Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki vesittää koko maan koronatorjuntaa kun ei yee itse mitään - STM, asiantuntija kritisoi

Vierailija
09.10.2020 |

Eli maan tilanne hankala kun suurin väestökeskittymä, koronan kanssa painiva Helsinki vastustaa rajoituksia eikä tee kuten tartuntatautilaki edellyttää, määrää nopeasti aluellisia rajoituksia. Jyväskylä, Mikkeli, Kainuu saanet nopeasti tilanteen hallintaan omin rajoituksin. Vaasa saanee myös. Pitäisikö Helsinki eristää kun se pian aökaa sylkeä koronaa koko maahan sen jälkeen kun muut ovat toimineet kuten pitää?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oiekastta tuo on - toki hieman yksinkertaistaen ja kärjistäen. Mutta jopa näin (aiempana) helsinkiläisenä kokoomusäänestäjänä on ihan pikkaisen alkanut tuo Vapaavuori tökkiä Hirveä kitinä, miten "kyllä MUN kanssa olisi pitänyt jutella, ennen kuin tehdään valtakunnallisia päätöksiä, kun ollaan me Helsingissä niin erityisasemassa". Mutta mitään toimenpiteitä ei vahingossakaan ole ennakoivasti yritetty tehdä tai itsenäisesti tilannetta parantaa.

Tuohan on ihan sama kuin Marinin kitinä siitä ettei hänelle etukäteen ilmoitettu työmarkkinajärjestöille kuuluvista asioista, koska hän nyt on niin tärkeä. Ennakoivasti on lähinnä keskittynyt firmojen syyllistämiseen ja heidän olojen kurjistamiseen.

Vierailija
22/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n viestimän kanssa samaa mieltä. Ja voi ihan vapaasti väittää että olen persutrolli mutta olen 45v naishenkilö joka on asunut Munkkiniemessä koko ikänsä (mitä nyt Naistenklinikalla kävin syntymässä) ja olen aina äänestänyt kokoomusta. En nyt laita muncan lukion yo-todistusta tänne aijaan kautta mutta usko tai älä trollihuutelija...ja mitenkä se muutenkaan todistaisi että asun täällä yhä tai olen äänestänyt aina kokoomusta. Noh kuitenkin. 

Mutta tuo Vapaavuori: hirveä valitus kuinka hallituksen, STM:n ties minkä pitää tehdä rajoituksia jotka parantavat epidemiatilannetta. Mutta he eivät saa tietenkään tehdä päätöksiä jotka haittaavat mitenkään helsinkiläistä elinkeinoelämää. Sitten valitetaan miksi hallitus/STM kuka lienee kehtaakin tehdä rajoituksia jotka haittaavat Helsinkiä mutta vahingossakaan ei tehdä itse päätöksiä jotka auttaisivat tilannetta. Twitterissä joku kommentoi hyvin narinaan jossain vaiheessa tyyliin "Hei sä olet niinkuin Helsingin pomo, jos et halua että......niin tee ne päätökset itse". Kokoajan ollaan menossa muiden selän taakse: "Helsinki odottaa mitä hallitus/STM kuka lienee päättää" ja sitten valitetaan päätöksestä. Vahingossakaan ei tehdä päätöksiä rajoituksista itse toisin kuin esim. Turun kaupunginjohtaja jolla on oikeasti munaa!

Täysin munatonta touhua Helsingissä. Valivalivali mutta itse ei pistetä omaa persoonaa likoon päätöstenteon osalta. Jos esim. Helsinki (avin avulla tottakai) olisi päättänyt STM:ää tiukemmista rajoituksista ravintoloille elokuun alkupuolelta asti on hyvin mahdollista että epidemia ei olisi tässä määrin päässyt leviämään ja niillä samoilla pienillä rajoituksilla olisi selvitty nytkin. Mutta ei. Mitään omia rajoituksia ei haluta tehdä ja sitten vikistään kun löysät on housuissa.

