Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutuisitko kivemmin, jos sinulla olisi enemmän rahaa?

Vierailija
31.12.2013 |

Miten ja mitä se vaatisi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rikas muuttaisin ensinnäkin jonnekin, missä on valikoimaakin. Esim. New York tai ainakin kurvaisin sinne yksityiskoneella usein, asua voisin jossain lämpimässä. Ja vaatteet olisi sitten sen mukaiset. 

Nyt vaatteet on acnea, tiger of sweadenia, sandia, gantia jne. Rikkaana varmaan Missonia, Stella Mccartnya, givenchya, escadaa jne. Simppeli tyyli silti aina.

Vierailija
22/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin valmis käyttämään rahaa vaatteisiin vaikka kuinka paljon. Ainakin näitä merkkejä ostaisin: Peak Performance, Bench, Guess, Super dry, Helly Hansen, Ugg, Haglöfs, Roxy, Liu Jo, Diesel jne.

Eilen katselin takkeja, kaikki kivahkot maksoivat yli 200 €. Joku 999 € eikä mikään ollut edes sellainen minkä olisin oikeasti halunnut. Ulkokengät tarjouksessa 170 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nimenomaan panostaisin laatuun. Nyt keljuttaa vietävästi, kun kuitenkin vaivalla valitut, istuvat ja omannäköiset vaatteet menettävät muotonsa, nukkaantuvat ja jopa menevät rikki muutaman käyttökerran jälkeen. 

Vierailija
24/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mulla on ihan kivat vaatteet. Ehkä tilaisin netistä jumpsuitin, kun niitä ei kaupoista saa.

Vierailija
25/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin mukavuudenhaluinen, että en. Mielestäni ulospäin kauniit vaatteet ovat harvoin mukavia päällä. Esim. korkokengät on nätit, mutta ei sovi mulle jalan virheasennon takia. Mutta ei nuo omistani Sievin ja Orthon kengät mitään halvimpia ole. Samalla hinnalla saisi monet nätimmät. Lyhyt hame mulle ei taas sovi pihtikinttujen takia ja pitkää sopivaa on vaikea löytää, kun olen niin lyhyt. Housupuvut on ainoa nätti vaate, mikä mulle sopii ja pari omistankin, mutta arkena tunnen niissä oloni epämukavaksi. Ne on sellainen teatteri- ja puolihienossa ravintolassa varten ruokailua -vaatetus. 

Vierailija
26/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 lisää vielä, ettei tuohon menisi ihan hirveästi enemmän rahaa kuin nyt. Olen hyvä löytämään loistavia diilejä esim. matkoilta, joihin ylimääräiset rahat tällä hetkellä menevät.Joten ehkä sellainen 2000 euroa vuodessa lisää käyttörahaa olisi jo riittävästi. Lisättynä nykykulutukseen saisi jo yhden hyvän takin, pari hyvää neuletta, parit hyvät kengät ja laukun vuodessa. 

Vierailija
27/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän kivemmin siinä tapauksessa, jos olisin miljonääri. Olen joka tapauksessa niin nuuka (onko se yleiskielen sana?), etten malta ostaa kalliita vaatteita.

Vierailija
28/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ärsyttää koko vaatekaapin sisältö, siellä ei oikeasti ole mitään kivoja vaatteita. Painonvaihtelut raskauksien myötä ovat pitäneet huolen siitä, ettei minulla oikeasti ole yhtään kivaa vaatetta joka ei olisi liian pieni, liian iso tai kertakaikkisesti kulahtanut :( Ja hoitovapaalla ei todellakaan mahdollista uusiin vaatteisiin. Niinpä puen aamulla vähiten kamalan vaatetuksen niskaani ja toivon, ettei tule kutsua mihinkään tai tosi viimeisen päälle laittautuneita vieraita. Hävettää rääsyni ja ylikasvanut kampaus...

Vierailija
29/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivemmin kyllä siinä mielessä, että olen "kangashullu", ja rikkaampana teettäisin ihanista kankaista kaikenlaista hauskaa. En käytä mitään hienoja jakkuja tms., vaan haluaisin ihan perusvaatteita: puseroita, collegepaitoja, farkkuja, kangashousuja yms., mutta niissä saisi olla kivoja yksityiskohtia.

Vierailija
30/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en. Minä olen myös nuuka. Enkä välitä mistään ulkoisesta, vaatteista, sisustuksesta, autoista, koruista, matkustelusta... ja siksi huomaan pikkuhiljaa tulleeni en nyt ehkä ihan rikkaaksi, mutta varakkaaksi. Tavallisesta palkasta rahaa on kertynyt tilille, enkä tee sillä mitään. En osta mitään, koska en halua mitään aineellista hyvää. Autot on vanhoja, en käytä koruja, vaatteet ostan marketista, en halua matkustella, asuntolaina on maksettu pois. Rahaa ei mene kuin ruokaan. Näytän varmaan ihan köyhältä =). Ja vielä perinnötkin on tulossa minulle, ainoalle lapselle. Kiinteistöä jos jotakin varakkaalta äidiltäni. Silti kuljen citymarketin farkuissa ja talvi-vaelluskengissä, jotka ostin muistaakseni 8 vuotta sitten. Takki on uudempi, sekin tosin cittarista, ehkä 3 vuotta sitten.

Vierailija
31/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pukeutuisin kivemmin, jos olisin normaalipainoinen. Tyyli olisi silti mallia farkut, t-paita ja neuletakki. Tällaisena ryhävalaana mikään vaate ei näytä hyvältä. Tällaiselle tavistuloisellekin olisi rahallisesti mahdollista panostaa nytkin enemmän. Harmittaa, kun läskivaatteet ovat vielä huonompaa laatua kuin perusketjujen normaalikokoiset vaatteet.

