HSL:n lippusovelluksen ongelmat ja vastuu
HSL:n lippusovelluksen palvelinpuolella on ongelmia, minkä takia lippusovellus ei välttämättä saa näytettyä voimassaolevaa lippua.
HSL:n näkemys on se, että vaikka olisi voimassaoleva kausilippu, niin asiakkaan tulee silti ostaa kertalippu ja hakea hyvitystä myöhemmin.
Melko hanurista kyllä sälyttää oman mokailun ongelmat tällä tavalla asiakkaan harteille, varsinkin kun on monopoliasemassa toimiva jätti.
Jos siis matkustajalla olisi voimassaoleva lippu tai peräti kuitti siitä, kännykässä virtaa ja toimiva netti, eikä tarkastajalle saisi HSL:n ongelmien takia juuri sitä tiettyä sovelluksen näkymää esille, niin tulisiko siitä tarkastusmaksu, jota sitten pitäisi yrittää reklamoida kasvottoman byrokratian kanssa tyytyen kohtaloonsa?
Olisi sinänsä ihan hauska tietää, miten tämä juttu menisi oikeudessa.