Paljonko maksaa sukulaistytölle "au pairina" olosta?
Kyseessä 15 v sukulaistyttö joka tulisi pariksi päiväksi minun ja lasten (4 v ja 6 v) seuraksi kesällä. Eli olisi meillä vaikka kaksi yötä. Hommiin kuuluisi lasten kanssa leikkiminen, ruoat tarjoan/teen minä, taloustöitä ei tarvi tehdä jne. Eli lasten kanssa kotipihalla olemista, sisällä leikkimistä, tai mennään kimpassa ravintolaan jne, on siis seurana mulle ja lapsille. Tässä tapauksessa siis maksaisin teinille "menetetystä ajasta" kun joutuu olla meidän kanssa pari kesäpäivää :D En tuntitaksaa kyllä, hänkin viihtyy kyllä meillä hyvin, tykkää musta ja lapsista, ollaan läheisiä, mutta tietenkin pikku lasten kanssa leikkiminen alkaa olla jo vähän "tylsää" ja menee melkeinpä kesätyöstä! Olisiko kahden päivän/yön keikasta 100 e käteen liian vähän? Eikös se tunnu teinistä tosi isolle rahalle? Vai?
Kommentit (12)
Jos olisin teini, ottaisin kyllä tuon keikan ilolla vastaan :)
Satanen on oikein hyvä. Oispa mulla ollut noin kiva sukulaistäti kun olin 15!
Satanen kuulostaa kyllä aika paljolta, jos on siinä "seuraneitinä" ja lapsetkin jo suht vanhoja. Mutta varmasti kelpaa sukulaistytölle! :) :)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:06"]
Satanen kuulostaa kyllä aika paljolta, jos on siinä "seuraneitinä" ja lapsetkin jo suht vanhoja. Mutta varmasti kelpaa sukulaistytölle! :) :)
[/quote]
Itse asiassa, ei seurana vaan leikittäjänä lapsille, ap:lle vähän sit sitä seuraa...
Satku on jees.
Tein ite tuon ikäsenä paljo saman tyyppisiä lastenvahtihommia, ja paljo myös niin että lapset oli yksin mun vastuulla. 100e parin päivän "seuraneiteilystä" ja vielä sukulaisperheessä kuulosta toosi ruhtinaalliselta, mun mielestä puoletkin riittäis. Sekin tietysti vaikuttaa, että ootko erikseen pyytänyt häntä nimenomaan hoitajaksi vai onko hän tulossa muuten vaan kylään. Onhan niistä omista lastenvahtihommista toki jo kohta 10 vuotta, mutta silti.... Nuorelta kannattaa ehkä kysyä maksutilanteessa tai jo etukäteen, että onko tämä ok. Kyllä mää ainaki joskus saatoin sanoa, jos tuntu että vanhemmat antaa itestä kohtuuttoman suurelta tuntuvaa summaa.
Mun mielestä on reilua maksaa mielummin vähän yläkanttiin kuin harrastaa jotain lapsityövoiman hyväksikäyttöä orjapalkalla. Ei tule kenellekään mitään sanomista jälkeenpäin. Satanen on siis oikein hyvä palkka. Nuorelle asian voi nimenomaan esittää "työkeikkana", jolloin hän suhtautuu asiaan tarpeeksi vakavasti. Kysymys on siis siitä, että hänelle annetaan vastuullisia tehtäviä ja lastenkaitsentaa eikä mistään kylävierailusta perinteisessä mielessä.
Itse olin tuon ikäisenä joka lähes viikonloppu palkattomana lapsenvahtina siskoni 3-vuotiaalle muksulle. Eikä siis mitään seuranpitoa vaan ihan sitä lastenhoitoa itseään, usein myös yksin lapsen kanssa. Olisin ollut onnessani jos edes kympin olisin joskus saanut, mutta ei :D Mutta palatakseen kysymykseesi, 100e kuulostaa kyllä paljolta, mutta toki jos haluat jättää hyvät mielen teinille niin mikäs siinä :)
Au pair saa kuukaudessa 260 euroa plus majoituksen ja ruuat, kotitöitä ja lasten kanssa touhuilua saa olla korkeintaan 30 tuntia viikossa. Eli oikeaa au pairiin verrattuna olet tarjoamassa todella ruhtinaallista korvausta muutaman päivän keikasta:-)
Miks en oo ite tajunnu pyytää rahaa siitä et meen sukulaisille kylään? Olenpa tyhmä
Aika ruhtinaallinen summa, varmasti kyllä tekisi teinin oikein iloiseksi, ainakin minut olisi tehnyt. :D (tekisi kyllä vieläkin, oon 24v)
oikein hyvä ap!
kerrankin joku, joka ei pihistele ja käytä hyväksi hyväuskoista sukulaista.
100 eurolla saat teinille hyvän mielen ja varmasti tulee uudestaankin, silloin kun apua tarvitset :)
Teini tulee kylään teille ja sä miellät sen työnteoksi?
*reps*