Puolet tekstistä valitat että vapaavuori puuttuu asioihin joihin ei saisi puuttua (eli jokseenkin kaikkeen mahdolliseen) ja toisen puolen valitat ettei vapaavuori puutu asioihin joihin vapaavuorella ei ole valtaa puuttua. Tosi selkeetä taas kerran persutrollin länkytykset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n viestimän kanssa samaa mieltä. Ja voi ihan vapaasti väittää että olen persutrolli mutta olen 45v naishenkilö joka on asunut Munkkiniemessä koko ikänsä (mitä nyt Naistenklinikalla kävin syntymässä) ja olen aina äänestänyt kokoomusta. En nyt laita muncan lukion yo-todistusta tänne aijaan kautta mutta usko tai älä trollihuutelija...ja mitenkä se muutenkaan todistaisi että asun täällä yhä tai olen äänestänyt aina kokoomusta. Noh kuitenkin. 

Mutta tuo Vapaavuori: hirveä valitus kuinka hallituksen, STM:n ties minkä pitää tehdä rajoituksia jotka parantavat epidemiatilannetta. Mutta he eivät saa tietenkään tehdä päätöksiä jotka haittaavat mitenkään helsinkiläistä elinkeinoelämää. Sitten valitetaan miksi hallitus/STM kuka lienee kehtaakin tehdä rajoituksia jotka haittaavat Helsinkiä mutta vahingossakaan ei tehdä itse päätöksiä jotka auttaisivat tilannetta. Twitterissä joku kommentoi hyvin narinaan jossain vaiheessa tyyliin "Hei sä olet niinkuin Helsingin pomo, jos et halua että......niin tee ne päätökset itse". Kokoajan ollaan menossa muiden selän taakse: "Helsinki odottaa mitä hallitus/STM kuka lienee päättää" ja sitten valitetaan päätöksestä. Vahingossakaan ei tehdä päätöksiä rajoituksista itse toisin kuin esim. Turun kaupunginjohtaja jolla on oikeasti munaa!

Täysin munatonta touhua Helsingissä. Valivalivali mutta itse ei pistetä omaa persoonaa likoon päätöstenteon osalta. Jos esim. Helsinki (avin avulla tottakai) olisi päättänyt STM:ää tiukemmista rajoituksista ravintoloille elokuun alkupuolelta asti on hyvin mahdollista että epidemia ei olisi tässä määrin päässyt leviämään ja niillä samoilla pienillä rajoituksilla olisi selvitty nytkin. Mutta ei. Mitään omia rajoituksia ei haluta tehdä ja sitten vikistään kun löysät on housuissa.

Puolet tekstistä valitat että vapaavuori puuttuu asioihin joihin ei saisi puuttua (eli jokseenkin kaikkeen mahdolliseen) ja toisen puolen valitat ettei vapaavuori puutu asioihin joihin vapaavuorella ei ole valtaa puuttua. Tosi selkeetä taas kerran persutrollin länkytykset. 

Luetunymmärtäminen :D

Vierailija
24/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat toimineet valtakunnan ohjeistuksen ja oman harkintansa mukaisesti niillä valtuuksilla mitä heillä on. Eikös se ole hallituksen linja, että vastuulliset paikalliset viranomaiset tekee päätökset? Nythän näin on toimittu. Jos paikalliset viranomaiset eivät tee hallituksen mielen mukaisia päätöksiä, niin he voivat tarkentaa ohjeitaan ja opastaa. Sitähän se johtajan vastuu on.

Ihan samalla tavalla se menee teollisuudessa. Jos työntekijä loukkaantuu, koska ei ole käyttänyt turvallisia työtapoja, on esimies ja tuotanto/toimitusjohtaja syytteessä työturvallisuusrikkomuksista. On heidän vastuullaan ohjeistaa, opastaa ja valvoa, että työt tehdään turvallisesti. Ei riitä, että on ohjeet annettu.

Vierailija
25/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtäminen :D

Persut käy kuntavaalikampanjaa, ja toisaalta vanhastaan on opittu että nuo kirjoittaa ihan mitä soopaa tahansa joten yksityiskohtiin on turha kiinnittää huomiota ja katsoa vain kommentin kokonaissuunta. 

Eli siis todellakin luetunymmärtäminen, mutta eri tasolla kuin persu kuvitteli. 

Vierailija
26/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamme syysloman aikana. Helsingin Pormestari Jan Vapaavuori ei ole vieläkään saanut Helsingin kouluja etäopetukseen! Helsingissä huolehditaan talouden alamäestä ei helsinkiläisten terveydestä! Tämä ei tee Helsinkiä yhtään vetovoimaisemmaksi kaupungiksi!

Vierailija
27/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pandemiaa ei edes ole.

Media luo ahdistushypeä vaan 24/7.

Nyt testataan 20-kertainen määrä kevääseen verrattuna, luvut eivät ole siis isoja kun otatte tuon huomioon.

Herätkää ihmiset, teitä viilataan 100-0 linssiin valta(vale)mediassa.

Vierailija
28/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingillä ei ole johtajaa. Pitäisi se pikku-ukko vaihtaa johonkuhun pätevään.

Miten olisi se vihreä fillarilla lahjottu nero?

Vierailija
29/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toivottavasti et enää ota kantaa asioihin, joista et ymmärrä mitään.

Vierailija
30/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamme syysloman aikana. Helsingin Pormestari Jan Vapaavuori ei ole vieläkään saanut Helsingin kouluja etäopetukseen! Helsingissä huolehditaan talouden alamäestä ei helsinkiläisten terveydestä! Tämä ei tee Helsinkiä yhtään vetovoimaisemmaksi kaupungiksi!

Hm, jos vaikka sitten muistaisit että helsinkiä johtaa käytännössä demarit + vasemmisto + vihreät koska noilla on enemmistö valtuustossa. Vapaavuori voi vain puhua koska kokoomuksella ei ole likikään enemmistöä ja nuo vasemmistopuolueet on sopineet ettei muiden kuin heidän omat aloitteensa etene. Jatkuvasta valituksesta taas huomaa ettei vihervasemmisto haluaisi sallia helsingin pormestarille edes puheoikeutta. 

Eli jos helsingissä hoidetaan (vähemmän yllättäen) asiat päin vi**ua niin se ei ole vapaavuoren vika vaan vihervasemmiston joka käyttää valtaa helsingissä toistaiseksi. Veikkaan että myös ensi vaalien jälkeen koska äänestäjät tuppaa olemaan jokseenkin vi**n tyhmiä.

Valitan kirosanoja mutta mitä enemmän suomen politiikkaa seuraan, sitä enemmän se synnyttää spontaaneja kirosanoja jotka välillä sujahtavat myös tekstinsekaan. 

Vierailija
31/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruttolääkärien asut kaikille pk-seutulaisille siis pakollisiksi koronatilanteen helpottumiseen asti.

Vierailija
32/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin, Vaasassa on enemmän tartuntoja kuin täällä ottaen huomioon, että meillä liikku tuplaten väkeä joka suuntaan.

En ole niin huolissani. Itsepä nuoret sen tsudin sitten sairastavat. Vastuulliset stadilaiset ei hengaille riskipaikoissa.

Vierailija
33/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seutu on portti maailman ja Suomen välillä, ts lentokenttä ja satamat.

Muu Suomi myös ravaa pk-seudulle ja -seudulta yhtenään.

Niin siis, Hk-Vantaa lentokenttä ei alkanut testaamaan vaikka kaikki sitä yrittivät vaatia. Turku testasi Skopjesta tulevat heti.