Vierailija
32/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Mielellään käyttäisin muutakin kuin haalistunutta t-paitaa ja nyppyistä yli 10v vanhaa villatakkia, mutta ei ole aikaa tai rahaa shoppailla. (olen siis laihtunut yli 10kg ja mitkään tuoreemmat vaatekappaleet eivät ole sopivan kokoisia, mummolasta löytyo joku jemma yli 10v vanhoja joita nyt sitten käytän.)

Omistan kahdet sopivankokoiset housut, joista toisia olen paikannut jo kahdesti ja toisissakin rispaantuneet lahkeet.

Jos olisi rahaa lastenhoitajaan (koska ei noiden viikareiden kanssa vaatteita sovitella) ja rahaa minkä raaskisi vaatteisiin tuhlata, niin helposti menis tonni tai pari. Ihan perusvaatteita, ei edes kalliita.

Tähän täsmennetään että en ole varaton enkä yh, ollaan vaan tosi kiireisiä (aina vuoroin kotona lasten kanssa kun on jotain tärkeämpääkin kuin shoppailu) ja rahallekin on tärkeämpia kohteita. Eli siis shoppailisin vasta jos sitä rahaa olisi jo yllinkyllin muuhun tarpeelliseen.. 

Vierailija
33/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuisin kyllä erilaisesti jos olisi paljon enemmän rahaa käytettävissä. Lähestulkoon aina makuuni iskee designiltaan ja laadultaan parhaiten tuotteet jotka ovat kuitenkin lompakolleni liian hinnakkaita. Ylärajanani esim. kengissä on ollut toistaiseksi 160 € ja laukuissa 250 €, vaikka usein olen puolitosissani suunnitellut 400 € kenkiä ja 2000 € laukkuja.

Jos ei rahalla olisi niin väliä voisi ostaa juuri sen mitä enemmän haluaisi. Seurauksena tyyliin olisi varmaankin trendikkyyden lisääntyminen (vaikka ei ostaisi huomattavasti nykyistä tiheämmin) ja ulkonäön parantuminen. Erinomaiset leikkaukset ja materiaalit saavat jokaisen ihmisen näyttämään parhaimmalta versiolta itsestään, sen näkee niin tv:n muutosohjelmissa ja hyvätuloisia seuraamalla.

Ja jos ei huvittaisi ravata kaupoissa niin rahalla sekin korjaantuisi: ei enää tunteja itse sovittamista ja etsimistä kun voisi maksaa personal shopperille, stylistille ja ompelijalle.

Vierailija
34/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Laadukkaita vaatteita ja käsityökoruja. Saan anopilta joululahjaksi käsityökoruja ja ovat aina niin upeita. Ne on vaan niin yksilöllisiä eivätkä ole rihkamaa. Haluaisin vaatteet ainakin istuvammaksi ja tietenkin parempaa materiaalia. Välttämättä merkki ei kerro Laatusta mitään, mutta se olisi sitten sen ajan etsintä, että mikä merkki on aito merkki eikä mikään "kallis, mutta made in indonesia tuote". Eli hinnan on korreloitava laadun kanssa eikä ilman kanssa. Nykyään tuollaiseen mahkuun ei ole, joten lindex ja muut kaupat on vakiot :)

Vierailija
35/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ!

Vierailija
36/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa enemmän niin voisi myös hankkia vaatteita joita täytyy viedä pesulaan. Nyt ei ole mitään järkeä ostaa sellaisia vaikka ne muuten voisikin olla sopivia, en halua käyttää varojani pesettämiseen...enkä aikaani.

Vierailija
37/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa vain. Kehen minun enää pitäisi tehdä vaikutus koreilla höyhenillä? Kunhan vaatteet ovat ehjät, puhtaat ja väreiltään riitelemättömät, niin eipä sitten muuta tarvitakaan. Jos nyt välttämättä haluan jotain "kivaa", en mene suinkaan putiikkiin, vaan katson ensin omat kangasvarastot ja jos sieltä ei löydy, niin sitten menen kangaskauppaan ja hankin kankaat. Olen perinyt erinomaisen taidon, olen käsistäni kätevä ja osaan myös "polkea Singeriä". Näin saan yksilöllisiä vaatteita. Ja mikä parasta, erittäin edullisesti.

Vierailija
38/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostaisin Armanin housupukuja, kasmirneuleita ja laadukkaita kenkiä.

Vierailija
39/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Vierailija
40/47 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Kaappi on pullollaan laadukkaita vaatteita, mutten raaski käyttää niitä arkena. Yhden uuden erinomaisen takin tuhosin kun vein ja hain lasta pari vuotta päiväkotiin se päälläni, ja uutta en saa millään rahalla kun ei enää valmisteta. Ei niissä tyyli vanhene. Käytän rupasimmat ensin loppuun.

Vuosi sitten ostin hyvän villakangastakin alesta, mutta edelleen käytän 1990-luvun lopussa ostettua villakangastakkiani loppuun. Ostin kahdet samanlaiset talvikauden kengät joskus 2006 tai 2007, ensin käytössä olleet alkavat hajota ja toisia olen käyttänyt vasta pari kertaa. Ne kuluneemmat on niin mukavat jalassa, etten raaski rääkätä jalkojani niillä käyttämättömillä. Saman merkkisiä (laatu)kenkiä on kaapissa ainakin 5 paria odottamassa kun raaskisin käyttää. Ja lisäksi yhdet uudet Ballyn villavuoriset nilkkurit.

Ostan harvoin, yleensä alesta, aina hillityn värisiä ja laadukasta. Käytän sen minkä ostan yleensä myös loppuun, sananmukaisesti.

Jos olisi milli pari varoja, en ostaisi enää alesta mitään. Ostaisin enemmän käsintehtyjä vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi