuutta. Rakastuinhan minäkin täällä parjattuun suomalaiseen mieheen.
Näin kolmessa maassa asuneena ja useamman eri maalaisen kanssa seurustelleena enpä miettisi asiasta yhtään mitään. Oma lapsenikin on kahden suomalaisen jälkeläinen, muttei ole koskaan asunut Suomessa. Kukakohan sen huolisi? ;)
Aatellappa että joku on joskus seurustellut suomalaisen naisen kanssa, ei voi olla kaikki kotona.
ULKOLAINEN omena - ULKOMAALAINEN ihminen. Suomen kielen kurssille ja sassiin!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 19:34"]
Mun miehellä on ollut seurustelusuhde ainakin yhden irlantilaisen, hollantilaisen, australialaisen, espanjalaisen, saksalaisen, ranskalaisen, italalaisen ja suomenruotsalaisen kanssa. Siltä suomenruotsalaiselta sai aikanaan seksitaudin. Tapasimme kolmikymppisinä. Hän ei itsekään ole suomalainen mutta unelmiensa nainen on kuulemma suomalainen:) Vaimo eli minä:) Eli ei me Suomi-kantturatkaan niin kamalia olla et kyl kelvataan:) Mieheni ei ole ruma eikä köyhä...
[/quote]
Olisitko seurustellut suomalaisen kanssa jolla on vastaava lista? tästähän tässä topikissa on kysymys.
[/quote]
No en tiedä...hmmm...oma listani on ainakin yhtä pitkä kuin mieheni ellei pidempikin..ja värikkäämpi:D Mitä väliä sillä on mistä maasta ne entiset seurustelukumppanit on? Tajusin muuten just että aika moni mun ystävistä on jossain vaiheessa, useimmiten parikymppisinä saaneet jonkun seksipöpön suomenruotsalaiselta:D ja mun ystäväpiirissä on myös viron huorissa käyneitä mutta heillekin on seksipöpö tarttunut nimenomaan suomenruotsalaisilta parikymppisiltä tyttösiltä jotka varmaan on ne pöpöt saaneet niiltä turkkilaisilta:DDD