Nyt jo ärsyttää Niinistön uv-puhe
Sössönssössönsössön.... Jaadajaadaoleskeluyhteiskuntajaada...Sössönsössönsööahneussössön...
Jaadajaadasössönjumalansiunaustajaadasössön.
Yök.
Kommentit (43)
Ja puheensa lopuksi toivottaa taas siunausta samalla tavalla kuin parhaatkin amerikkalaiset presidentit. Niin tekopyhää! Jättäisi siunaukset papeille ja piispoille.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 13:31"]
Pitäisiköhän kokoomus-kammolle hakea jo tautiluokitus? Joillakin se tuntuu oirehtivan aika häijysti. Kun kokoomus-taustaisen presidentin puhe nostaa verenpaineet ja herättää raivon vuorokautta etukäteen, niin kyse ei enää ole politiikasta vaan mielenterveydestä.
[/quote]
Minun mielestäni taas mielenterveys on heikoissa kantimissa sillä, joka vielä kuvittelee Niinistön uuden vuoden puheen sisältävän jotakin kuuntelemisen arvoista. Minua ärsyttäisi yhtä paljon, jos joka vuosi YLE näyttäisi uutenavuotena vaikkapa Keke Rosbergin puheen. Ja Keke ottaisi aina isällisen, kansakunnanjohtajailmeen ja puhuisi kansalaisille alentuvasti itsestäänselvyyksiä hitaammin kuin savolainen rappioalkoholisti diapam-huuruissa. Huhhuh, kurjaa uutta vuotta vaan kaikille.
[/quote]
Just näin. Aivan osuvasti sanottu.
Vituttaa se alentuvuus. Ihan kuin tässä oltaisiin jotain helvetin tyhmiä lampaita, joita "unilukkarin" pitää herätellä ja johdattaa.
Sanon sulle Niinistö, että vie se lukkarinkeppisi aika vitun kauas minusta. Ainoa, joka herätystä kaipaa olet sinä itse.
Pannaanko veikaten montako kertaa puheessa esiintyy sana "työ"?
Pressalle kysymys, miksei vaimonsa ole työssä? Nuori ihminen eikä lapsia edes. Vai oliko jossain messuja järjestelemässä osa-aikaisesti?
Niinistön tulisi kertoa, että hän on tyytyväinen kun kaikilla kansalaisilla on niin hyvä olla. Erityisen kiva on kuulla kaikenmoisia arvopälätyksiä kun mitään tekoja ei oikeasti tehdä jotta täällä olisi kaikilla parempi. Toisaalta oli hyvä, että ei yrittänytkään valehdella.
Ja se puhenopeus. Minusta on jo epäkunnioittavaa se hitaus! Ei jumalauta työssäkäyvä ihminen voi uhrata puolta tuntia viiden minuutin puheeseen, vaikka puhuja miten olisi presidentti! Kävisi puheterapeutilla harjoittelemassa normaalia puherytmiä. Varsinkin ne typerät tauot kesken lauseen ovat raivostuttavia, vaikka varmaan Salen mielestä lisäävät hänen arvokkuuttaan.
Huvittavinta on se, että Niinistö yrittää olla vakuuttava ja otsakurttuilmeet on takuulla harjoiteltu moneen otteeseen ja silti epäonnistuu.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 13:45"]
Pressalle kysymys, miksei vaimonsa ole työssä? Nuori ihminen eikä lapsia edes. Vai oliko jossain messuja järjestelemässä osa-aikaisesti?
[/quote]
Haukio toimii Turun kansainvälisten kirjamessujen ohjelmapäällikkönä, siinä riittää töitä kyllä ympäri vuoden. Ohjelman järjestäminen, kirjailijoiden ja yhteiskumppaneiden tapaaminen on ympärivuotista hommaa. Lisäksi Haukio kirjoittaa kolumneja lehtiin. Ja tietenkin edustaa presidentin vierellä.
Minä odotan kovasti presidentin puhetta, hänen puheissaan on sisältöä, toisin kuin edeltäjänsä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 13:51"]
[/quote]
Haukio toimii Turun kansainvälisten kirjamessujen ohjelmapäällikkönä, siinä riittää töitä kyllä ympäri vuoden. Ohjelman järjestäminen, kirjailijoiden ja yhteiskumppaneiden tapaaminen on ympärivuotista hommaa. Lisäksi Haukio kirjoittaa kolumneja lehtiin. Ja tietenkin edustaa presidentin vierellä.
Minä odotan kovasti presidentin puhetta, hänen puheissaan on sisältöä, toisin kuin edeltäjänsä.
[/quote]
Aiotko pukeutua tätä juhlavaa tilaisuutta varten?
Minusta päättäjien arvopuheet ovat aina tosi mielenkiintoisia. Kuin kuuntelisi tänne jostain toiselta planeetalta tupsahtanutta marsilaista, jonka puheet ei mitenkään vastaa sitä omaa arkikokemusta tästä maailmasta. Heidän elämässään kaikki on niin helppoa: siitä vaan kouluun ja sitten töihin ja sitten vaan miettimään mihin kaikkeen käyttäisi ruhtinaallisen palkkansa. Ja tämä onnistuu myös niinä aikoina, kun kouluihin on enemmän hakijoita kuin milloinkaan ennen, koulutusjärjestelmää karsitaan rankalla kädellä ja maassa on massatyöttömyys.
Huh. Kataisen puhetta ennätin lukea, mutta en nyt menisi Niinistöä kuuntelemaan!!! Kataisen haavena on, että avustusjärjestöt ottaa vastuulleen heikoimmat ja jokainen pitäisi tulla toimeen ihan itse. Piste.
Että se siitä kauniista ja mukavasta Suomesta.
Ei todellakaan "se siitä", että mieluummin äänestän näitä ihmispuolueita eikä mitään kapinallisia "mullemulle ja koita pärjätä yksin, köyhis" -puolueita.
Toivottavasti Cheek on taustalla räppäämässä.
Ei ole koskaan kansa ollut yhtä kahtiajakautunut kuin Salen kaudella.
Täällähän on tänään jutut kuin jossain SKDL:n uuden vuoden kokouksessa 31.12.1973. Ei puutu kuin rautainen tuki Neuvostoliiton rauhanpolitiikalle. Ovatko palstalaiset hakeneet vanhat äiti-toverinsa tänne kirjoittelemaan? Onko muorilla kukkahuivi hyvin päässä?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 14:13"]
Täällähän on tänään jutut kuin jossain SKDL:n uuden vuoden kokouksessa 31.12.1973. Ei puutu kuin rautainen tuki Neuvostoliiton rauhanpolitiikalle. Ovatko palstalaiset hakeneet vanhat äiti-toverinsa tänne kirjoittelemaan? Onko muorilla kukkahuivi hyvin päässä?
[/quote]
Jaa-a. Enpä ollut syntynytkään vielä tuolloin. Ja mitä ihmeen politiikkaa presidentti edustaa? Hänhän on irti puoluepolitiikasta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
Vitut niiden 1 viikonlopun messujen järjestämiseen koko vuotta saa tuhrautumaan. Samalla konseptilla mennään vuodesta toiseen ja samat Oksaset ja Mäet haastateltavina.
Sale voisi lakkauttaa oman työnsä.
Nykyisin Suomessa presidentti on malli - ainiin, mutta eihän Jenni Haukio olekaan Suomen presidentti! Itse Niinistön puhe tulee olemaan sitä samaa lorunaa - puhe alkaa työstä, jatkuu ahneuteen, jatkuu syrjäytymiseen ja huipentuu jumalan siunaukseen. Syrjäytyminen on aihe, johon täytyy puuttua. Valitettavasti Niinistö ei tiedä, mitä monille syrjäytyneille syrjäytyminen tarkoittaa/merkitsee. Syrjäytymiseen ei auta pullien leipominen.
http://yle.fi/uutiset/niiniston_nettikampanja_narkastyttaa_nuoria/6257299
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 13:31"]
Pitäisiköhän kokoomus-kammolle hakea jo tautiluokitus? Joillakin se tuntuu oirehtivan aika häijysti. Kun kokoomus-taustaisen presidentin puhe nostaa verenpaineet ja herättää raivon vuorokautta etukäteen, niin kyse ei enää ole politiikasta vaan mielenterveydestä.
[/quote]
Minun mielestäni taas mielenterveys on heikoissa kantimissa sillä, joka vielä kuvittelee Niinistön uuden vuoden puheen sisältävän jotakin kuuntelemisen arvoista. Minua ärsyttäisi yhtä paljon, jos joka vuosi YLE näyttäisi uutenavuotena vaikkapa Keke Rosbergin puheen. Ja Keke ottaisi aina isällisen, kansakunnanjohtajailmeen ja puhuisi kansalaisille alentuvasti itsestäänselvyyksiä hitaammin kuin savolainen rappioalkoholisti diapam-huuruissa. Huhhuh, kurjaa uutta vuotta vaan kaikille.