Ihmetyttää kyllä tiettyjen viranomaisten ymmärrys omasta toiminnastaan, ihan kaikkeenko muka tarvitaan hallituksen ohjausta kädestä pitäen.

Pk-seutua on kuitenkin turha syyttää kokonaisuutena, koska se ei ole yksittäinen toimija.

Kriisivalmius ei selvästikään ollut niin hyvä kuin uskoteltiin. Esim maan päälentokentillä ja satamissa pitäisi olla salamavalmius sulkea, rajoittaa, ym.

Vierailija
34/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää töiden vuoksi käydä välillä Helsingissä ja muualla pk-seudulla. Toivon, että muualla Suomessa alettaisiin suosittelemaan, ettei sinne enää matkusteta, niin voisi helpommin ilmoittaa, ettei voi tulla vaan pitää hoitaa etänä, koska paikalliset viranomaiset suosittelevat pk-seudun välttämistä. 

Tuntuu, että suhteessa tartuntatilanteeseen pk-seudulla ollaan oltu hämmentävän huolettomia. Nyt ihan viime päivinä, kun Vaasassa tilanne paheni, ovat Helsingissäkin ihmiset havahtuneet, että ehkä pitäisi taas alkaa varomaan. 

Vierailija
35/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää kokoomusta ensi kevään kunnallisvaaleissa, jotta saadaan vihervasemmisto pois 1. paikalta.

Älkää äänestäkö vihreitä. Koskaan. Missään.

Vierailija
36/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää töiden vuoksi käydä välillä Helsingissä ja muualla pk-seudulla. Toivon, että muualla Suomessa alettaisiin suosittelemaan, ettei sinne enää matkusteta, niin voisi helpommin ilmoittaa, ettei voi tulla vaan pitää hoitaa etänä, koska paikalliset viranomaiset suosittelevat pk-seudun välttämistä. 

Tuntuu, että suhteessa tartuntatilanteeseen pk-seudulla ollaan oltu hämmentävän huolettomia. Nyt ihan viime päivinä, kun Vaasassa tilanne paheni, ovat Helsingissäkin ihmiset havahtuneet, että ehkä pitäisi taas alkaa varomaan. 

Helsingissä ja pk-seudulla joudutaan sietämään muualta tulevia (matkustajat, turistit, kurssilaiset, konferenssit ym) aivan eri tavalla kuin muualla. Ensin jotkut riemuitsivat Uudenmaan sulusta, sitten olikin jo päästävä kesällä Linnanmäelle.

Kyllä Helsingissä ollaan suomalaisittain hyvinkin vastuullisia, mutta liike tänne ja täältä on omaa luokkaansa muuhun maahan nähden.

Vierailija
37/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että uusi koronalinko on esim. Järvisydämen spa resort Rantasalmella.

Eipä juuri maskeja tai turvavälejä näkynyt. Aamiaisella ja spassa porukkaa luin pipoa, aasialaisia turisteja (Miten on mahdollista?) ja venäläisiä työntekijöitä, ravintolassa ja siivoojana ilman maskia. Ensi viikolla vielä esiintyjiä ja täysi hulina päällä.

Ulkoilualueet surkeassa kunnossa, reittejä ei ole merkitty ja kivenlouhinta alkaa aamusta ja asfaltoinnit.

Hinnat kuitenkin pilvissä.

Vierailija
38/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen individualismi on ollut pääkaupunkiseudun ongelma jo pitkään.

Vierailija
39/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ja pk-seudulla joudutaan sietämään muualta tulevia (matkustajat, turistit, kurssilaiset, konferenssit ym) aivan eri tavalla kuin muualla. Ensin jotkut riemuitsivat Uudenmaan sulusta, sitten olikin jo päästävä kesällä Linnanmäelle.

Kyllä Helsingissä ollaan suomalaisittain hyvinkin vastuullisia, mutta liike tänne ja täältä on omaa luokkaansa muuhun maahan nähden.

Jep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä