Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Nykymusiikki on ihana kamalaa” - linkitä tähän paras kappale ever joka on tehty ennen 90-lukua.

Vierailija
09.10.2020 |

Näytetään närhen munat nykynuorisolle ;)

Ei vais, nuorisossa ei ole mitään vikaa mutta nykymusiikissa on. Laulajat honottaa, ovat surkeita laulamaan mutta virheet korjataan digitaalisesti AutoTunella, kaikki musiikki noudattaa samaa tahtilajia, sävelkulkua, sointuja.
Kaikki olennainen tiivistyy tässä kalevauvan laulussa:

Mietin juuri minkä itse laittaisin ketjuin. Queenin I want it all olisi loistava, mutta laitanpa Abban Slipping through my fingers. Tämä laittaa vollottamaan joka kerta:

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Jackie Levenin tuotanto. Tosin sooloartistina aloitti vasta ysärillä. Sitä ennen oli yhtyeessä Doll by doll. Oli monen vuoden tauko, kun joutui pahoinpidellyksi ja ei pystynyt puhumaan pariin vuoteen. 

Yksi suosikeista - Exit wound:

Vierailija
22/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki musiikki samassa tahtilajissa? Vain jos kuuntelet pelkästään noita radioiden soittolistoja. Taisi olla niin että nykyään, ja muutaman itsenäisemmän kanavan lopetettua, vain pari tyyppiä tekee kaikkien kanavien soittolistat.

Tuossa kuitenkin vähän vanhempaa (vastikään kuolleen van halenin muistoksi): 

Parasta tossa biisissä on kitara riffi joka ei ole van halenin käsialaa vaan muistaakseni toton kitaristin tai jonkun vastaavan bändin. Tuo on juuri tuotettua paskaa suoraan lapsille ja myyntilistoille ei sitä rokkia joka tulee sydämmestä, vaan ahneudesta. 

Äh, olet pilannut itsesi hakemalla haetulla kaupallisuusallergialla. Vähän kuin joku joka on päättänyt että kommunismiaate on se mun juttu ja sitten kulkee kitisemässä että ihmisten rikastuminen on niiin väärin.

Nauti vaan musiikista sellaisenaan. Jos ihmiset ostaa sitä ja kuuntelee sitä niin ei se sitä todista ettei se olisi hyvää. 

Ei musiikki onkin erikseen, kuin se mitä sinä ja kaverisi myyvät. Puolikasta muilta kaapattua sävelkulkua ja sitten hoettavaa kertsiä. 

Musiikkista kuulee ettei se ole aitoa rakkautta musikkiin, vaan kaupallisessa mielessä tuotettua ja se on sääli se. Tee vaan rahasta paskaa ja hoe itsellesi että se on sitä mitä täällä tarvitaan. 

Esim juuri se mitä tuo aloittaja kritisoi on tuossa beat it kappaleessa ja paljon. 

Musiikki ei ole myymistä, vaan soittamista koska rakastaa musiikkia silloin ei ole olemassa niitä sääntöjä joilla tuo beat it biisi on rakennettu.

Juu juu uskotaan, superpuristi taas linjoilla. Kuuntelet varmaan jotain jota ei muut vahingossakaan kuuntele joten et voi tietenkään kertoa muille mitä se on koska jos rakastamasi äänite saa toisenkin kuuntelijan niin se alkaa lähestyä kaupallista roskaa. 

Niin arvostan sitä että ihminen tekee itse sen musiikin, koska haluaa sanoa sillä jotain ja pitää itse musiikista enemmän kuin rahasta. Sinä taas ilmeisesti arttuviskaria koska hän kopioi auttavasti leeviä, saadakseen rahaa, myymällä halpakopiota toisen taiteellisuudesta.

Ei tässä mistään muusta ole kyse. Me olemme erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki musiikki samassa tahtilajissa? Vain jos kuuntelet pelkästään noita radioiden soittolistoja. Taisi olla niin että nykyään, ja muutaman itsenäisemmän kanavan lopetettua, vain pari tyyppiä tekee kaikkien kanavien soittolistat.

Parasta tossa biisissä on kitara riffi joka ei ole van halenin käsialaa vaan muistaakseni toton kitaristin tai jonkun vastaavan bändin. Tuo on juuri tuotettua paskaa suoraan lapsille ja myyntilistoille ei sitä rokkia joka tulee sydämmestä, vaan ahneudesta. 

Äh, olet pilannut itsesi hakemalla haetulla kaupallisuusallergialla. Vähän kuin joku joka on päättänyt että kommunismiaate on se mun juttu ja sitten kulkee kitisemässä että ihmisten rikastuminen on niiin väärin.

Nauti vaan musiikista sellaisenaan. Jos ihmiset ostaa sitä ja kuuntelee sitä niin ei se sitä todista ettei se olisi hyvää. 

Ei musiikki onkin erikseen, kuin se mitä sinä ja kaverisi myyvät. Puolikasta muilta kaapattua sävelkulkua ja sitten hoettavaa kertsiä. 

Musiikkista kuulee ettei se ole aitoa rakkautta musikkiin, vaan kaupallisessa mielessä tuotettua ja se on sääli se. Tee vaan rahasta paskaa ja hoe itsellesi että se on sitä mitä täällä tarvitaan. 

Esim juuri se mitä tuo aloittaja kritisoi on tuossa beat it kappaleessa ja paljon. 

Musiikki ei ole myymistä, vaan soittamista koska rakastaa musiikkia silloin ei ole olemassa niitä sääntöjä joilla tuo beat it biisi on rakennettu.

Juu juu uskotaan, superpuristi taas linjoilla. Kuuntelet varmaan jotain jota ei muut vahingossakaan kuuntele joten et voi tietenkään kertoa muille mitä se on koska jos rakastamasi äänite saa toisenkin kuuntelijan niin se alkaa lähestyä kaupallista roskaa. 

Niin arvostan sitä että ihminen tekee itse sen musiikin, koska haluaa sanoa sillä jotain ja pitää itse musiikista enemmän kuin rahasta. Sinä taas ilmeisesti arttuviskaria koska hän kopioi auttavasti leeviä, saadakseen rahaa, myymällä halpakopiota toisen taiteellisuudesta.

Juu, olet idioottitrolli ja minä en. Joten meeppä leikkimään vaikka legoillasi. 

Vierailija
24/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olet idioottitrolli ja minä en. Joten meeppä leikkimään vaikka legoillasi. 

Ai twerve arttu, älä vedä hernettä nenukkaan.

Vierailija
25/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaus Nomi - Total Eclipse

Vierailija
26/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

järviradiosta tulee vanhenpaa

Vierailija
27/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sannan kunniaksi

Vierailija
28/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sniff'n' The Tears - Driver's Seat

Vierailija
29/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kyllä musiikissa tavallaan pudonnut kyydistä ja en kyllä kuuntele paljonkaan nykymusiikkia. Oikeastaan vaan metallimusiikkia tai rokkia yms jos kuuntelen "uutta"-musiikkia. Tosin en minäkään nyt ihan nuori ole enää (tosin alle 30 kuitenkin).  Ja älkää tarttuko termeihin en ole mikään paras niissä. Nämä tuli mieleen :

Iron Maiden - The Trooper  https://youtu.be/X4bgXH3sJ2Q

Van Halen - Jump  https://youtu.be/SwYN7mTi6HM  Rip Eddie

U2 - With Or Without You  https://youtu.be/ujNeHIo7oTE

Guns N' Roses - Patience https://youtu.be/ErvgV4P6Fzc

Vierailija
30/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruce Springsteen, yhdessä vaimonsa Patti Scialfan kanssa, albumilta (1987) Tunnel of Love: Tougher Than the Rest:

Vierailija
31/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisista avauksista tietää että on tullut vanhaksi

Ja varsinkin siitä, että tämä kiinnostaa.

Chuck Berryn koko tuotanto, c-kasetteja vieläkin kuuntelen, kuulokkeilla ja täysillä!

Suomalaisista Tapio Rautavaara, varsinkin "Päivänsäde ja menninkäinen" ja iki-ihana Leif Wager "Sua vain yli kaiken mä rakastan..." menee ihon alle ja tippa tulee linssiin.

Olen 62 v. arvattavasti nainen ;-)

Vierailija
32/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ulkomaalaista?

Vierailija
33/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymusiikissa ei ole vikaa.

T. 50v.

Vierailija
34/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä 80-luvun musiikkia

Vierailija
35/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ulkomaalaista?

Koska sitä myydään meille ihan tahallaan, koska paska myy. Miksi kaikki ruoka on nykyään ulkomaalaista?

No kyse on kylläkin kulttuurista. Meillä on toki pelimannimusaa(ruotsista) ja joikua sekä muuta folkkia ja venäjältä tullutta mollisäveltä kansanlauluissa.

Muissa maissa on muut kulttuurit joita saa kyllä hyödyntää, myös ruoanlaitossa. Tosin siinä mielessä olen samaa mieltä että kotimaiset genret on haudattu ja kuopattu jo aikoja sitten. Suurin osa takavuosienkin hiteistä on italoiskelmiä, jotka on kopioitu ja soitettu ruotsalaisten muusikoiden toimesta Ruotsissa ja laulettu nauhan päälle Suomessa.

Jokaisen kannattaisi käydä katsomassa suomalaista kansanmusaa, edes kerran vuodessa että tietää mitä on perinteinen musiikki. 

Huom. monissa muissa maissa näitä paikallisia kansanmuusikoita käydään kyllä katsomassa ja ne tiedetään. 

Vierailija
36/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdoton valita vain yhtä kappaletta. Jos pitäisi valita vain yksi levy, jota saisi loppuikänsä kuunnella, minulle se olisi U2:n The Unforgetable Fire - mielestäni ylivoimaisesti yhtyeen hienoin levy, vaikka paljon hyvää musiikkia ovat sen jälkeenkin tehneet. 

Pride (In the name of love): https://www.youtube.com/watch?v=LHcP4MWABGY

Nimikappale: https://www.youtube.com/watch?v=s_rBqCxj3gU

Bad: https://www.youtube.com/watch?v=l2puvI4IfG0

MLK: https://www.youtube.com/watch?v=ZlyZ0YGi9nM

Ja sitten on näitä ihan klassikoita tietysti vaikka kuinka:

(Stairway to heaven)

(No woman no cry)

(Long and winding road)

https://www.youtube.com/watch?v=EfK-WX2pa8c (London calling)

https://www.youtube.com/watch?v=qN5zw04WxCc (My generation)

...

Toki varmasti monelle se oma nuoruuden musiikki on sitä parasta, mutta vaikka nyky-yhtyeistä ja solisteistakin löytyy niitä, joiden musiikista pidän ja jotka mielestäni tekevät ihan hyvää musiikkia, ei 80-luvun, ja tietyin rajoituksin 90-luvun jälkeen, enää ole tehty Musiikkia isolla M:llä. 

Vierailija
37/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

David McWilliams   days of pearly spencer   1987

Vierailija
38/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baker Street, josta tykkään paljon, toi mieleen toisen Al Stewartin " Year of the Cat"

Suomeksi taisi olla Hectorin "Kissojen Yö".

Vierailija
39/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tehdään myös aivan helvetin hyvää musiikkia. Kannattaisi varmaan kuunnella jotakin muuta kuin NRJ:tä.

Just näin. Absurdi väite, joka todistaa, ettei ap:lla ole oikeasti aavistustakaan siitä, miten laaja ja laadukas musiikkitarjonta nykyaikana on. Jokaiselle löytyy 100 % varmasti jotakin. Mutta joo, ne ei sieltä NRJ:ltä löydy.

Vierailija
40/53 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nykymusikki kamalaa jos sitä vaan osaa etsiä radion tai mainstreamin ulkopuolelta. Suomalaisista esim Nightwish, Lordi ja Turmion Kätilöt julkaisivat helvetin hyvät albumit tänä vuonna.