Uskallatteko lähteä syyslomalla kotimaisiin kylpylöihin?
Tehtiin varaus, mutta nyt on kuulunut vähän ikäviä uutisia korona vastuullisuudesta.
Pelkkää käsidesi pulloa jajargonia. Todellinen panostus henkilökuntaan ja ihmisten määrien rajoituksiin ja turvaväleihin puuttuu kokonaan.
Kommentit (61)
En menisi nyt edes lähimpään uimahalliin. Kaikkein pahimpia viruslinkoja. Jos ei sieltä tule koronaa, niin tulee joku muu flunssa.
Kyllä. Siellä minne ollaan menossa piti aamiaiselle varata paikka ennalta kuin myös kylpyläosastolle. Ja jos alkaa epäilyttään, niin voidaan vaan köllötellä huoneessa ja käydä ulkona. Meille tossa reissussa tärkeintä on päästä hetkeks pois kotoota.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aikoinaan vuosia kylpylässä töissä. Jos oli mikä tahansa norovirus tai flunssa ihan mikä vaan, se levisi. Koko ajan sai viedä asiakkaille huoneisiin infolappuja kylpylässä pyörivistä taudeista. Se mikä ärsytti oli se, että näistä ei ikinä kerrottu asiakkaalle varauksen yhteydessä, vaikka nämä olivat jo silloin tiedossa. Joskus joku vanhus aina kuoli näihin influenssiin siellä.
Siellä on kosteaa, paljon ihmisiä, ihmiset nykivät samoja ovenkahvoja, ottavat ruokaa samoilla ottimilla ja puhuvat, yskivät ja räkivät. Kysymykseesi vastaus on siis: en uskaltaisi - sulaa hulluutta. Ennemmin kylpylät kiinni, kuin ravintolat...
Nyt en kyllä ihan usko tätä "kylpylätyöntekijää". Jos suurta noro- tms. epidemiaa on jossakin havaittu, niin näistä nykyään kyllä uutisoidaan poikkeuksetta. Saati sitten kuolemista! Eikä ole kyllä ikinä tullut vastaan juttua influenssakuolemasta kylpylässä. Älkää nyt ihan kaikkea uskotko, jotkut yrittävät oikein lietsomalla lietsoa paniikkia.
Enkä siis väitä etteikö pöpöt leviäisi kylpylässä, mutta jotain rajaa...
Olen kylpylässä töissä ja kyllä koronaohjeistusta noudatetaan huolellisesti joka osastolla. Lisäksi kylpylään varataan ennakkoon aika, jolloin asiakasmäärä saadaan turvalliseksi. Välimatkoja valvotaan ja käsidesiä on tarjolla joka paikassa. Henkilökunta käyttää kasvomaskeja.
Me just oltiin, aamupalalla tosiaan tupa täynnä. Maskien ja käsineiden käyttö sattumanvaraista hlökunnalla.
En uskalla. Menemme kuitenkin hotelliin löhöämään, aamupalat ja ruoat huoneeseen, ehkä ulkoilua tms.
Suositelkaa Etelä-Suomesta paikkaa jossa on panostettu liikuntaan ja laadukkaaseen majoitukseen. En välitä kylpylöissä enkä bilettämisestä. Hyvä, terveellinen ruoka huoneeseen tarjoiltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aikoinaan vuosia kylpylässä töissä. Jos oli mikä tahansa norovirus tai flunssa ihan mikä vaan, se levisi. Koko ajan sai viedä asiakkaille huoneisiin infolappuja kylpylässä pyörivistä taudeista. Se mikä ärsytti oli se, että näistä ei ikinä kerrottu asiakkaalle varauksen yhteydessä, vaikka nämä olivat jo silloin tiedossa. Joskus joku vanhus aina kuoli näihin influenssiin siellä.
Siellä on kosteaa, paljon ihmisiä, ihmiset nykivät samoja ovenkahvoja, ottavat ruokaa samoilla ottimilla ja puhuvat, yskivät ja räkivät. Kysymykseesi vastaus on siis: en uskaltaisi - sulaa hulluutta. Ennemmin kylpylät kiinni, kuin ravintolat...
Nyt en kyllä ihan usko tätä "kylpylätyöntekijää". Jos suurta noro- tms. epidemiaa on jossakin havaittu, niin näistä nykyään kyllä uutisoidaan poikkeuksetta. Saati sitten kuolemista! Eikä ole kyllä ikinä tullut vastaan juttua influenssakuolemasta kylpylässä. Älkää nyt ihan kaikkea uskotko, jotkut yrittävät oikein lietsomalla lietsoa paniikkia.
Enkä siis väitä etteikö pöpöt leviäisi kylpylässä, mutta jotain rajaa...
Tapanani ei ole valehdella. Mitä hyötyisin siitä? Se, mitä en kertonut oli se, että silloin, kun joku kuoli lippua ei nostettu puolitankoon. Se jäi vielä vuosien jälkeen kalvamaan mieltä. Ne tapaukset hoidettiin vain pois alta. Kylpylöissähän on myös lääkäri. Näissä, jotka kela-terapiaa tarjoavat.
Jos olisit vähän matkustellut ja kylpylöissä käynyt, olisit tietoinen näistäkin asioista.
Luulen, että se kosteus oli aika ratkaiseva tekijä niiden tartuntojen leviämisissä. Joskus se paikka muistutti jotenkin jotain sairaalan esiastetta, kun sairastuneita oli niin paljon. Mietin äsken sitä miksi itse en sairastunut. Ehkä se immuniteetti jotenkin vahvistui siellä ja ehkä sekin auttoi, että olin ollut tätä ennen päiväkodissa töissä ja siellä oli aina kaikenlaista räkätautia.
Mutta, tervemenoa kylpylään sinä kommentoija: avarra maailmankuvaasi.
Kotona sauna päälle, ammeeseen joku kiva tuoksukylpy, pullo kylmää kuohuvaa ja safkat cateringistä kotiovelle. Juu, ei lähdetä kylpylään :)
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalla työskentelevänä meille on ohjeistettu noudattamaan vapaa-ajallakin koronaan liittyviä suosituksia.
Elikä en lähtisi syyslomallakaan kylpylöiden kaltaisiin paikkoihin.
Anteeksi, mutta eikö toi mee vähän yli, jos työnantaja rajoittaa vapaa-ajan toimia? Kun vapaa-ajalta ei kuitenkaan palkkaa makseta, niin ei liene tarvitse silloin noudattaa mitään pomon ohjeitakaan...
Siellä ne pöpöt ja kököt lilluu vedessä, toki kovilla kemikaaleilla pidetään "puhtaana". Vielä on luonnonvesissä hyvät uintikelit, iho ja hiukset nauttii puhtaasta vedestä. Rantasauna rocks!
En uskalla, häpeän vartaloani liikaa.
Kylpylään mennään vaimon kanssa. On luvannut antaa mulle vähän ”sylihoitoa” altaassa, jos on vähän porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalla työskentelevänä meille on ohjeistettu noudattamaan vapaa-ajallakin koronaan liittyviä suosituksia.
Elikä en lähtisi syyslomallakaan kylpylöiden kaltaisiin paikkoihin.
Kiitos!
Vaikka en olekaan ns. riskiryhmää.
💩-vedessä lillumistä, ällöjen ihmisten kanssa? Hell no!
Vierailija kirjoitti:
Kylpylään mennään vaimon kanssa. On luvannut antaa mulle vähän ”sylihoitoa” altaassa, jos on vähän porukkaa.
🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
💩-vedessä lillumistä, ällöjen ihmisten kanssa? Hell no!
Kaikki sienet, kaikki paska, kaikki iho-ongelmaiset, oksennus kertaa miljoona.
Ai niin, rupiset huoneet helvetin korkealla hinnalla.
Olemme käyneet neljässä kylpylässä tänä korona-aikana ja turvaton olo ei ole ollut missään.
Kaikista parhaiten homma oli hallussa Långvikissä, jossa varattiin oma aika kylpylään, illalliselle ja aamiaiselle. Söimme aikaisen illallisen ja varhaisen aamiaisen varsin ruuhkattomasti. Kylpylässä oli tosi tilavaa myös - jopa edustussaunat oli avattu käyttöön, eli kapasiteettia oli nostettu, vaikka vierailijamäärää oli laskettu.
Emme nyt syyslomalla ole kuitenkaan menossa.
Minne?